می‌توانیم بگوییم تجارت الکترونیک آخرین ترند در دنیای کسب و کار است که هر روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شود. امروزه تهیه کالا و خدمات و پرداخت آن از طریق اینترنت به یک امر کاملا عادی تبدیل شده است. جالب است بدانید تجارت الکترونیک از سال ۱۹۹۵ به این شکل پدید آمد و اکنون بعد از ۲۵ سال تقریباً هر کسب و کاری اینترنت را محور کار خود قرار داده است. اما این هم پایان راه نیست چیزی که اکنون توجه کسب و کارها را به خود جلب کرده است، پرداخت از طریق بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است.

در حال حاضر گزینه‌های مختلفی برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات در اختیار مشتریان قرار دارد، از  کارت‌های اعتباری گرفته تا کیف پول‌های دیجیتال مانند پی پال. از آنجایی که اغلب کسب و کارها به دنبال این هستند که از آخرین فناوری‌ها برای بهینه سازی فعالیت‌های خود استفاده کنند، در ادامه این مطلب از کوین نیک قصد داریم ببینیم آیا پرداخت از طریق بیت کوین برای کسب و کار شما مناسب است؟

پرداخت از طریق بیت کوین یک روش مناسب است؟

گفتنی است بیت کوین در ابتدا به عنوان یک روش پرداخت بین‌المللی معرفی شد، اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر در چند سال اخیر، بیشتر به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال بیت کوین هنوز به عنوان یک روش پرداخت برای اغلب مردم جهان ناشناخته است، اما آمارها نشان می‌دهد روز به روز بر میزان پذیرش بیت کوین در بین جوامع مختلف افزوده می‌شود.

با وجود تمام حرف‌هایی که پیرامون بیت کوین گفته می‌شود، بیت کوین یک روش پرداخت بسیار مناسب برای کسب و کارها چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین محسوب می‌شود. بیت کوین مزایای بسیار زیادی نسبت به ارزهای سنتی دارد و صاحبان کسب و کارها باید از آن برای رشد و توسعه کسب و کارهای خود استفاده کنند.

بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت

پرداخت با بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: استیبل کوین ها چه ضرری برای قیمت بیت‌کوین دارند؟

استفاده از یک فناوری جدید مانند بیت کوین نباید شما را دچار ترس و وحشت کند، چرا که منابع زیادی برای یادگیری در این زمینه وجود دارد، در ادامه قصد داریم به ۴ دلیل برای استفاده از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت اشاره کنیم:

۱. جلوگیری از فعالیت‌های کلاهبردارانه

بلاک چین بیت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی که قصد انجام فعالیت‌های جعلی و فریب‌کارانه را دارند باید محاسبات بیشتر و پیچیده‌تری نسبت به سایر افراد در شبکه انجام دهند. با وجود میلیون‌ها بلاکی که در حال حاضر در زنجیره بیت کوین وجود دارد، هیچ فرد یا سازمانی قادر به انجام تراکنش‌های جعلی و کلاهبردارانه در شبکه بیت کوین نیست.

اغلب ما هنگام انجام معاملات آنلاین، ممکن است قربانی کلاهبرداری و سرقت آنلاین شویم. اما بر خلاف نقل و انتقالات بانکی سنتی که بسته به سطح امنیتی سیستم موجود ممکن است دچار سرقت اطلاعات یا هک شویم، با استفاده از شبکه بیت کوین هم فروشنده و هم خریدار می‌توانند اطمینان داشته باشند که در دام هیچ معامله تقلبی نخواهند افتاد. البته با فرض اینکه خریداران و فروشندگان اقدامات احتیاطی توصیه شده را برای کاهش خطرات به کار گرفته باشند. توصیه می‌کنیم حتما در مورد روش‌های رایج کلاهبرداری ارز دیجیتال مطالعه کنید.

