در ۴ تا ۵ سال گذشته، جامعه جهانی رمزنگاری شاهد افزایش گسترده تعداد کارآفرینان فعال در این حوزه مالی رو به رشد بوده است. در این مطلب کوین نیک روی این موضوع تمرکز می‌کنیم که چگونه کسب و کارهای مستقل و بازرگانان می توانند با استفاده از درگاه های پرداخت بیت کوین در قبال اجناس و سرویس‌های خود، بیت کوین دریافت کنند.

چرا کسب و کارها باید از بیت کوین استفاده کنند؟

قبل از اینکه وارد بحث نحوه قبول پرداخت بیت کوین توسط کسب و کارها شویم بهتر است ابتدا درباره مزایای به کارگیری پرچمدار ارزهای دیجیتال در فعالیت‌های اقتصادی توضیحاتی دهیم. برای شروع باید گفت که برجسته‌ترین مزیت استفاده از بیت کوین این است که تمام معاملات انجام شده با آن غیر قابل برگشت هستند. همانطور که می‌دانید بیشتر سیستم‌های پرداخت با ارزهای سنتی فیات از بانک یا سایر سیستم عامل‌های واسط برای تسهیل معاملات خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، کسب و کارها همواره در خطر از دست دادن بخشی از سرمایه خود به خاطر روبرو شدن با مسائلی مثل بازپرداخت یا حتی انواع کلاهبرداری‌ها هستند.

البته افرادی که تحت تاثیر این مسائل قرار می‌گیرند می‌توانند تقاضای جبران خسارت کنند ولی به هر صورت روند این کار بسیار دشوار و زمان‌بر است. ولی در حوزه بیت کوین هیچ شانسی برای ادعای جبران خسارت و بازپرداخت سرمایه از دست رفته وجود ندارد. چرا که این ارز از شبکه غیر متمرکز استفاده می‌کند. اما در عوض در این شبکه، امکان بروز فعالیت‌های خرابکارانه بسیار کم است. در واقع به لطف چارچوب عملیاتی منحصربفرد بیت کوین، حتی موسسات دولتی مثل بانک‌ها، پی پال، موسسات قرض الحسنه هم نمی‌توانند باعث جلوگیری از فعالیت حساب‌های کاربری مربوط به این ارز دیجیتال شوند.

درگاه های پرداخت بیت کوین امکان بروز فعالیت‌های خرابکارانه بسیار کم است

در پرداخت با بیت کوین امکان بروز فعالیت‌های خرابکارانه بسیار کم است

مزیت‌های کلیدی بیت کوین چیست؟

در ادامه به ۲ مورد از مزیت‌های کلیدی بیت کوین اشاره می‌کنیم.

کارمزد کم: کارت‌های اعتباری و ارائه دهندگان سرویس‌های پرداخت به طور معمول ۳ درصد از هزینه‌های مشتری را به خود اختصاص می‌دهند. ولی معاملات بیت کوین بدون توجه به حجم پرداختی فقط حدود یک دلار برای مشتری هزینه خواهند داشت.

فناوری آینده: با گذشت هر روز، افراد بیشتری به پتانسیل فوق العاده ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین پی می‌برند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان عقیده دارند بازرگانانی که شروع به کار با فناوری‌هایی مثل بیت کوین کرده‌اند قادر به جذب مشتریان بیشتر خواهند بود. به خصوص اینکه با گذشت زمان، فضای بخش مالی در سراسر جهان بیش از پیش به سمت دیجیتالی شدن پیش خواهد رفت.

این مطلب را هم مطالعه کنید: چرا باید به روش پرداخت از طریق بیت کوین در کسب و کار خود فکر کنیم؟

نحوه انتخاب کیف پول بیت کوین برای پذیرش پرداخت‌های دیجیتالی

بازرگانان برای شروع کار با بیت کوین باید اقدام به انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال کنند. به همین منظور باید اشاره کنیم که یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موجود، Bitcoin Core است. این کیف پول دارای قابلیت‌های فراوانی در بخش امنیتی است و کاربرانش را از وابستگی به سرورهای ثالث جهت تامین امنیت رهایی می‌بخشد. با این وجود یکی از ایرادهای اساسی این کیف پول این است که نیاز به زمان زیادی (گاهی هفته‌ها و ماه‌ها) برای آماده‌سازی دارد. زیرا برای عملیاتی شدن باید کل تاریخچه بلاکچین بیت کوین را دانلود کند.

