این روزها افراد بسیاری به فکر خرید رمزارز و سرمایه گذاری روی بیت کوین هستند اما به غیر از اطلاعات تخصصی و دقیقی که پیش از این کار باید انجام دهید، نکاتی به ظاهر ابتدایی اما مهم وجود دارند که باید همیشه آن‌ها را به خاطر بسپارید. با کوین نیک همراه باشید تا از ۵ نکته‌ای که باید پیش از سرمایه گذاری روی بیت کوین بدانید، آگاه شوید.

استفاده از فناوری آنلاین، امروزه تبدیل به یک موضوع و مفهوم بدیهی شده و تقریبا تمام مردم در سراسر جهان این مفهوم را کاملا درک کرده‌اند. بنابراین، هیچ چیز غیرعادی و عجیبی در زمینه سرمایه‌ گذاری‌های آنلاین وجود ندارد. با این حال، اگر شما یک دانشجوی جاه طلب و مشتاق هستید که قصد دارد به سرعت به پول دست پیدا کند یا یک فرد تاجر با تجربه هستید که می‌خواهد به سرمایه عظیمی برسد، برای سرمایه گذاری روی بیت کوین باید کنجکاو، انعطاف‌پذیر و هشیار باشید. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که در صورت فقدان زمان و وقت مناسب برای انجام کارهای مربوط به سرمایه گذاری، حتما فردی را برای انجام این کار استخدام نمایید. توجه داشته باشید که تبدیل شدن به یک صاحب سرمایه‌ی موفق و کامیابی در فضای رمزارزها، نیاز به صرف زمان زیادی دارید و باید خود را وقف این فضا نمایید.

همه افراد معمولا در قدم اول، اطلاعات پایه و اولیه را کسب می‌کنند؛ به این معنی که در مورد بیت کوین تحقیق خاص خود را انجام می‌دهند و مطمئن می‌شوند که تجربه‌ی سرمایه گذاری روی بیت کوین به صرفه و اقتصادی است. بیت کوین یک فرم و شکل دیجیتالی از پول است که فرصتی را در اختیار مردم قرار می‌دهد تا بتوانند بدون نیاز به بانک‌ها و شرکت‌ها و موسسه‌های سوم شخص دیگر، مبادله و تبادل انجام دهند. در واقع می‌توانیم بگوییم که بیت کوین، یک ارز به روز شده محسوب می‌شود که با زبان رایانه (کامپیوتر) رمزنگاری شده و یک رمزارز است. این که کجای کره‌ی زمین زندگی می‌کنید، اهمیتی ندارد، چرا که رمزارز بیت کوین (BTC) به یک رمزارز جهانی تبدیل شده است.

5 نکته‌ای که پیش از سرمایه گذاری روی بیت کوین باید بدانید

با این که خرید رمزارز یا به صورت خاص، بیت کوین، بسیار آسان است، اما نگهداری سود بردن از دارایی خود، شاید آن چنان ساده نباشد

سرمایه گذاری روی بیت کوین، شاید در ابتدا یک تجربه مشکوک و نامفهوم به نظر برسد که یک سری منافع و البته یک سری نکات منفی دارد. اولین ماموریت و کار یک سرمایه گذار با پتانسیل، این است که ریسک‌های احتمالی را تخمین بزند و با هوشمندی خود راه‌هایی را پیدا کند که بتوان با استفاده از آن‌ها، از ریسک‌ها دوری کرد یا آن‌ها را دور زد. علاوه بر این، شما باید راه خریدن و انجام عملیات روی بیت کوین را درک کنید و بدانید. آیا برای خرید رمزارز آماده هستید؟ با انجام اقدامات ساده‌ی زیر، شما می‌توانید به آسانی به یک نگه‌دارنده‌ی بیت کوین تبدیل شوید و اولین BTC خود را خریداری نمایید:

  • یک کیف پول آفلاین را دانلود و نصب نمایید. فراموش نکنید که رمز مخصوص خود را روی کیف پول خود قرار دهید تا از پول و دارایی خود دربرابر اشخاص سوم مراقبت نمایید.
  • در اینترنت جست و جو کنید و یک حساب شخصی در Coinbase برای خود ایجاد نمایید.
  • یک روش پرداخت متقاعد کننده‌ را انتخاب کنید.
  • بیت کوین خود را تهیه کنید.

با این که خرید رمزارز یا به صورت خاص، بیت کوین، بسیار آسان است، اما نگهداری سود بردن از دارایی خود، شاید آن چنان ساده نباشد و در مواقعی به کار و فعالیتی بسیار پیچیده بدل گردد. در ادامه این مطلب، ۵ نکته‌ای را که پیش از سرمایه گذاری روی بیت کوین باید بدانید، برایتان آماده کرده‌ایم و در هر قسمت توضیحات مناسبی را ارائه کرده‌ایم. به این ۵ نکته‌ مهم به شدت توجه کنید و همیشه آن‌ها را به خاطر بسپارید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: بزرگترین آلت کوین های ۲۰۲۰ ؛ کدام ارزهای دیجیتال مناسب سرمایه‌گذاری هستند؟

بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است

برخلاف دیگر ارز‌ها، بیت کوین به وسیله موسسه‌های مالی یا برنامه‌های دولتی و حکومتی کنترل نمی‌شود. در نتیجه، می‌توانیم بگوییم که امکان ندارد این رمزارز از میزان اصلی‌‌اش کم شود یا توسط هر فرد دیگری به صورت شخص سوم، مورد دخالت قرار بگیرد. این بدان معنی است که شما می‌توانید سرمایه گذاری روی بیت کوین را به راحتی هر چه تمام‌تر و بدون نیاز به اجازه‌ خاصی انجام دهید. البته بد نیست به این نکته مهم اشاره کنیم که قوانین رمزارز و به صورت خاص، بیت کوین، در هر کشور متفاوت است و تنظیم کردن آن در هر منطقه، کشور یا حتی ایالت، شیوه خاص خود را دارد. همین موضوع سرمایه گذار و دارنده‌ی بیت کوین را مجاب می‌کند که با تمرکز و مراقبت کامل اقدام نماید و با توجه به قوانین کشور و منطقه‌ای که درون آن زندگی می‌کند، تصمیم‌گیری نماید.

