شرکت‌های رمزارز احتمالا به‌طور مستمر در حال تلاش برای ارتقا کاربردپذیری و امنیت خود هستند اما وقتی نوبت به سواستفاده‌های هکرها می‌رسد آنها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

طبق اسناد دادگاهی که توسط سیموس هیوز (Seamus Hughes) در برنامه‌ای درخصوص افراط‌گرایی ارائه شد، دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا برای صدور کیفرخواستی علیه دو نفر که در یک سرقت گسترده رمزارز شرکت داشته‌اند هیئت عالی منصفه‌‌ای را فرا خوانده است.  

این پرونده، با عنوان «ایالات متحده آمریکا در برابر تیان یین‌یین (Tian Yinyin) و لی جیادونگ (Li Jiadong)»، دو تبعه چینی را به جرم سرقت ۲۵۰ میلیون دلار ارز دیجیتال بین جولای ۲۰۱۸ و آوریل ۲۰۱۹ متهم می‌کند. هیئت عالی منصفه در ۷ مه ۲۰۱۹ برای این پرونده سوگند یاد کرد.

یین‌یین و جیادونگ هر دو حساب‌هایی در دو صرافی ارز دیجیتال که نامی از آن‌ها برده نشده است داشتند. با تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات، این دو تبعه چینی دست به عملیاتی بدون مجوز برای انتقال پول زدند. تمام نهادها و شرکت‌هایی که در حوزه انتقال پول در ایالات متحده فعالیت می‌کنند باید از لحاظ قانونی در شبکه جرایم مالی ایالات متحده ثبت شوند.

در واقع پیش از هک، یین‌یین و جیادونگ، با انتقال بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بیت‌کوین بین حساب‌های یکدیگر و همچنین به حساب‌هایی که در چین داشتند، وارد یک برنامه پولشویی پر ریسک شدند. تراکنش‌های آنها عمدتا شامل تبدیل بیت‌کوین به دلار ایالات متحده، یوان چین، و حتی کارت‌های هدیه آی‌تیونز می‌شد.

اسناد دادگاه اطلاعات بسیار اندکی در خصوص خود این افراد دارد، اما ظاهرا این دو نفر از طرفداران سریال بازی تاج‌وتخت بودند. نام‌هایی که یین‌یین و جیادونگ برای حساب‌های خود در این صرافی‌ها انتخاب کرده بودند، به ترتیب، «اسنوزجان» و «خلیسی» بود.

صرافی‌های رمزارز هنوز دربرابر هکرها آسیب‌پذیر هستند

این اولین بار نیست که مقدار زیادی ارز دیجیتال از یک صرافی به سرقت می‌رود.

صرافی کره جنوبی کوین‌چک بیش از۵۰۰ میلیون دلار خود را در هک سال ۲۰۱۸ از دست داد، جُرمی که «بزرگترین سرقت در تاریخ جهان» لقب گرفت. صرافی ایتالیایی آلتس‌بیت (Altsbit) نیز پس از اینکه بیش از ۷۰هزار دلار بیت‌کوین و اِتر در ۵ فوریه از دست داد، مجبور شد امسال به کار خود پایان دهد.

منبع: cointelegraph.com