به همین دلیل شاید برای کاربران انتخاب کیف پولی که از مصرف انرژی کمتری بهره می‌برد ساده‌تر باشد. برای مثال، Blockchain Wallet یک فضای ذخیره سازی با مصرف بهینه پردازنده است که می‌تواند در عرض چند دقیقه آماده به کار شود. گرچه این کیف پول به برخی از سرویس‌های ثالث وابسته است. همین مساله ممکن است آن را در برابر مواردی مثل هک شدن، آسیب پذیر کند. در حالی که چنین مشکلی را در Bitcoin Core مشاهده نمی‌کنیم.

مزیت کیف پول بلاکچین

یکی از مزیت‌های کیف پول بلاکچین این است که به محض دریافت کارمزد بیت کوین، کاربر می‌تواند اقدام به خرج آن کند. این بر خلاف قواعد Bitcoin Core و برخی دیگر از کیف پول‌هایی که قبل از صدور اجازه استفاده از بیت کوین نیاز به برخی از تائیدیه‌ها دارند است. برای مثال، Bitcoin Core حداقل باید یک تائیدیه از تراکنش انجام شده دریافت کند تا اجازه ادامه کار را بدهد. مشکل اینجاست که دریافت هر تائیدیه ممکن است بین ۱۰ تا ۶۰ دقیقه طول بکشد. این مدت زمان به ازدحام موجود در شبکه بستگی دارد.

از طرف دیگر، کیف پول‌های نرم افزاری (مثل کیف پول کوین بیس) نیاز به ۳ تائیدیه دارند. دریافت این تائیدیه‌ها ممکن است حتی تا یک روز کامل هم طول بکشد. این مشکلات نه تنها باعث ناامید شدن کاربر از این فناوری می‌شود بلکه حتی انجام معاملات روزانه با بیت کوین را کاملا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

البته مساله بسیار مهمی در این میان وجود دارد. هر فرد باید بیت کوین دریافتی از مشتری را قبل از اینکه کالا یا سرویس خود را به او ارائه کند مورد بررسی قرار دهد تا از صحت آن و پرداخت کارمزدش مطمئن شود. چرا که در صورت عدم پرداخت کارمزد ممکن است عملیات پرداخت تا روزها به طول بینجامد. علاوه بر این، اگر مقدار کارمزد پرداخت شده هم بسیار کم باشد حتی ممکن است کل فرایند پرداخت لغو شود.

یکی از مزیت‌های کیف پول در درگاه های پرداخت بیت کوین

مزیت‌ کیف پول بلاکچین این است که به محض دریافت کارمزد بیت کوین می‌توان اقدام به خرج آن کرد

ساده‌ترین راه برای دریافت آنلاین بیت کوین

بازرگانان برای دریاف بیت کوین باید حتما به کیف پول خود دسترسی داشته و به بخش ارسال و دریافت آن بروند. برای مثال، اگر فردی بخواهد فرایند پرداخت را انجام دهد باید به سربرگ receive رفته آدرس مد نظرش را در آنجا کپی کند. دقت در درست بودن آدرس بسیار مهم و حیاتی است. چرا که حتی کوچک‌ترین اشتباه در آن (مثل یک حرف یا عدد اشتباه) می‌تواند منجر به انجام شدن فرایند پرداخت در یک کیف پول دیگر شود و به همین راحتی سرمایه‌تان به هدر برود.

کسب و کارهای آنلاین بهتر است آدرس کیف پول خود را از طریق ایمیل یا پیامک به مشتریان‌شان بدهند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند پرینت آدرس خود را در فاکتورهای رسمی‌شان درج کنند. یکی دیگر از راه‌های دریافت بیت کوین از مشتریان، استفاده از پلاگین‌های طراحی شده بدین منظور برای پلتفرم‌هایی مثل وردپرس و OpenCart است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: قصد استفاده از روش پرداخت با بیت کوین در سایت خود را دارید؟ ابتدا این مطلب را مطالعه کنید

نحوه دریافت بیت کوین از مکان‌های فیزیکی

برای اپراتورهای فروشگاه های خرده فروش، فرایند استاندارد کپی کردن آدرس کیف پول و ارسال آن برای مشتری جهت دریافت بیت کوین بسیار دشوار و ناکارآمد است. در چنین مواقعی بهتر است از کدهای QR که به کیف پول مورد نظر متصل هستند برای این کار استفاده شود. کدهای QR یک بلوک مکعبی سیاه هستند که شامل همه داده‌های مورد نیاز موجودیت‌های فیزیکی و دیجیتالی برای ذخیره سازی هستند. استفاده از این کدها احتمال اشتباه مشتری در پرداخت بیت کوین به مقصد کیف پول‌های دیگر را به حداقل می‌رساند.