بیت کوین غیرقابل پیش‌بینی است

پیش از این که دارایی دیجیتال، یا به صورت کلی دارایی خاصی را خریداری نمایید و وارد فضای آن‌ شوید، باید در خاطر داشته باشید که ریسک همیشه جزئی از برنامه‌های سرمایه گذاری شما خواهد بود. با این حال، سرمایه گذاری روی پول و ارز دیجیتال، برای کسانی که ریسک‌پذیر هستند، سودآور است، چرا که رمزارز به صورت کلی، کاملا غیرقابل پیش بینی است. ارزش و قیمت ارز دیجیتال، مخصوصا بیت کوین، ممکن است به شکل قابل‌توجهی تغییر کند و بالا و پایین برود که همین موضوع، ریسک بالای سرمایه گذاری روی آن‌ را به وجود می‌آورد. این جا است که هوشمندی سرمایه گذاران به کار می‌آید و آن‌ها می‌توانند با حدس و تخمین خطرها و ریسک‌ها، تا جایی که امکان دارد از آن‌ها دوری کنند و مطمئن شوند که سرمایه گذاری آن‌ها اقتصادی و به صرفه است.

بیت کوین ریسکی است

اگر از علاقه‌مندان به ورود به عرصه‌ی رمزارز و سرمایه گذاری روی بیت کوین هستید، همیشه باید به خاطر داشته باشید که این سرمایه گذاری، به شدت یک تجربه‌ی فکری و وابسته به اندیشه بوده و آینده‌ی این ارز دیجیتال، ضمانت خاص و ثبت شده‌ای ندارد. مشابه با بسیاری از استارتاپ‌ها، در این جا نیز ممکن است میزان چشمگیر و قابل توجهی از دارایی‌های رمزارز، شکست بخورند و بی ارزش گردند. به همین دلیل، مطمئن شوید که آمادگی از دست دادن پولی که روی رمزارز و بیت کوین سرمایه گذاری کرده‌اید را دارید. سرمایه گذاران بدون تجربه که برنامه و استراتژی خاصی برای سرمایه و دارایی خود ندارند، ریسکشان به شکست تبدیل می‌شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

بیت کوین واقعی است

درست است که بیت کوین یک دارایی دیجیتال غیر متمرکز است و ذات و ماهیت غیرقابل پیش‌بینی و ریسک‌پذیری دارد اما باید توجه داشته باشیم که BTC، یک پول واقعی است که می‌توان با استفاده از آن‌، خرید کرد. با گذر زمان، تعداد شرکت‌هایی که بیت کوین را به عنوان یکی از موارد و راه‌های پرداخت به رسمیت می‌شناسند، بیشتر و بیشتر می‌شود و کار را برای سرمایه گذاران و دارندگان این ارز دیجیتال، ساده‌تر می‌سازد.

بیت کوین چند کاره است

حتما به یاد داشته باشید که پیش از سرمایه گذاری روی بیت کوین، از ویژگی‌ها و خصوصیات این رمزارز مطلع شوید. در راه خود، شما باید راه و شیوه‌ای را انتخاب کنید که موثر است و به شما کمک می‌کند از تجربه خود، منفعت و سود کسب کنید و درآمد خود را افزایش دهید. در واقع رسیدن به این استراتژی موفق و موثر در زمینه سرمایه گذاری بیت کوین، یک امر اجتناب‌ناپذیر است. در نظر داشته باشید که رمزارز به صورت کلی، بارها برای تراکنش‌های غیرقانونی مختلف، مورد استفاده قرار گرفته است؛ به همین دلیل، شما باید در مسیر سرمایه گذاری و فعالیت خود در فضای رمزارز، مراقب و محتاط باشید. در این مسیر، هیچگاه نمی‌توان با اطمینان و قاطعیت گفت که در چه زمانی به موفقیت می‌رسیم و در چه زمانی شکست می‌خوریم!

این ۵ نکته که به آن‌ها اشاره شد، شاید نکات و مواردی باشد که بارها آن‌ها را شنیده باشید یا به نظر، بسیار ابتدایی و کلی به نظر برسند اما توجه کنید که همین نکات به ظاهر ساده و پیش پا افتاده، می‌توانند شما را در مسیر درست سرمایه گذاری روی بیت کوین نگه دارند و راه درست را به شما نشان دهند. به همین دلیل است که می‌گوییم پیش از سرمایه گذاری روی محبوب‌ترین رمزارز دنیا، یعنی بیت کوین، باید این نکات را به خاطر داشته باشید و روی آن‌ها تمرکز نمایید.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری روی بیت کوین و نکاتی که در این رابطه به آن‌ها اشاره شد، چیست؟ راه، روش و استراتژی شما در زمینه سرمایه گذاری، چگونه است؟ نظرات خوب خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindoo