در حالی که ریپل خود را برای دفاع در برابر شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آماده می‌کند، فهرست پلتفرم‌هایی که پشتیبانی خود از ریپل را متوقف می‌کنند در حال افزایش است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده تا به حال ۲۶ شرکت به دلیل اینکه ارز XRP  ممکن است یک داریی غیرقانونی محسوب شود، سیاست‌های خود نسبت به ریپل را تغییر داده‌اند. در ادامه مطلب درباره حذف ریپل از صرافی های ارز دیجیتال بیشتر صحبت می‌کنیم.

رویکرد صرافی‌ های ارز دیجیتال در مورد حذف ریپل

هر پلتفرم فعال در حوزه ارز دیجیتال پارامترهای مخصوص به خود را در مورد فروش و مبادله ارزهای دیجیتال در نظر می‌گیرد. برخی از این شرکت‌ها فقط خدمات ریپل را برای پلتفرم‌های خود در ایالات متحده متوقف کرده‌اند در حالی که برخی دیگر از شرکت‌ها خرید و فروش و مبادله ریپل (XRP) را به صورت جهانی لغو کرده‌اند.

صرافی‌های ارز دیجیتال بیت استامپ (Bitstamp)، ابرا (Abra)، استکس (Stex) و ای‌تورو (eToro) به همراه بازارساز B2C2 از جمله صرافی‌ها و کارگزاری‌هایی هستند که خدمات ریپل را فقط برای کاربران در ایالات متحده متوقف کرده‌اند.

صرافی‌های دیگر کوین بیس، بیکسی (Beaxy)، او اس ال (OSL)، اوکی کوین (OKCoin)، زیگ‌لو (Ziglu) و آی تراست کپیتال (iTrustCapital) معاملات ارز بومی ریپل یعنی XRP  را به حالت تعلیق درآورده‌اند و تصمیم دارند این کار را نه تنها برای کاربران در ایالات متحده بلکه برای سراسر جهان انجام دهند. بازارسازهای جامپ تریدینگ (Jump Trading) و گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) هم از همین رویکرد استفاده کرده‌اند.

از یاد نبریم که صرافی‌هایی مانند دامنه امریکایی بایننس (BinanceUS)، کراس تاور (CrossTower)، کریپتودات کام (Crypto.com) و بیت ترکس (Bittrex) و کیف پول سوایپ (Swipe) هم پیش از این ارز XRP   را از لیست کوین‌های قابل پشتیبانی خود در ایالات متحده حذف کرده بودند.

صرافی یوبوت (Eobot) تنها پلتفرم معاملاتی است که ارز  XRP  را به صورت جهانی از لیست خود حذف کرده است.

حذف ریپل از صرافی ها

صرافی‌های مهم ارز دیجیتال خدمات ریپل را برای کاربران خود متوقف کرده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاریخ اولین دادگاه ریپل مشخص شد

دو شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی «۲۱shares» و «Sarson Funds» هم به صورت جهانی ارز ریپل را از خدمات خود کنار گذاشته‌اند. Sarson Funds و Bitwise حتی پوزیشن‌های XRP  خود را هم نقد کرده‌اند تا دیگر هیچ ارتباطی با آن نداشته باشند.

شرکت پرداخت ارز دیجیتال سیمپلکس (Simplex) هم معاملات XRP را به صورت جهانی مسدود کرده است، در حالی که شرکت پرداخت وایرکس (Wirex) این کار را فقط در ایالات متحده انجام داده است.

کارگزاری‌های جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) و بیت کوین سوئیس (Bitcoin Suisse) هم به طور کامل پشتیبانی از XRP را لغو کرده‌اند.

برخی دیگر از پلتفرم‌های ارز دیجیتال به دلیل پشتیبانی قبلی از دارایی دیجیتال مورد بحث، در حال حاضر درگیر دعواهای حقوقی هستند. برای مثال Coinbase به دلیل فروش XRP با یک دادخواست روبرو است. شاکی ادعا کرد که Coinbase با وجود اینکه می دانست XRP یک دارایی ثبت نشده است، این ارز را فروخته است.

نظر شما درباره حذف ریپل از صرافی های ارز دیجیتال چیست؟ به نظر شما این روند ادامه خواهد داشت؟ فراموش نکنید اگر از مطالب سایت کوین نیک استفاده می‌کنید، حتما آن را به دوستان خود که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند، معرفی کنید.

منبع: dailyhodl