بنابراین برای هرچه ساده‌تر کردن فرایند پرداخت با بیت کوین می‌توان کد QR متصل به کیف پول را روی فاکتور تحویل داده شده به مشتری چاپ کرد. مشتری می‌تواند با استفاده از موبایل خود این کد را اسکن کرده و بیت کوین را به آدرس نشان داده شده توسط آن ارسال کند. کل این فرایند فقط چند ثانیه طول می‌کشد. به همین دلیل می‌تواند سبب استقبال از پرداخت‌های دیجیتالی هم شود.

علاوه بر این برخی از خرده فروشان از تبلت استفاده می‌کنند که در این صورت، همه شرایط برای پرداخت‌های بیت کوین حاضر و آماده خواهد بود. این تبلت می‌تواند شامل اپلیکیشن‌هایی باشد که کدهای QR سفارشی را برای هر مشتری تولید می‌کند. مشتری برای پرداخت بیت کوین فقط باید این کد را اسکن کند. در نهایت اگر خرده فروش قصد دارد احتمال هر گونه دزدی را به صفر برساند می‌تواند کدهای QR متصل به یک کیف پول آفلاین را به مشتریانش نشان دهد.

درگاه های پرداخت بیت کوین در فروشگاه‌ها

در فروشگاه‌ها می‌توان بیت کوین را به جای پول قبول کرد

تعیین نرخ صرافی‌ها

یکی دیگر از مسائل اساسی در پذیرش پرداخت با بیت کوین استفاده از نرخ مناسب صرافی‌ها است. زیرا قیمت بیت کوین در هر کدام از پلتفرم‌های ارز دیجیتال متفاوت است. از این رو برای اینکه کسب و کارها با سیاست‌های قیمت گذاری خود همسو باشند باید اقدام به انتخاب یک صرافی مشخص کرده و نرخ کارمزد آن را به ازای پرداخت‌های روزانه جویا شوند. طبیعتا صرافی‌هایی که متناسب با ارز ملی هر کشور هستند گزینه بهتری می‌باشند. برای مثال، صرافی‌های بیت فینکس، کوین بیس و کراکن برای تجاری که با دلار آمریکا سر و کار دارند گزینه‌های مناسبی هستند.

از دیدگاه فنی‌تر، بازرگانان می‌توانند با تقسیم قیمت فروش محصول خود در ارزش روز بیت کوین، مقدار سود دریافتی خود از پذیرش بیت کوین را محاسبه کنند. از این محاسبات برای تعیین مقدار بیت کوینی که باید توسط مشتری ارسال شود هم استفاده می‌گردد.

البته امروزه پلاگین‌های زیادی برای پلتفرم‌های مختلف وجود دارند که عملیات محاسبه و تبدیل ارزها به یکدیگر را به سادگی و خودکار انجام می‌دهند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کرد نادیده نگرفتن نوسانات بیت کوین و وابستگی لحظه‌ای ارزش آن به زمان محاسبه است.

سرویس‌هایی برای تبدیل بیت کوین به ارزهای فیات

همان‌طور که بسیاری از شما می‌دانید، یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در فرایند پذیرش پرداخت‌ها به صورت بیت کوین وجود دارد، نوسانات موجود در بازار است. در واقع قیمت بیت کوین می‌تواند در فاصله زمانی دریافت بیت کوین توسط فروشنده و تبدیل آن به ارز فیات با تغییرات زیادی مواجه شود. به همین دلیل باید از سرویس‌هایی استفاده کرد که سرمایه فروشندگان را از این نوسانات در امان نگه دارد. این سرویس‌ها با حداکثر سرعت ممکن اقدام به تبدیل بیت کوین به ارز فیات می‌کنند.

