در حوزه دارایی‌های دیجیتال، Crypto Twitter از جایگاه قدرتمندی برخوردار است. در ماهی که گذشت، ۵ مورد از داغ‌ ترین ارزهای دیجیتال در توییتر را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم صحبت از آنها در توییتر چه تأثیری در قیمت آنها داشته است.

میم کوین‌ها و دارایی‌های با سرمایه‌ بازار زیاد به طور یکسان ممکن است شاهد افزایش یا کاهش ارزش خود باشند. این موضوع بستگی به این امر دارد که جمعیت عجیب توییتر تصمیم گرفته توجه خود را به کدامیک‌ از آنها معطوف کند. رالی‌های عظیم و کاهش قیمت‌های چشمگیر اغلب موجی از ترس، عدم اطمینان و تردید (FUD) یا ترس از دست دادن (FOMO) را در این حوزه ایجاد می‌کنند که هر کدام می‌توانند قیمت را به طور گسترده‌ای جابجا کنند.

مسلماً، اگر افزایش حجم توییت‌ها همیشه افزایش قیمت را به همراه داشته باشد، نتیجه‌گیری راحت خواهد بود، با این حال، همانطور که واقعیت‌ها نشان می‌دهند، این رابطه بسیار پیچیده‌تر از این حرفهاست.

امتیاز VORTECS

حجم توییت‌ها یکی از موارد فرمول اختصاصی امتیاز VORTECS است. VORTECS یک الگوریتم یادگیری ماشین است که شرایط قبلی و فعلی بازار دارایی‌های دیجیتال را برای کمک به تصمیم‌گیری تریدرها مقایسه می‌کند. این مدل، انبوهی از شاخص‌های دیگر را هم در نظر می‌گیرد، از جمله آینده بازار، حرکات قیمت، احساسات اجتماعی و فعالیت‌های معاملاتی. در نهایت، این مدل به امتیازی می‌رسد که نشان می‌دهد آیا شرایط فعلی از نظر تاریخی برای یک دارایی مشخص صعودی، خنثی یا نزولی است.

بررسی داغ ‌ترین ارزهای دیجیتال در توییتر

در این هفته، پنج دارایی دیجیتال را دنبال کردیم که بیشترین پیشرفت را از نظر فعالیت توییتری در این ماه داشته‌اند. در هر پنج مورد شاهد افزایش توییت‌ها در مقایسه با میانگین ماه گذشته به میزان چند صد درصد بودیم. اما این پویایی برای تریدرها چقدر کارایی داشته است؟

 

Telcoin (TEL): حجم توییت بیش از ۳۰۰ درصد

در روزهای بین ۲ و ۵ ماه مه، در حالی که تلکوین (TEL) آماده می‌شد تا یک جهش گسترده قیمت را انجام داده و ظرف ۱۰ روز قیمت خود را از زیر ۰/۰۱ دلار به بالای ۰/۰۵ دلار برساند، دو افزایش قابل توجه در توییت‌هایی که TEL را تگ کرده ‌بودند، رخ داد. در حالی که این ارز به طور معمول روزانه چند صد بار منشن می‌شد، این میزان به بیش از ۳۰۰۰ مرتبه رسید.

تلکوین یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال در توییتر

مقایسه حجم توییت ها و قیمت تلکوین

این الگو همراه با سایر عوامل توسط مدل VORTECS که امتیاز بسیار بالای ۹۱ (دایره قرمز در نمودار) را نشان می‌دهد، از نظر تاریخی مطلوب شناخته شده است. کمتر از یک روز بعد، قیمت فوق‌العاده‌ای برای تلکوین به ثبت رسید. افزایش حجم توییت‌ها در ماه مه بیشتر از قبل، افزایش قیمت را به دنبال داشته است.

امتیاز VORTECS برای یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال یعنی تلکوین

امتیاز VORTECS تلکوین

به طور کلی، طی ۳۰ روز گذشته، جفت ارز تلکوین و دلار آمریکا ۱۸۹٪ و جفت ارز آن با بیت کوین ۳۴۵٪ رشد کرده است.

ماتیک (MATIC): حجم توییت‌ها بیش از ۲۴۰٪

فعالیت توییتر پیرامون رمز ارز MATIC و حرکات قیمت آن در ماه مه وارد یک چرخه مطلوب شد و هر بخشی از رالی قیمت باعث افزایش توییت‌ها شد که به نوبه خود، بیشتر موجب افزایش قیمت آن می‌شد.

حجم توییت ها در مقابل قیمت یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال یعنی Matic

حجم توییت ها در مقابل قیمت Matic

البته، پلی گان با پیشرفت‌های مثبت و افزایش فعالیت‌های معاملاتی زیادی روبرو بود، اما به نظر می‌رسد حجم توییت‌ها یکی از مشخصه‌های اساسی امتیاز VORTECS (دایره‌های قرمز در نمودار) در این مورد باشد.

