پس از این که رسانه‌های بزرگ خبر از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا دادند، سوال‌‌هایی در خصوص واکنش بیت کوین به پیروزی بایدن در دنیای ارزهای دیجیتال گسترش پیدا کرد. حالا تریدرها و تحلیلگران حدس و گمان‌هایی در خصوص واکنش بیت کوین و ارزهای دیجیتال به انتخاب شدن بایدن مطرح کرده‌اند.

با پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، تحلیلگران خیلی زود شروع به بررسی اوضاع و سناریوهای مختلف دنیای ارزهای دیجیتال کردند. به خصوص بیت کوین که پس از اعلام این اخبار، خیلی سریع واکنش نشان داد و یک کاهش قیمت ۸۵۰ دلاری را تجربه کرد.

واکنش بیت کوین به بایدن

نمودار ۴-ساعته قیمت بیت کوین

فاکتورهایی که در واکنش بیت کوین به پیروزی بایدن تاثیرگذار خواهند بود

شاید خیلی زود باشد تا بگوییم این واکنش بیت کوین به پیروزی بایدن آن هم به صورت منفی، ادامه‌دار خواهد بود. چرا که بسیاری از تحلیلگران، روندی مثبت را برای این رمزارز پیش‌بینی می‌کنند. از نظر تحلیلگران، سه فاکتور مهم وجود دارد که می‌توانند با حضور بایدن، برگ تازه‌ای را برای دنیای ارزهای دیجیتال، دلار و بازار سهام ورق بزنند.

بسته محرک اقتصادی می‌تواند به بیت کوین پر و بال بدهد

پیش از انتخابات، دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ارائه بسته‌های محرک اقتصادی را به تاخیر انداخت تا آن را پس از پیروزی خود برای چهار سال دوم ریاست جمهوری‌اش عرضه کند. در نتیجه این مسئله، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان برای ایجاد یک قرارداد عمومی شدیدا درگیر شدند.

اما اتفاقات برخلاف انتظار ترامپ پیش رفت و پیروزی بایدن، چشم‌انداز ارائه بسته‌های محرک اقتصادی را تا پایان سال جاری بسیار روشن‌تر کرد. دموکرات‌ها در کنگره آمریکا در حال حاضر یک بسته ۲/۲ تریلیون دلاری را در ماه اکتبر آماده‌ کرده بودند که البته نتوانست در مجلس سنای آمریکا جواز کسب کند.

اما ارائه پیشنهاد دوم در خصوص بسته محرک اقتصادی، می‌تواند به طور مثبت روی بیت کوین تاثیر بگذارد؛ چرا که به طور گسترده‌ای می‌تواند آرامشی در شرایط مالی ایالات متحده آمریکا ایجاد کند و در عین حال باعث متعادل ساختن اقتصاد آمریکا شود. البته این پایان ماجرا نیست. با عرضه محرک اقتصادی، اشتهای سرمایه‌گذاران برای ریسک‌پذیری بالاتر روی دارایی‌‌ها، بیشتر می‌شود.

می‌توان گفت آگاهی و احساسات نسبت به بیت کوین به عنوان یک دارایی پر ریسک، به یک دارایی امن تبدیل شده است و تورمی هم که در ماه‌های اخیر در دنیای اقتصاد وجود داشته، چندان بی‌تاثیر نبوده است. با وجود این، همچنان مصادیق مختلفی وجود دارد که قیمت بیت کوین با بازار سهام جفت شود. بنابراین اگر هم اشتیاق سرمایه‌گذاران به ریسک بیشتر روی دارایی‌های دیجیتال افزایش پیدا نکند، قیمت بیت کوین هنوز این شانس را برای بالا رفتن قیمت به دست می‌آورد.

افزایش قدرت دلار آمریکا

اگر اداره بایدن با پکیج محرک اقتصادی موافق باشد، بنابراین شاهد برخاست دلار آمریکا خواهیم بود. برای مثال، در مناطقی که یورو در آن‌‌ها در گردش است، پس از یک بسته محرک اقتصادی بزرگ، شاهد افزایش قابل توجه قدرت یورو بودیم.

از ماه مارس تا به حال، دلار آمریکا عملکرد قابل قبولی در برابر اندوخته‌های ارزی از خود نشان نداده است. در نتیجه این اتفاق، شاهد ریکاوری طلا، بیت کوین و دیگر ذخایر ارزش جایگزین در برابر قیمت دلار بودیم.

بنابراین، این احتمال وجود دارد که با ارائه بسته محرک اقتصادی دوم و افزایش اعتماد به نفس سرمایه‌گذاران، شاهد تاثیر و واکنش بیت کوین به بایدن باشیم و اتفاقات مثبتی برای این ارز دیجیتال رخ دهد. همچنین مهم است که اشاره کنیم، در بلندمدت، قدرت گرفتن دلار می‌تواند یک فشار اضافی را برای فروش بیت کوین و طلا ایجاد کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر انتخاب بایدن روی ارزهای دیجیتال: بیت‌کوین فرو ریخت و ۸۵۰ دلار از دست داد

بازار سهام می‌تواند قیمت‌ها را دوباره بالا ببرد

تحلیلگران همچنین انتظار دارند که بازار سهام ایالات متحده آمریکا با اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، بهبود پیدا کند.

اگرچه خیلی از تحلیلگران باور دارند که مالیات و سیاست‌های زیست محیطی در نهایت باعث ریزش بازار سهام می‌شود، اما این احتمال وجود دارد که در کوتاه مدت سهام بتواند باعث افزایش قیمت شود.

در طول ماه‌های اوت و سپتامبر با سقوط قیمت‌ها، تحلیلگران در خصوص نتیجه این اتفاق پس از انتخابات بحث‌های زیادی را مطرح کردند. اما حالا با مشخص شدن نتیجه انتخابات، شک و تردید کمتری وجود دارد و این اجازه می‌دهد تا بازار سهام در کنار دیگر دارایی‌ها بهبود پیدا کند.

در خصوص مسئله قانون‌گذاری، یکی از مشاورین بایدن اعلام کرد که او هنوز هیچ نظریه‌ای در خصوص ارزهای رمزنگاری شده مطرح نکرده است. چرا که ارزهای دیجیتال به اندازه‌ای بزرگ نیستند که باعث تضمین توجه بایدن به آن‌ها شود. همچنین این مشاور اعلام کرد که بسیار مهم است که بایدن چه شخصی را در جایگاه‌های کلیدی کابینه خود انتخاب می‌کند.

شما در خصوص واکنش بیت کوین به بایدن و ذهنیت او در خصوص ارزهای دیجیتال چه فکری می‌کنید؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph