اگر زمستان رمزارزها موجب شده است تا معامله‌ آلت‌کوین با رکود مواجه شود، شما تاجر خوبی نبوده‌اید. هر فردی می‌تواند در بازار گاوی (بازار پررونق) پول درآورد اما در بازار خرسی است که تجربه به دست می‌آید و سود در آینده کسب می‌شود.

بازار خرسی بهترین بازارها هستند

فرضیه‌ای میان تجار کم‌تجربه وجود دارد که وقتی بازار با رکود روبه‌رو می‌شود، کاری به جز انتظار کشیدن نمی‌توان کرد. در این شرایط بهتر است به ماهیگیری بروید؛ به یک باشگاه ورزشی ملحق شوید و مدت زمانی را س‍پری کنید تا شرایط مطلوب دوباره بازگردد. چنین نیست. با دنبال کردن سرخوشی‌های احمقانه‌ی روزمره، سبک‌سری باز می‌شود. وقتی این وضعیت از بین رود، تفکر روشن بر ذهن چیره خواهد شد. اگرچه، برخی از استراتژی‌هایی که در ادامه ارائه می‌شوند، نیاز به تجربه دارند اما اکثریت آن‌ها خواستار چیزی بیشتر از تمایل به مطالعه هستند. اگر اکنون زمانی را صرف مطالعه کنید، وقتی بازار به رونق بازگردد یا به عبارت دیگر، بازار گاوی ایجاد شود، شما از دیگران پیشی خواهید گرفت.

برای سودآوری، نیازی نیست که بیت کوین سیر صعودی داشته باشد فقط کافی است که در جریان باشد. روشی برای شما مناسب است که به واسطه‌ی آن بتوانید روند بازار را شناسایی کنید. هر چه دوره‌ی زمانی کوتاه‌تر باشد، ریسک نقدینه کردن بیشتر خواهد بود اما موعد پرداخت آن سریع‌تر می‌شود. امثال بیتمکس و اوککس علاوه بر ارائه‌ی قراردادهای آتی، قراردادهای دائمی را نیز پیشنهاد می‌دهند که هر هشت ساعت یکبار بودجه‌بندی می‌شوند. از آلت‌کوین‌های مورد استفاده برای قراردادهای آتی از قبیل ریپل و لایت‌کوین آگاه باشید زیرا بیتکوین نبض باقی بازار را در اختیار دارد و روند آن را تعیین می‌کند.

۱.به معاملات مارجین فرصت دهید

معاملات مارجین اساسا قراردادهای آتی بر استروییدها هستند. اگر احساس حماقت یا اعتماد به نفس مفرط دارید، این اهرم فشار را تا صد برابر بالا ببرید. تسلط یافتن در زمینه‌ی معاملات مارجین با پاداش زیادی همراه است، دو تاجر برتر بیتمکس در مجموع ۷۰۰۰ بیت‌کوین کسب درآمد کرده‌اند. اگرچه، آن‌ها استثنا هستند. در معاملات مرسوم رمزارزها، شما باید ارز دیجیتال را حفظ کنید حتی اگر ارزش آن در حال سقوط باشد. در معاملات مارجین، هر چه اهرم فشار را بیشتر حرکت دهید، حاشیه‌ی خطا باریک‌تر خواهد شد و جریمه‌ی شکست، نقدینه‌سازی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تفاوت بیت کوین با بلاک چین به زبان ساده ؟

۲.معلومات خود را بر اساس تجزیه و تحلیل‌های فنی ایجاد کنید

تنها مزیتی که بازار خرسی دارد، این است که مجال خوبی برای یادگیری و کسب تجربه است. با وجود این که سود اعطا شده توسط تجزیه و تحلیل فنی در بازار خرسی (TA) قابل بحث و مناقشه است، هیچ تاجری بدون داشتن درک بنیادی از آن، معاملات مارجین یا معاملات آتی را مدنظر خود قرار نمی‌دهد. کار خود را با مفاهیم اساسی همچون انتقال میانگین‌ها و RSI آغاز کنید و سپس به سراغ ایچیموکو، فیبوناچی و مسائل دیگر بروید. شبکه‌ی آزمایشی بیتمکس، زمین بازی شما برای کسب تجربه در زمینه‌ی شاخص‌های بدون خطر است.

بیشتر تجار رمزارز، زندگی به دور از خیره شدن به مانیتورهای سایت تریدینگ ویو دارند و بعید است که زمان و مهارت کافی برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای TA را داشته باشید. کسب اطلاعات در مورد مفاهیم ابتدایی به شما کمک خواهد کرد که ورود خود را زمان‌بندی کرده و خروج بهتری داشته باشید و وقتی بازار سبز شد، فرصت بهتری برای فروش در رتبه‌های بالا به جای سقوط و درگیر شدن با اصلاح %۷۰ برای شما ایجاد خواهد شد.

۳.از روش اسکالپینگ برای سودآوری بهره بگیرید

زمانی که بازار از قاعده و نظم پیروی نمی‌کند، می‌توان از تغییرات کوچک در قیمت‌ها و سودآوری کم، پول درآورد. اسکالپینگ روش انجام معاملات زیاد در مدت زمان کم و کسب سود کم در هر یک از این معاملات است. همانند تمامی استراتژی‌های معاملاتی، اسکالپینگ نیز با ریسک همراه است. عدم موفقیت شما در یکی از این معاملات موجب می‌شود تا تلاش سخت شما بی‌نتیجه بماند.

روش اسکالپینگ برای بازار خرسی

روش اسکالپینگ

۴.به دنبال سنگ‌های قیمتی پنهان باشید

در یک بازار خرسی، همه چیز ارزان است اما صرف ارزان بودن یک ارز دیجیتال به معنی ارزشمند بودن آن نیست. به لطف حجم پایین و قیمت‌های کاهش‌یافته، نیازی نیست که برای انجام معاملات عجله کنید. در عوض، باید زمان خود را صرف پژوهش در مورد پروژه‌هایی کنید که کمتر از ارزش واقعی تخمین زده شده‌اند و این پتانسیل را دارند که با جهش دوباره‌ی بازار ده برابر یا بیشتر شوند. بررسی ارزهای دیجیتالی که تا %۷۰ یا حتی بیشتر از رتبه‌ی همیشگی خود تنزل یافته‌اند، معیاری را در مورد فاکتورهای سرکوب کردن غیرمنصفانه‌ی یک ارز دیجیتال به شما ارائه خواهد داد.

اکثر تجار رمزارز، ناشکیبا هستند و گاهی اوقات دچار رکود می‌شود، زیرا بازار علاقه‌ی خود را با آن از دست داده است در حالی که آن پلتفورم در حال توسعه و گسترش است. بر تقاضای جامعه و مخازن گیت‌هاب پروژه‌هایی که می‌خواهید هنگام راه‌انداری شبکه‌های اصلی آن‌ها را یاد بگیرید، نظارت داشته باشید.

۵.نقش کاراگاه ICO (عرضه اولین سکه از یک رمزارز) را ایفا کنید

عرضه اولیه و بازار خرسی

کاراگاه ICO

نوسانات بازار برای جداسازی آنچه ارزشمند است که از چیزی که ارزش چندانی ندارد، خصوصا در رابطه با ICO، عالی است. با وجود نشانه‌هایی از ضرر در هنگام انجام این مبادلات، سرمایه‌گذران باید بسیار زیرکانه عمل کنند. به جای FOMO کردن در فروش‌ جمعی ۱۰/۵ که مهلت پایان آن فردا است، سرمایه‌ و زمان خود را حفظ کرده و آن را در پروژه‌هایی بکار گیرید که چند ماه تا موعد مقرر آن‌ها زمان باقی است. مدارک فنی آن‌ها را مطالعه کنید، تیم موردنظر را در گوگل جستجو کنید و نشانه‌های استفاده شده در موارد مختلف را بیابید. دقیقا مانند تجار باتجربه‌ای که می‌توانند یک تله‌ی خرس را به محض مشاهده، شناسایی کنند، پژوهشگران باتجربه‌ی ICO نیز می‌توانند برگ برنده را خیلی زودتر از دیگران تشخیص دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی انواع بلاک چین به زبان ساده، بلاک چین عمومی، خصوصی و کنسرسیوم چه تفاوتی دارند؟

۶.شغلی برای خود دست و پا کنید

اگر با انجام معاملات رمزارز نتوانستید قبض‌های خود را پرداخت کنید، شاید وقت آن رسیده که برای خود شغلی دست و پا کنید. البته منظورم یک McJob نیست بلکه یک شغل در زمینه‌ی رمزارز است. همچنان شرکت‌های بسیار زیادی وجود دارند که به دنبال استخدام افراد هستند زیرا آن‌ها نیز همانند کل جامعه‌ی رمزارز بر این باورند که این شرایط رکود و بازار خرسی تنها موقتی و گذرا است. بهترین نکته در مورد کار کردن در زمینه‌ی رمزارز این است که حتی اگر شغل شما خیلی جذاب هم نباشد، نهایتا هزینه‌ی زندگی شما را تأمین خواهد کرد و وقتی بازار گاوی دوباره رونق پیدا کند، ناگهان رمزارز یا ارز دیجیتالی که در این مدت به دست آورده‌اید، بسیار ارزشمند خواهد شد.