اکوسیستم یرن فایننس (Yearn.finance) این روزها حسابی خبرساز شده و پروژه‌ای قابل احترام است. یرن فایننس مبتنی بر اتریوم ساخته شده و توسعه‌دهنده‌های این اکوسیستم در ماه جولای و اوت برای تکرار موفقیت‌های اولیه این پروژه، چندین بار آن را فورک کرده‌اند. توکن YFI در اولین هفته عرضه توانست ۱۰۰٫۰۰۰ درصد رشد کند و باعث حیرت سرمایه‌گذاران و کاربران اتریوم شد.

یکی از این فورک‌هایی که برای تکرار موفقیت توکن YFI صورت گرفته، توکن YFII است. ورود YFII با سروصدای زیادی همراه شد و همان ابتدای کار قیمتش به هزار دلار رسید و سرمایه‌گذاران آن را برگ برنده می‌دانستند.

این توکن مورد حمایت فضای ارز دیجیتال قرار گرفت، از جمله داوی ون (Dovey Wan) از Primitive Capital و مایکل گو (Michael “Boxmining” Gu). اما به همان سرعتی که قیمتش افزایش پیدا کرد، دچار کاهش قیمت شد و برای چند هفته در قیمت ۱۰۰ دلار باقی ماند.

اخیرا و همزمان با افزایش قیمت قابل‌توجه YFI تا نزدیکی‌های ۴۰ هزار دلار، توکن YFII که حالا به DFI.Money معروف شده، توانسته خودی نشان دهد و حسابی رشد کند.

بیشتر بخوانید: تا صد هزار دلاری شدن این ارز دیجیتال صبر می‌کنم؛ نه، منظورم بیت کوین نیست!

در بیشتر روزهای ماه اوت،  YFIIبا قیمت ۱۰۰ دلار معامله می‌شد، اما حالا تقریبا قیمت آن ۱۰۰ برابر شده است. در زمان نوشتن این مطلب YFII با قیمت ۷٫۹۱۳ دلار خریدوفروش می‌شود. این آلت کوین مبتنی بر اتریوم به‌تازگی در بایننس لیست شده است و همین موضوع کافی بود تا طی ۲۴ گذشته با ۱۲۰ درصد افزایش قیمت مواجه شود.

بایننس اولین صرافی مهمی است که در کنار صرافی‌های Huobi و OKEx توکن YFII را لیست کرده است و این امر موجب شده  YFII با افزایش قیمت خوبی روبه‌رو شود. قبل از بایننس، صرافی Uniswap بیشتر حجم معامله توکن YFII را در اختیار داشت.

بسیاری لیست شدن YFII توسط بایننس را اعتباری برای این توکن می‌دانند و معتقدند مفهوم Yearn.finance می‌تواند بعد از این اتفاق بتواند با سرعت بیشتری پیشرفت کند. قبل از اینکه بایننس این توکن را لیست کند، خیلی‌ها yfii را یک فروک ناموفق از YFI می‌دانستند.

پروتکل‌های دیفای، ترند دنیای ارز دیجیتال

تمام ارزهای دیفای درحال رشد هستند و این امر موجب نیرو گرفتن YFII‌ شده است.

در حال حاضر سرمایه‌ای معادل با ۱۰ میلیارد دلار در پروتکل‌های دیفای اتریوم در گردش است. پروتکل‌های دیفای ترند این روزهای دنیای ارز دیجیتال است و با پروژه‌های جدیدی مثل SushiSwap و Kimchi.Finance تقویت هم شده است. اما به‌ هر حال این پروژه‌ها اول راه هستند و فوق‌العاده خطرپذیر و فعلا برنامه‌شان جذب سرمایه زیاد است.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال و پیش ‌‌بینی های بیت کوین و اتریوم را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: NewsBTC