۲. فرصت سرمایه گذاری پر سود

نگهداری از دارایی‌های کسب و کار به صورت بیت کوین یک سرمایه‌گذاری عالی برای هر کسب و کاری محسوب می‌شود. درست که به صورت کلی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ماهیت نوسانی دارند و ممکن است ارزش دارایی‌های شما تغییر کند اما به طور کلی روند قیمت بیت کوین رو به افزایش بوده است و نه داشتن بیت کوین در مدت طولانی می‌تواند منجر به افزایش ارزش کسب و کار شما شود.

در حال حاضر بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری معقول و منطقی توسط بسیاری از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر روز به میزان آن افزوده می‌شود.

به این ترتیب با توجه به ارزش همواره در حال رشد بیت کوین ایده خوبی است که از آن به عنوان یک روش پرداخت و یک روش سرمایه گذاری استفاده شود.

۳. کاهش هزینه‌ مبادلات

یکی از مزایای بسیار ارزشمند بیت کوین این است که نیازی به یک مقام نظارتی مرکزی مانند بانک مرکزی یا دولت وجود ندارد. همه افراد در زنجیره از قدرت برابر برخوردارند و همه‌ی معاملات باید به وسیله خود بلاک چین تایید شود.

این موضوع نیاز به نقل و انتقالات پر هزینه بانکی ، تبدیل ارز و سایر مشکلات موجود در این زمینه را بر طرف می‌کند و به طور چشمگیری سختی مبادلات درون و برون مرزی را کاهش می‌دهد. این موضوع نه فقط برای کسب و کارهای بزرگ بلکه برای هر کسب و کار در هر اندازه‌ای و با هر حجم از معامله صادق است و باعث راحتی نقل و انتقالات بانکی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

۴. استفاده از ابزارهای بازاریابی

بدون تردید یکی از مهمترین جنبه‌های موفقیت در هر کسب و کار، بازاریابی است. اگر به درستی نتوانید خود را به افراد مختلف و مشتریان هدف معرفی کنید، طبیعی است که کسی از شما خرید نخواهد کرد. به کمک پرداخت از طریق بیت کوین به یک نقطه فروش منحصر به فرد (USP) به یک فرصت ویژه برای استفاده در کمپین‌های بازاریابی دست پیدا می‌کنید.

داشتن یک کمپین بازاریابی عالی برای توسعه هر کسب و کاری ضروری است. پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت و اشاره به این موضوع در کمپین‌های بازاریابی می‌تواند به طرز موثری شما را از رقبا متمایز کند. علاوه بر این افزودن یک روش پرداخت جدید به افزایش تعداد پایگاه کاربران و در نتیجه افزایش فروش کمک می‌کند.

روش پرداخت از طریق بیت کوین

استفاده از بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: قصد استفاده از روش پرداخت با بیت کوین در سایت خود را دارید؟ ابتدا این مطلب را مطالعه کنید

چگونه از روش پرداخت با بیت کوین استفاده کنیم؟

به طور کلی بیت کوین از ۲ روش اصلی معامله می‌شود:

روش اول استفاده از صرافی‌های بیت کوین که به شما اجازه می‌دهند، از طریق یک پلتفرم آنلاین به خرید و فروش بیت کوین بپردازید. البته در این روش شما باید هزینه‌ای را به عنوان کارمزد یا هزینه تراکنش پرداخت کنید.

روش دوم که محبوبیت آن کم کم در بین کاربران بیشتر و بیشتر می‌شود، استفاده از یک مارکت پلیس همتا به همتا (peer-to-peer MarketPlace) است. در این روش خریداران و فروشندگان بیت کوین به هم مرتبط می‌شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی به معامله بپردازند.

با این حال، توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از هر کدام از این روش‌ها، در مورد جوانب مثبت و منفی آن‌ها به اندازه کافی تحقیق کرده و روش مورد نظر خود را منطقی و آگاهانه انتخاب کنید.

منبع: apruve