یکی از بهترین نمونه‌ها در این حوزه، سرویسی به نام Bitpay است. با این پلتفرم می‌توانید به سرعت بیت کوین خود را به ارز فیات مد نظرتان تبدیل کنید. ضمن اینکه پس از انجام عملیات تبدیل، ارز تبدیل شده در عرض چند دقیقه به حساب بانکی معرفی شده توسط کاربر واریز می‌شود. Bitpay در قبال این سرویس‌دهی فقط یک درصد کارمزد می‌گیرد. این مقدار بسیار کمتر از کارمزد دریافتی توسط خودپردازهای بیت کوین که همین عملیات را انجام می‌دهند است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: با بیت کوین غذا بخرید

دیگر مزایای Bitpay

این پلتفرم دارای یک سیستم تمام عیار پرداخت بیت کوین هم است. کاربران برای استفاده از این سیستم فقط باید اپلیکیشن Bitpay را در دستگاه کارت‌خوان خود نصب کنند. این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد یک کیف پول برای خرده فروش می‌تواند در فرایند پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداختی به او کمک کند. شاید تنها نکته منفی و قابل ذکر این پلتفرم، متمرکز بودن آن و اتصالش به موسسات بانکی مختلف است. در نتیجه ممکن است بازرگانان بدون هیچ دلیلی توسط بانک پذیرش نشده و حتی حسابشان تا مدتی مسدود شود.

یکی دیگر از راه‌های ساده برای پذیرش پرداخت با بیت کوین استفاده از کیف پول بلاکچین است. این کیف پول نیازی به تایید هویت کاربر نداشته و کاملا غیر متمرکز است. به همین ترتیب صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند یک خودپرداز بیت کوین را در فروشگاه خود نصب کنند. بدین ترتیب نه تنها به تبدیل سریع بیت کوین به فیات کمک می‌کنند بلکه می‌توانند کسب و کارهای بیشتری را هم برای استفاده از این شیوه ترغیب کنند.

روش آخر هم ارسال بیت کوین به یک صرافی و درخواست برای تبدیل آن به ارز فیات مورد نظر است. این فرایند علیرغم ساده بودن می‌تواند بسیار وقت‌گیر و هزینه‌بر (به خاطر نرخ کارمزد بالاتر) باشد. علاوه بر این، ممکن است در مدت زمان صرف شده برای ارسال بیت کوین به صرافی و واریز آن، بخشی از ارزش بیت کوین از دست رفته و موجب ضرر به کسب و کار مورد نظر شود.

BitPay و درگاه های پرداخت بیت کوین

می‌توان اپلیکیشن BitPay را در کارتخوان‌ها هم نصب کرد

نگهداری بیت کوین

امروزه بسیاری از افراد با چشم‌پوشی از تبدیل بیت کوین به ارزهای فیات قصد دارند با نگه داشتن این ارز از ارزش آینده آن منتفع شوند. دلیل این اتفاق، پی بردن صاحبان کسب و کار به پتانسیل واقعی بیت کوین و ارزش آن در آینده است. به همی دلیل است که بسیاری از خرده فروشان ترجیح می‌دهند که به جای روش‌های پرداختی معمول، بیت کوین دریافت کنند تا در آینده از آن برای مصارف شخصی خود بهره ببرند.

اگر فردی می‌خواهد برای بازه بلندمدت اقدام به نگهداری بیت کوین کند باید اول از همه به دنبال در اختیار داشتن یک کیف پول سخت افزاری و آفلاین باشد تا امنیت سکه‌هایش را تضمین کند. ضمنا این افراد باید همیشه یک کپی از کلیدهای خصوصی کیف پول بیت کوین خود داشته باشند. بدین ترتیب اگر در آینده مشکلی پیش برای این کلیدها پیش آمد، توانایی بازگردانی سکه‌ها به راحتی وجود داشته باشد. حواستان باشد که این کلیدها هرگز نباید در ابزارهای کامپیوتری ذخیره شوند؛ چرا که امکان دسترسی هکرها به لپتاپ، تبلت یا کامپیوتر شخصی شما وجود دارد.

بهترین درگاه های پرداخت بیت کوین

درگاه های پرداخت بیت کوین شبکه‌های پرداختی بدون حد و مرز هستند. این شبکه‌ها امکان مبادلات مالی سریع و آسان پول به شکل ارزهای دیجیتالی را فراهم می‌کنند. چیزی که برای بازرگانان و بقیه افرادی که قصد انجام معاملات با رمزارزها در سرتاسر جهان را دارند بسیار مفید است.

آن دسته از درگاه های پرداختی که از بیت کوین استفاده می‌کنند را تحت عنوان درگاه های پرداخت بیت کوین می‌شناسیم. این درگاه‌ها همچنین آلت کوین‌هایی مثل اتریوم، XRP، بیت کوین کش و لایت کوین را قبول می‌کنند. یکی دیگر از عملیات پشتیبانی شده توسط درگاه های پرداختی، تبدیل بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال و حتی ارزهای سنتی مثل دلار یا یورو است.

استفاده از این قابلیت در سال گذشته و در زمانی که صنعت ارزهای دیجیتال به خاطر نرخ ثابت خود وارد دوره به اصطلاح زمستانی شده بودند به شدت گسترش پیدا کرد. چه افرادی که به دنبال خرید بیت کوین بودند و چه کسانی که می‌خواستند پول خود را قبل از کاهش ارزش دارایی‌های دیجیتالشان نقد کنند از قابلیت تبدیل ارز در این درگاه‌ها استفاده می‌کردند.

خوشبختانه با کمک درگاه های پرداخت بیت کوین می‌توان به سرعت عملیات تبدیل را انجام داد. افزایش تقاضاها در این زمینه موجب به وجود آمدن پلتفرم‌های بسیاری برای کار به عنوان درگاه‌ پرداخت بیت کوین شد. هر کدام از این پلتفرم‌ها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی برای اهداف مختلف هستند که از آن جمله می‌توان به مبادله سکه‌ها، نطارت بر بازار و … اشاره کرد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: آیا پرداخت با بیت کوین شبیه کار با کارت های اعتباری است؟

چرا بازرگانان باید از روش پرداخت با بیت کوین حمایت کنند؟

تعداد کاربران دنیای ارز دیجیتال با توجه به قیمت نسبتا پایین آن روز به روز بیشتر می‌شود. بسیاری از کشورهای جهان از همین حالا این نرخ رشد را مورد توجه قرار داده و فرایند ایجاد ارزهای دیجتالی مطابق با قوانین خود را آغاز کرده‌اند. این کار برای محافظت از سرمایه گذاران و کاهش مسائلی چون کلاهبرداری، سرقت و دیگر جرایم مشابه در این حوزه است.

در کنار توجه روزافزون به دنیای ارزهای دیجیتال، مزایای متعددی که درآن وجود دارد هم می‌تواند موجب جلب توجه کسب و کارها شود. برای مثال، کاربران می‌توانند کنترل کاملی روی معاملات این ارزها داشته باشند. بدین ترتیب بازرگانان و مشتریان در محیط امن‌تری به تعامل با هم می‌پردازند. پذیرش روش پرداخت با بیت کوین می‌تواند موجب افزایش ثروت بازرگانان و جذب مشتریان بیشتر برای آن‌ها شود. استفاده از این روش به خاطر ذخیره همه اطلاعات در بلاکچین بسیار امن و محتاطانه است.

امنیت درگاه های پرداخت بیت کوین

تعداد کاربران دنیای ارز دیجیتال با توجه به قیمت نسبتا پایین آن روز به روز بیشتر می‌شود

امنیت همیشه در اولویت قرار دارد. از آنجا که همواره دو طرف معامله تمایل به محرمانه نگه داشتن اطلاعات خصوصی خود دارند، استفاده از این روش بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر این، کارمزد معاملات هم در مقایسه با شیوه پرداخت‌های سنتی بسیار کمتر است.

گشترش ارزهای دیجیتال به معنی قابلیت آن‌ها برای استفاده در معاملات بین‌المللی است. بنابراین با کمک این دروزاه‌ها پرداخت‌های برون مرزی سریع و بدون نیاز به شرکت‌های واسطه انجام می‌پذیرد. در ادامه این مطلب به معرفی ۱۴ مورد از بهترین درگاه های پرداخت بیت کوین که می‌توانند توسط کسب و کارها مورد استفاده قرار بگیرند پرداخته شده است.

۱. کوین بیس

کوین یس بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال در آمریکا و همچنین یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها در سراسر جهان است. صاحبان کسب و کار می‌توانند به راحتی با دانلود نسخه تجاری اپلیکیشن این صرافی شروع به پذیرش بیت کوین و دیگر سکه‌های دیجیتالی به عنوان یک روش پرداختی کنند. علاوه بر این، یکی از بهترین مزیت‌های این صرافی، امکان تبدیل سریع بیت کوین به فیات یا برعکس است. کوین بیس دارای قابلیت‌های دیگری مثل سرعت بالا و معاملات بدون کارمزد در هنگام پذیرش سکه است. در سرویس‌های متعددی مثل Shopify، OpenCart، WooCommerce و … می‌توانید یک دکمه پرداخت مشاهده کنید که با فشردن آن به سایت کسب و کار موردنظرتان رفته و با کمک API کوین بیس به انجام معامله با آن می‌پردازید.

درگاه های پرداخت بیت کوین با کوین بیس

یکی از بهترین مزیت‌های کوین بیس، امکان تبدیل سریع بیت کوین به فیات یا برعکس است

۲. COINSBANK

CoinsBank  هم یکی دیگر از سرویس‌ها و درگاه های پرداخت بیت کوین محبوب است که می‌تواند به راحتی با کارت‌های اعتباری همگام شود. یک اپلیکیشن موبایل برای این سرویس وجود دارد که می‌توانید نسخه اندروید و iOS آن را دریافت کنید. واریز و برداشت سریع پول و همچنین امنیت فوق‌العاده با کمک احراز هویت دو مرحله‌ای ازدیگر ویژگی‌های این سرویس است. در CoinBanks می‌توانید با انواع ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، پوند، یورو و روبل کار کنید. سرویس و بخش پشتیبانی آن در همه زمان‌ها قابل دسترسی و استفاده هستند. این صرافی تا جای ممکن سعی کرده است که ریسک معاملات را به حداقل رسانده و در عوض سودآوری را افزایش دهد.

۳. BITPAY

BITPAY هم یک سرویس آمریکایی است که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین درگاه های پرداخت بیت کوین در جهان فعالیت می‌کند. تاریخ تاسیس این سرویس در سال ۲۰۱۱ بوده و استفاده از آن آسان است. همه کاری که کاربران باید انجام دهند دانلود اپلیکیشن صرافی و انجام مقدمات آماده‌سازی آن است. این صرافی دارای یک کارت اعتباری بیت کوین برای ساده‌تر کردن معاملات و تبدیل به ارزهای فیات است. این اپلیکیشن دارای پلاگین‌های منبع باز برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی است و حتی اجازه اهدای بیت کوین هم می‌دهد.

BITPAY از مکانیسم POS که در سرتاسر جهان پذیرفته شده است استفاده می‌کند. ضمن اینکه سپرده‌های بانکی در حدود ۳۸ کشور مختلف و ۴۰ زبان مختلف را هم پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری این اپلیکیشن بسیار ساده وکاربرپسند بوده و از احراز هویت دو مرحله‌ای برای تامین امنیت بیشتر پشتیبانی می‌کند. نکته جالب اینکه سرعت معاملات قابلیت تنظیم به صورت دستی و با توجه به نیاز کاربر را دارا است. ضمن اینکه می‌توانید از آن در همه کیف پول‌های بیت کوین کش هم استفاده کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: عوامل مهم در انتخاب بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال

۴. COINGATE

با استفاده از کوین گیت می‌توانید از بیت کوین و آلت کوین‌ها استفاده کرده و با ارزهای مختلف به پذیرش پرداخت‌ها با بیت کوین، یورو و دلار بپردازید. این سرویس از اپلیکیشن‌های POS برای پلتفرم‌های مختلفی مثل iOS، اندروید و مرورگرهای وب پشتیبانی می‌کند. وجود پلاگین‌هایی برای پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی و پشتیبانی از ارزهای دیجیتالی متعدد از دیگر قابلیت‌های کوین گیت هستند.

درگاه های پرداخت بیت کوین با کوین گیت

کوین گیت از اپلیکیشن‌های POS پشتیبانی می‌کند

۵. بلاکچین

بلاکچین هم یکی دیر از درگاه های قدیمی پرداخت بیت کوین است. این درگاه‌ برای استفاده در کسب و کارها بسیار مناسب است. در این سرویس فقط از ۳ رمزارز بیت کوین، بیت کوین کش و اتریوم پشتیبانی می‌شود. این سرویس به عنوان یک کیف پول رایگان و خوب هم شناخته می‌شود. ولی قبل از هه این‌ها کاربرد اصلی آن در ذخیره اطلاعات و ارائه آمار می‌باشد. این پلتفرم دارای چند API برای پیاده سازی فرایندهای پیچیده پرداخت هم است. شاید استفاده از بلاکچین به اندکی دانش فنی نیاز داشته باشد ولی استفاده از اپلیکیشن موبایل آن چندان دشوار نخواهد بود.

