همیشه این سوال برای مردم و افراد حاضر در حوزه‌ی رمزارز به وجود می‌آید که در صورت رسیدن قیمت محبوب‌ترین رمزارز دنیا به ۰ دلار، افراد سرمایه گذار بیت کوین چه کاری را انجام می‌دهند و واکنش‌ آن‌ها در صورت رخ دادن چنین اتفاق ناگواری چه خواهد بود؟ برای دریافت پاسخ این سوال، با کوین نیک در ادامه مطلب همراه باشید.

به تازگی یک نظرسنجی جدید برگزار شده که نشان می‌دهد تعداد بسیاری از افراد سرمایه گذار بیت کوین در صورت رسیدن قیمت این رمزارز به صفر یا به عبارتی، بی ارزش شدن کامل این ارز دیجیتال، رمزارز خود را نگه می‌دارند و در این صورت نیز دارایی خود را رها نمی‌کنند! این نظرسنجی ۲۲۶۳۵ نفره، موارد و نکات جالبی را به ما می‌گوید و از جنبه‌های مختلفی، بسیار مهم تلقی می‌شود. اما جزئیات این نظرسنجی چه بوده است؟

بیشترِ سرمایه گذاران بیت کوین، دارایی خود را بدون در نظر گرفتن قیمت نگه می‌دارند

یکی از کاربران رسانه اجتماعی توییتر که با نام Plan B شناخته می‌شود و به خاطر پیش بینی‌های خود در مورد سهام معروف است، به تازگی یک نظرسنجی جدید را در توییتر به راه انداخته و از افراد سرمایه گذار بیت کوین نظرخواهی کرده است. در این نظرسنجی، Plan B قصد داشته واکنش سرمایه گذاران بیت کوین در زمانی که قیمت این ارز دیجیتال روند کاهشی به خود می‌گیرد را بداند و از آن‌ها نظرخواهی کند که آیا در چنین وضعیتی، حاضر به فروش بیت کوین و دارایی خود می‌شوند یا خیر؟ به صورت کلی، ۲۲۶۳۵ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و رای دادند که آمار جالبی به ثبت رسید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس کدام ارزها هستند؟

Plan B از دنبال کنندگان خود در رسانه اجتماعی توییتر این چنین سوال پرسیده بود:

شما احتمالا به روند صعودی بیت کوین امید دارید اما چه می‌شود اگر قیمت BTC در سال‌های بعدی، به خوبی رشد نکند و افزایش نیابد؟ چه زمانی اقدام به فروش می‌کنید؟

از بین کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۷۲/۱ درصد از رای دهندگان گفته‌اند که حتی اگر قیمت بیت کوین به صفر دلار نیز برسد و ارزش خود را به صورت کلی از دست بدهد، باز هم حاضر به فروش دارایی بیت کوین خود نمی‌شوند. در واقع این افراد بدون توجه به قیمت بیت کوین، دارایی خود را تحت هر شرایطی نگه می‌دارند.

همان طور که مشاهده می‌کنید، افراد بسیاری دارایی بیت کوین خود را حتی در بدترین شرایط نیز حفظ می‌کنند و حاضر به فروش آن نیستند. اما بد نیست نگاهی به رای‌های متفاوت نیز داشته باشیم. ۱۶/۲ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، زمانی بیت کوین خود را خواهند فروخت که قیمت آن از ۶ هزار دلار پایین‌تر بیاید. این در حالی است که تنها ۵/۹ درصد از رای دهندگان، بیت کوین خود را در صورت رسیدن قیمت به زیر ۳ هزار دلار خواهند فروخت و در آخر نیز ۵/۸ درصد از افراد نیز در صورت رسیدن قیمت بیت کوین به زیر ۱۰۰۰ دلار، دارایی خود را به فروش خواهند گذاشت. شما می‌توانید تصویر نظرسنجی Plan B و نتایج به دست آمده را در زیر مشاهده کنید:

72 درصد از سرمایه‌گذاران حتی در‌صورت رسیدن قیمت بیت کوین به 0 دلار دارایی خود را حفظ می‌کنند

۷۲ درصد از افراد سرمایه گذار بیت کوین حتی در‌صورت رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به ۰ دلار دارایی خود را حفظ می‌کنند

Plan B درباره نتایج به دست آمده در نظرسنجی خود، این چنین توضیح داد و دنبال کنندگان خود در توییتر را حرفه‌ای خواند:

بسیار افتخار می‌کنم که ۷۲ درصد از دنبال کنندگان من، سرمایه داران حرفه‌ای هستند. بیت کوین [ممکن است] به یک میلیون دلار برسد یا قیمت آن صفر شود اما ما در تمام طول راه، همراه آن خواهیم بود. دید، عقیده و شکیبایی، نام این بازی است. حتی اگر تنها ۱ درصد احتمال داشته باشد که قیمت بیت کوین به یک میلیون دلار دست پیدا کند، ارزشش را دارد.

