برای آشنایی با شرایط قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آبخازستان و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال در آبخازستان با کوین نیک همراه باشید.

قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آبخازستان – جمهوری آبخازستان

نام کشور به انگلیسی Abkhazia – Republic of Abkhazia
پایتخت سوخومی (Sokhumi)
مساحت ۸,۶۶۰ کیلومتر مربع
جمعیت ۲۴۲,۸۶۲ نفر
زبان روسی، آبخازی
واحد پول روبل روسیه (RUB)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال قانون‌ گذاری شده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی غیر مجاز
ICO مجاز
قوانین ضد پول شویی برای ارزهای دیجیتال قانون‌ گذاری شده
استخراج ارز دیجیتال مجاز
خرید و فروش ارز دیجیتال مجاز

موقعیت کشور

سرزمینی واقع در غرب قفقاز و کرانه شرقی دریای سیاه؛ این جمهوری خود گردان ۲۴۲ هزار نفر جمعیت دارد و اقتصاد آن متکی به روسیه است. پس از استقلال آبخاز در سال ۲۰۰۸، روسیه از این استقلال حمایت کرد و به اصلی‌ترین شریک و متحد حمهوری آبخازستان تبدیل شد. آبخاز به دلیل برخورداری از سواحل زیبا، به یکی از مکان‌های تفریحی روس‌ها تبدیل شده است.

وضعیت قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در آبخازستان

در اکتبر سال ۲۰۱۵، جمهوری خود مختار آبخازستان اعلام کرد که از طریق ICO قصد دارد روی ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. همچنین در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹، نخست وزیر آبخازستان اعلام کرد که این کشور قصد دارد زمینه مزارع استخراج را شناسایی و از کسب و کارهای مرتبط با بلاک چین حمایت کند.

در سال ۲۰۱۸، به دلیل گسترش فعالیت‌های ماینینگ در این کشور، آبخازستان با افزایش شدید مصرف برق رو‌به‌رو شد و برخی‌ها بر این باور بودند که این کشور به زودی به خاطر همین مسئله، در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت. مسئولین این کشور برای حمایت از مزارع استخراج و شرکت‌های مرتبط با بلاک چین، در حال برنامه‌ریزی برای گسترش تولید برق کشور هستند.

این کشور ارزهای رمزنگاری شده را به راحتی پذیرفته و آن را به عنوان یکی از عوامل نجات‌بخش شرایط اقتصادی خود می‌شناسد.

منبع: coinstaker – eurasianet