۶. BTCPAY SERVER

یکی دیگر از دروازه‌های پرداخت رایگان و منبع باز بیت کوین که از چندین آلت کوین هم پشتیبانی می‌کند. بازرگانان و افراد عادی با استفاده از این پلتفرم می‌توانند مستقیما به تبادل بیت کوین پرداخته و در این میان هیچ کارمزد یا هزینه‌ای هم برای معاملات انجام شده نپردازند. این نکته به عنوان بزرگ‌ترین مزیت BTCPAY SERVER برشمرده می‌شود. استفاده از شبکه لایتینگ موجب افزایش سرعت معاملات در این پلتفرم و امنیت بیشتر شده است. استفاده از آن هم بسیار ساده و به راحتی فشردن یک دکمه است.

۷. BLOCKONOMICS

برای استفاده از درگاه پرداخت محبوب و کاربردی  BLOCKONOMICS نیازی به احراز هویت و استفاده از واسطه‌ها نخواهید داشت. ضمن اینکه نیازی هم به APIهای اضافی هم نخواهید داشت. انجام پرداخت‌ها ساده بوده و همه مشتریان تنها با اسکن کدهای QR می‌توانند عملیات مورد نظرشان را انجام دهند. این ویژگی باعث امن شدن آن و افزایش قابلیت گمنامی کاربران شده است. بسیاری از ارزهای دیجیتالی انشعاب گرفته از اکوسیستم بیت کوین و همچنین خیلی از کیف پول‌های شناخته شده مثل لدجر نانو اس و ترزور هم توسط این درگاه پرداخت بیت کوین پشتیبانی می‌شوند.

درگاه های پرداخت بیت کوین با blockonomics

برای استفاده از BLOCKONOMICS نیازی به احراز هویت نیست

۸. SPICEPAY

پلتفرم SPICEPAY هم از انتخاب‌های خوبی است که در دسترس شما قرار دارد. در این پلتفرم می‌توانید به پذیرش و مبادله سریع و آسان انواع سکه‌ها پرداخته و در عین حال، کیف پولی امن برای آن‌ها فراهم کنید. این پلتفرم دارای ویژگی‌های متعددی مثل افزایش امنیت و سادگی، پشتیبانی از ارزهای فیات مانند دلار، پوند و یورو است.

شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های SEPA و  پی پال به برداشت پول از آن اقدام کنید. SPICEPAY به کاربرانش این امکان را می‌دهد که تا ۲ درصد از معاملات روزانه خود را پس انداز کنند. ضمن اینکه با قابلیتی به نام BitGo به آن‌ها امکان استفاده از این سرویس را روی دسکتاپ و سیستم‌های تلفن همراه داده است.

۹. COINPAYMENTS

این پلتفرم به صورت اختصاصی برای کسب و کارهای آنلاین طراحی شده است. در این پلتفرم از بیش از ۱۲۰۰ رمزارز مختلف از جمله بیت کوین، XRP، بیت کوین کش و لایت کوین پشتیبانی می‌شود. ضمن اینکه میزان کارمزد هر معامله فقط نیم درصد است. پلاگین‌های مختلفی در این پلتفرم معرفی شده است تا زمینه فعالیت‌های آن بیش از پیش شود. علاوه بر این با استفاده از ایردراپ توکن و سکه به کاربران پاداش‌هایی داده می‌شد. نکته‌ای که باعث همگرایی خودکار بیشتر سکه‌ها می‌شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ساخت اولین بازی آنلاین مبتنی بر بلاکچین لایت کوین

۱۰. SPECTROCOIN

این پلتفرم یک کیف پول رایگان است که به کاربرانش اجازه مبادله سرمایه‌شان را می‌دهد. در این کیف پول می‌توانید با بیش از ۳۰ ارز دیجیتالی کار کنید. پلاگین‌هایی به منظور تجارت الکترونیکی در آن گنجانده شده است. ضمن اینکه کاربران می‌توانند با کمک کارت اعتباری بیت کوین به خرید و فروش سکه‌های متعدد بپردازند.

۱۱. GOURL.IO

پلتفرم GOURL.IO هم یک کیف پول بیت کوین رایگان و منبع باز است. همچنین به دلیل داشتن پلاگین‌های تجارت الکترونیکی و رابط کاربری API ، این کیف پول در سطح جهانی مورد اعتماد است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند علاوه بر سکه به فروش فیلم، موسیقی، تصویر، آدرس اینترنتی و حتی متن در ازای ارزهای دیجیتالی بپردازند. برای کار با این پلتفرم نیازی به احراز هویت حساب بانکی یا شناسه ندارید که همین موضوع باعث حفظ حریم خصوصی بیشتری برای کاربر می‌شود.

کاربران می‌توانند هرگونه محصولی را فروخته و در ازای آن بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتالی را دریافت کنند. ضمن اینکه این برنامه با استفاده از بازاریابی پورسانتی در پی افزایش مشارکت‌ها از سوی کاربران هستند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: مقایسه کیف پول سرد و کیف پول گرم؛ کدامیک بهتر است؟

۱۲. SHOPIFY GATEWAY

Shopify از بهترین درگاه های پرداخت تجارت الکترونیکی است که دارای کاربران بسیار زیادی می‌باشد. کارمزد معاملات آن بسیار پایین و در عین حال بسیار سریع و ایمن است. با کمک اپلیکیشن‌های POS اختصاصی که به کاربران اجازه استفاده از کیف پول در دستگاه‌های مختلف را می‌دهد، پرداخت‌ها در هر زمان و مکانی قابل دریافت هستند.

درگاه های پرداخت بیت کوین با shopify

Shopify از معروف‌ترین درگاه های پرداخت تجارت الکترونیکی است

۱۳. ALFACOINS

این پلتفرم یکی از مورد اعتمادترین درگاه های پرداخت بیت کوین است که از برخی از جدیدترین سکه‌های دیجیتالی هم پشتیبانی می‌کند. قابلیت BitSend یکی از منحصربفردترین ویژگی‌های آن است. پرداخت‌ها خیلی سریع و آسان صورت می‌گیرند و همین نکته آن را به گزینه‌ای خوب برای پرداخت حقوق یا مزایا به شکل ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

این پلتفرم با سکه‌های معروفی چون بیت کوین، بیت کوین کس، XRP، اتریوم، لایت کوین و دش سازگار است. با کمک برنامه‌های وفاداری، سرویس‌های مالی و بازی‌های دیجیتالی گنجانده شده در ALFACOINS به کاربران کمک می‌شود که سرمایه بیشتری برای خود جمع کنند. انجام عملیات پرداخت بسیار سریع و انتقال سرمایه به آسانی صورت می‌گیرد. علاوه بر این، این سرویس در سرتاسر جهان قابل دسترسی است.

۱۴. BITCOINPAY

در نهایت به گزینه آخر می‌رسیم. BITCOINPAY یکی از ساده‌ترین و شاید محبوب‌ترین راه‌های پذیرش پرداخت‌های بیت کوین در یک کیف پول یا حساب بانکی است. کارمزد آن صفر بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. در همه زمان‌ها و در پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌توانید از سرویس خدمات مشتری آن بهره ببرید. BITCOINPAY شامل پلاگین‌های تجارت الکترونیکی از بیش از ۱۹۶ کشور جهان است. ضمن اینکه با شرکت‌های معروفی مثل  Magento، PrestaShop، OpenCart و WooCommerce همکاری می‌کند.

نکته پایانی

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که غیرمتمرکزترین راه ممکن برای قبول روش پرداخت با بیت کوین برای کسب و کارها، استفاده از کیف پول‌هایی است که نیازی به احراز هویت ندارند. ضمن اینکه کسب و کارها باید از صحت سیستم پرداخت خود و رعایت همه پروتکل‌های امنیتی توسط آن اطمینان داشته باشند.

افرادی که از سرویس‌های معرفی شده در این مطلب استفاده می‌کنند باید از درگیر شدن در فعالیت‌های غیرقانونی اجتناب کنند. زیرا در این صورت ریسک از دست دادن کل سرمایه‌شان را متقبل خواهند شد. امیدواریم این مطلب در انتخاب بهترین درگاه های پرداخت بیت کوین به شما کمک کرده و برای راه‌اندازی یا تغییر کسب و کار خودتان مبتنی بر این فناوری مفید باشد.

منبع: masterthecrypto