امتیاز VORTECS برای یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنی ماتیک

امتیاز VORTECS برای ارز دیجیتال ماتیک

سود ماهانه جفت ارز MATIC در برابر دلار آمریکا ۱۲۵٪ و در برابر بیت کوین ۲۴۸٪ بوده است.

iExec (RLC): حجم توییت‌ها بیش از ۷۱۱%

توکن RLC بزرگترین برنده از نظر افزایش حجم توییت‌ها در ماه مه و یمی از داغ تریت ارزهای دیجیتال در توییتر بود، اما افزایش قیمت آن در حد متوسط بود: ۶۰٪ در برابر دلار آمریکا و ۱۴۸٪ در برابر بیت کوین.

حجم توییت ها در مقابل قیمت یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنیRLC

حجم توییت ها در مقابل قیمت ارز دیجیتال RLC

همانطور که نمودارها نشان می‌دهند، در مورد RLC، افزایش حجم توییت‌ها تا حد زیادی انفعالی بوده و صرفاً دنباله روی قیمت بوده است. امتیاز VORTECS این سکه تا قبل از رالی که از حدود ۹ مه آغاز شد، تا حد زیادی در منطقه خنثی قرار داشت و این نشان می‌دهد که شرایط قبلی بازار دیگر تکرار نشده است.

امتیاز VORTECS برای یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنیRLC

امتیاز VORTECS برای ارز دیجیتال RLC

سولانا (SOL): حجم توییت‌ها بیش از ۵۲۵٪

یکی دیگر از داغ ترین ارزهای دیجیتال در توییتر در این ماه سولانا بوده است. متوسط حجم توییت‌ها در مورد سولانا در مقایسه با ماه قبل بیش از چهار برابر افزایش داشته است. با این وجود، تقریباً تمام سودهای SOL تا پایان ماه مه با سقوط قیمت از دست رفت: ۳۱/۴۸٪- در برابر دلار آمریکا و ۶/۰۶٪+ در برابر بیت کوین.

حجم توییت ها در مقابل قیمت یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنی SOL

حجم توییت ها در مقابل قیمت ارز دیجیتال سولانا

حجم توییت‌ها تا حد زیادی از حرکات قیمت عقب مانده، با یک استثنای قابل توجه: یک جهش بزرگ در توییت‌ها از ۵،۰۰۰ به ۲۰،۰۰۰ توییت در ۱۷ مه که منجر به امتیاز ۸۰+ VORTECS، سی و شش ساعت قبل از رسیدن این سکه به بالاترین قیمت خود در حدود ۵۸ دلار شده است. (دایره‌های قرمز در هر دو نمودار).

امتیاز VORTECS برای یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنی SOL

امتیاز VORTECS برای ارز دیجیتال سولانا

اتریوم کلاسیک (ETC): حجم توییت‌ها بیش از ۳۲۱٪

در حالی که دلایل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم کلاسیک در هفته اول ماه مه از ۴۰ دلار به ۱۶۰ دلار مشخص نیست، اما می‌توان کاملاً مطمئن بود که انفجار در حجم توییت‌ها یکی از این دلایل نبوده است: تمام توییت‌های ایجاد شده در پاسخ به افزایش قیمت بوده‌اند.

نمودار حجم توییت ها در برابر قیمت ارز دیجیتال ETC

نمودار حجم توییت ها در برابر قیمت اتریوم کلاسیک

الگوریتم VORTECS نیز از نظر تاریخی چشم‌انداز مطلوبی را احساس نکرده، زیرا امتیاز آن بیشتر در منطقه خنثی باقی مانده است.

امتیاز VORTECS برای یکی از داغ ترین ارزهای دیجیتال توییتر یعنیETC

امتیاز VORTECS برای ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

جفت ارز ETC ماه می را با ۶۷/۳۶٪ در برابر دلار آمریکا و ۱۵۸/۸۵٪ در مقابل بیت کوین به پایان رساند.

افزایش فعالیت توییتر پیرامون یک دارایی دیجیتال، بسته به پیکربندی سایر شاخص‌های مهم بازار و شاخص‌های اجتماعی، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برای افرادی که ترجیح می‌دهند از داده‌های خام استفاده کنند، تعداد مطلق توییت ها و حجم توییت‌های فعلی به راحتی به عنوان معیارهای جداگانه در بستر اطلاعات بازار موجود هستند.

خرید اتریوم

به نظر شما داغ ‌ترین ارزهای دیجیتال در توییتر در ماه ژوئن کدام ارزها بوده‌اند؟ نقش توییتر را در نوسان قیمت ارزهای دیجیتال تا چه اندازه مؤثر می‌دانید؟ نظرات خود را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین، می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز ارزهای دیجیتال و اخبار آن ما را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، اینستاگرام و توییتر دنبال کنید.

منبع: cointelegraph