اما نکته جالب در مورد این نظرسنجی این است که بدانیم افراد بسیاری که گزینه نفروختن دارایی بیت کوین، حتی در صورت رسیدن قیمت آن به صفر دلار را اعلام کرده‌اند، چه انگیزه‌ها و هدفی در سر داشته‌اند؟ خبر خوب این جا است که برخی از افراد، نسبت به انتخاب خود در نظرسنجی Plan B، توضیحات و دلایلی ذکر کرده‌اند و هدف و دید خود را برای انتخاب و تصمیم خود، اعلام کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر که در این نظرسنجی شرکت کرده، به شکل کوتاه نوشته که بیت کوین به ذخیره‌ی بالفعل تبدیل خواهد شد و دلیلی برای فروش آن نیست و تنها باید از آن استفاده کرد. کاربر دیگری درباره تصمیم و انتخاب خود چنین توضیح داده است:

من به روند صعودی بیت کوین امید دارم اما حتی اگر قیمت آن نزدیک به صفر شود، من همچنان دارایی خود را نگه می‌دارم و حتی بیشتر خریداری می‌کنم. این یک دارایی غیر همبسته برای تمام سرمایه گذاری‌ها یا سرمایه‌های من است.

عده‌ کمی از کسانی که در این نظرسنجی و پستی که Plan B در توییتر قرار داده بود، متعقد بودند که قیمت بیت کوین افزایش نخواهد یافت. با این حال در طرف دیگر، بسیاری از افراد عقیده داشتند که قیمت بیت کوین به صورت صعودی دنبال خواهد شد و آن‌ها هم‌اکنون بیت کوین خریداری می‌کنند تا ارزش دارایی‌شان به شدت بالا روند. برای کسانی که کنجکاو شدند، باید بگوییم که در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین ۱۲۲۵۱ اعلام شده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: بیت‌کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بیش از ۱۲۰۰ سال گذشته

جالب است بدانید که در ماه گذشته نیز Peter Schiff که به حشره‌ی طلایی مشهور است، چنین نظرسنجی جالبی را برگزار کرده بود. او از دنبال کنندگان و مخاطبان خود پرسیده بود که قیمت بیت کوین باید چقدر پایین‌تر از ۱۰۰۰۰ دلار باقی بماند تا شما تصمیم به فروش دارایی خود بگیرید؟ جالب است بدانید که از میان ۲۸۱۶۸ نفری که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۵۷/۵ درصد از افراد، گزینه «من دارایی خود را با خود به گور می‌برم» را انتخاب کرده‌ بودند!

جالب‌تر از این موضوع، تکرار نظرسنجی توسط Plan B است. اگر از دنبال کنندگان او در توییتر باشید، حتما می‌دانید که Plan B در ماه‌های گذشته نیز یک نظرسنجی مشابه را برگزار کرده بود و بزرگترین درسی که این دو نظرسنجی در دو بازه زمانی مختلف به ما می‌دهند، این است که اعتماد و اطمینان مردم و سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت بیت کوین، بیشتر از قبل شده است. Plan B در نظرسنجی ماه جولای خود از دنبال کنندگان پرسیده بود که به نظر شما، قیمت بیت کوین تا ماه دسامبر سال جاری (۲۰۲۰)، چقدر خواهد شد؟ از بین شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۴۳ درصد از افراد باور داشتند که قیمت بیت کوین پایین‌تر از ۵۵۰۰۰ دلار قرار خواهد گرفت اما این در حالی است که در ماه آگست (ماه جاری)، تنها ۳۰ درصد از افراد به این موضوع عقیده دارند. درصد چشمگیری از افرادی که در نظرسنجی ماه آگست شرکت کردند، باور دارند که قیمت بیت کوین تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۰، به ۲۸۸۰۰۰ دلار خواهد رسید.

همه این‌ها در حالی است که سرمایه گذاران سازمانی نیز بیشتر از گذشته به سمت بیت کوین آمده‌اند و علاقه آن‌ها به این رمزارز افزایش یافته است. به عنوان مثال، شرکت Microstrategy در هفته گذشته اعلام کرد که میزان ۲۵۰ میلیون دلار ارزش بیت کوین خریداری کرده است. علاوه بر این، به تازگی دفتر ایالات متحده‌ی کنترل کننده ارز یا OCC، اعلام کرده که بانک‌های ملی و انجمن‌های ذخایر فدرال اجازه دارند تا سرویس‌های حضانت را برای مشتریان خود فراهم نمایند.

این طور که مشخص است، افراد سرمایه گذار بیت کوین آینده‌ی این ارز دیجیتال را روشن می‌بینند و برای دید و عقیده خود نیز دلایل و توضیحات منطقی دارند. با این که شرایط در حال حاضر برای بیت کوین به خوبی دنبال می‌شود، اما کسی نمی‌تواند وضعیت آینده‌ی این رمزارز را پیش بینی نماید. آیا ارزش بیت کوین سر به آسمان می‌گذارد و به یک ارز فوق‌العاده ارزشمند تبدیل می‌شود یا ارزش خود را در آینده از دست خواهد داد؟ با این حال، با استناد به چیزی که روی کاغذ نوشته شده، افراد سرمایه گذار بیت کوین حتی اگر قیمت آن به شدت افت کند و به صفر نیز برسد، حاضر به فروش دارایی خود نخواهند بود!

نظر شما در مورد محبوب‌ترین ارز دیجیتال در دنیا و افراد سرمایه گذار بیت کوین چیست؟ شما در نظرسنجی Plan B، کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؟ نظرات خوب خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoin