موسس و مدیر کیف پول Abra، که یکی از بزرگترین کیف پول‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود، بیت کوین را یک ذخیره ارزش می‌داند که به شکل قابل توجهی خود را از همبستگی با مسیر اصلی قیمت بازارها جدا کرده است. به اعتقاد او، بیت کوین طلای دیجیتال است.

بیت کوین پس از انتشار خود در سال ۲۰۰۹، تحولات زیادی را در دنیای اقتصاد ایجاد کرد و روز به روز قدرتمندتر شد. این قدرت حالا به جایی رسیده است که بیت کوین به عنوان یک ذخیره ارزش نسبت به طلا دیده می‌شود؛ حقیقتی که حتی بیل بارهیت (Bill Barhydt) موسس پلتفرم آبرا (Abra) با آن کاملا موافق است. او در مصاحبه‌ای با سایت کوین تلگراف اعلام کرده:

بیت کوین امروزی، بهترین ابزار به عنوان ذخیره ارزش است که در طول زمان بیشتر و بیشتر خود را از بازارهای سنتی سرمایه‌گذاری جدا می‌کند.

بیت کوین طلای دیجیتال
ماجراجویی بیت کوین ۱ دلار تا تبدیل شدن به پادشاه جوان ارزهای دیجیتال

تغییر نقش بیت کوین از زمان آغاز؛ تاج طلای دنیای ارزهای دیجیتال بر سر بیت کوین

به دنبال آغاز به کار بیت کوین در سال ۲۰۰۹، این دارایی مسیر پر ماجرایی را برای رسیدن به قیمت حال حاضر خود طی کرد. از قیمت کمتر از ۱ دلار تا رسیدن به حد ۲۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۷ که اوج شکوفایی این رمزارز بود. به دنبال این ماجراجویی قیمت، بیت کوین نقش‌های متفاوتی را برای طرفداران خود بازی کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: شباهت بیت کوین و طلا در چه ویژگی هایی است؟

هنگامی که این ارز دیجیتال ۱ دلار قیمت داشت، بیت کوین به عنوان یک ارز معامله مورد استفاده قرار می‌گرفت. همانطور که قیمت بیت کوین در طول این یک دهه روز به روز افزایش پیدا کرد، این دارایی خود را به عنوان یک گزینه برای ذخیره ثروت نشان داد. حالا، بیت کوین پس از ماجراجویی‌های سخت خود، به عنوان پادشاه جوان ارزهای دیجیتال، جایگاهی برابر یا حتی بیشتر از طلا به دست آورده است؛ تا حدی که بسیاری از کارشناسان، تاج طلای دنیای دیجیتال را به بیت کوین داده‌اند. بیل بارهیت در ادامه می‌گوید:

نام مستعار بیت کوین، یعنی طلای دیجیتال، بهترین تمثیل برای چیزی است که تا به حال از این ارز دیجیتال دیده‌ام.

فاصله بیت کوین از بازارهای عادی

از نظر تئوری، بیت کوین به دلیل فاصله گرفتن از کنترل دولت‌ها و قابلیت بدون حد و مرز بودن آن، نتوانسته در جریان اصلی بسیاری از بازارهای مالی قرار بگیرد. هر چند که این دارایی دیجیتال توانسته با این که با بازارهای سنتی هم بستگی داشته باشد، در عین حال مسیر قیمتی منحصر به فرد خود را طی می‌کند. بیل بارهیت در این خصوص می‌گوید:

بیت کوین توانسته در برابر بازارهای سنتی، ضمانت قابل قبولی ارائه دهد. در حالی که دولت‌ها با دیوانگی و بی‌مسئولیتی تمام، اقتصاد خود را به زمین می‌زنند، بیت کوین به خوبی خود را به عنوان یک دارایی قابل قبول راه خود را جدا کرده است.

بیت کوین همچنین توانسته بهترین نمایش برای دنیای غیرمتمرکز‌ها باشد. برای اولین بار، ما یک سیستم پروسه تراکنش، ذخیره و درآمد زایی غیرمتمرکز در اختیار داریم که هیچ گونه کلید خاموش و روشن شدن متمرکزی در آن وجود ندارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه‌گذاران چطور بیت کوین را معرفی می‌کنند؟ بیت کوین معادل طلا

نظر شما در خصوص صحبت‌های بیل بارهیت چیست؟ آیا شما هم بیت کوین را طلای دیجیتال می‌دانید؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph