با استفاده از برنامه Alchemy، حالا دیگر می‌توان به ساده‌ترین شکل ممکن، اعلان رمزارز را روی هر کدام از دستگاه‌های خود دریافت کنید و همیشه با آسانی به‌روز باشید.

همه ما این موضوع را می‌دانیم که کسانی که به صورت حرفه‌ای در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند و این فعالیت تبدیل به کار حیاتی و مهم آن‌ها شده، همیشه دوست دارند لحظه به لحظه و ثانیه به ثانیه به روز باشند و از تمام اتفاقات ریز و درشتی که در این حوزه رخ می‌دهد، آگاه شوند. حال، خوشحال هستیم که اعلام کنیم برنامه Alchemy دقیقا آمده تا چنین کاری را به راحت‌ترین شکل ممکن ارائه دهد. Alchemy در واقع یک پلتفرم توسعه یافته روی شبکه و فناوری بلاک چین است که قصد دارد کار را برای همه راحت‌تر سازد. به عنوان مثال، زمانی که سعی می‌کنید جست و جو گر بلاک خود را مدام تازه سازی (Refresh) کنید یا می‌خواهید تاییدیه‌ای از تراکنشی که چند لحظه پیش انجام دادید، دریافت نمایید، باید زمان و فکر خود را به آن‌ها اختصاص دهید اما حالا با Alchemy، تمام این موارد مربوط به اعلان رمزارز (Crypto Notifications) برای شما فرستاده می‌شود.

اگر از آشنایان و علاقه مندان به صنعت رمزارز باشید، حتما می‌دانید که تجربه کاربر در این حوزه، همیشه یکی از مشکل سازترین و بد قلق‌ترین مواردی بوده که کاربران و علاقه مندان باید با آن سر و کار داشته باشند. منتقدان صنعت رمزارز همیشه می‌گویند که ذات تراکنش‌ها پیچیده است و زمانی که برای نهایی سازی آن‌ها توسط بسیاری از پروتکل‌های بلاک چین صرف می‌شود، به این معنی است که مقوله رمزارز هیچگاه نمی‌تواند به یک جریان اصلی و عمومی (mainstream) تبدیل شده و عموم مردم را به سمت خود جذب نماید.

برنامه اعلان رمزارز

برنامه اعلان رمزارز، شما را از تمام اتفاقات با خبر می‌سازد و دیگر لازم نیست همیشه دستگاه‌های خود را چک کنید.

اما در کنار مواردی مانند به دست آمدن علاقه، حرکت‌های داخل بازی، توکن‌های سوخته، پیشنهادها روی NFT (توکن‌های غیر قابل تعویض) و تراکنش‌های انجام شده، اعلان‌های تاییدیه یا همان اعلان رمزارز سبب می‌شود تا کاربران زمان و چالش کمتری را برای تعامل با برنامه‌های بلاک چین داشته باشند و به صورت خلاصه، کارشان راحت‌تر شود. آقای کاسالا همچندرا (Kosala Hemachandra) از MyEtherWallet درباره این موضوع این چنین توضیح می‌دهد:

اعلان‌ها، یک بخش ضروری برای بحث تجربه کاربر (UX) و تقاضای آن‌ها به شمار می‌روند. این اعلان‌ها برای تمام اکوسیستم dApp و رونق آن‌ها حیاتی هستند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها در حال تلاش هستند تا مشکلات مربوط به این قضیه را حل کنند و به دنبال راه حل می‌گردند، مدیر عامل شرکت Alchemy، یعنی آقای Nikil Viswanathan برای پیدا کردن نقطه اصلی ماجرا، به سراغ کاربران رفته است. او درباره اقدامات خود این چنین توضیح می‌دهد:

خلق کردن محصولات ساده و قابل فهم برای مردم که طیف وسیعی از کاربران بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، کلید موفقیت در صنعت بلاک چین محسوب می‌شود. در Alchemy، ما به طور کاملا متمرکز در تلاش هستیم تا نیازهای توسعه دهندگان را در جهت کارایی‌هایی که آن‌ها نیاز دارند تا این تجربه‌های کاربری شهودی را خلق کنند، فراهم نماییم.

اما آماری که Alchemy برای اثبات حرف خود ارائه می‌دهد، بسیار جالب و بحث برانگیز است. این شرکت ادعا می‌کند که با توجه آماری که از موسسه تحقیقاتی Airship به دست آمده، آن‌ها اطلاعات و داده‌ها را از ۶۳ میلیون کاربری که از برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، جمع آوری کرده‌اند تا در انتها متوجه شوند که نحوه تعامل کاربران با برنامه‌ها به چه صورت بوده است. طبق آمار و اطلاعات به دست آمده، مشخص شد کاربرانی که در ۹۰ روز اولیه نصب یک اپلیکیشن، از آن نوتیفیکیشن یا همان اعلان دریافت می‌کنند، احتمال آن که این اپلیکیشن را نگه دارند و آن را حذف نکنند، ۳۰۰ درصد افزایش می‌یابد. این در حالی است که اگر یک برنامه یا اپلیکیشن، به صورت روزانه به کاربران خود اعلان بفرستد، احتمال باقی ماندن و حذف نشدن آن، ۸۲۰ درصد بیشتر می‌شود! در زمینه تجارت و محصولات که شامل برنامه‌های کاری می‌شود، احتمال باقی ماندن برنامه‌هایی که به صورت روزانه برای کاربران خود اعلان ارسال می‌کنند، ۴۶۰ درصد بیشتر از باقی ماندن برنامه‌هایی است که برای کاربران خود چیزی نمی‌فرستند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: زبان برنامه نویسی وایپر چگونه برای قراردادهای هوشمند اتریوم راهکار ارائه می کند؟

آقای Viswanathan و تیم او عقیده دارند که این تحقیقات و آمار به دست آمده ثابت می‌کند که کاربران رمزارز با برنامه‌های روزانه یا dApp بیشتر درگیر می‌شوند و تعامل برقرار می‌کنند و همچنین میزان علاقه نسبت به برنامه‌هایی که سرویس ارائه می‌دهند، بیشتر است. مدیر بخش فناوری شرکت Alchemy، یعنی آقای Joe Lau درباره این موضوع این چنین توضیح می‌دهد:

پس از صدها بار صحبت و بحث با توسعه دهندگان، ما درک کردیم که اساس کار ساختن یک تجربه کاربر عالی، بسیار مهم تلقی می‌شود. Alchemy Notify (برنامه اعلان رمزارز) خلق شده تا محصولات بلاک چین را قادر به آسان بودن و ساده‌ بودن سازد و این کار را به عنوان اپلیکیشن یا وب قدیمی روی موبایل انجام دهد. این هسته‌ی Alchemy است؛ گوش دادن به مشتریانمان و دادن بلاک‌های سازندگی قدرتمند به آن‌ها تا بتوانند محصولات فوق‌العاده‌ای را بسازند.

پلتفرم توسعه دهنده Alchemy به تیم‌های مختلفی در ساختار و طرح بلاک چین اجازه فعالیت می‌دهد که شامل CryptoKitties ،OpenSea ،Kyber و 0x به همراه Binance Wallet ،Gods Unchained ،Opera و Maker می‌شود. این شرکت همچنین توسط یک سری از موسسه‌ها و شرکت‌‌ها مانند Pantera Capital ،Coinbase و دانشگاه استنفورد (Stanford University) پشتیبانی می‌شود و علاوه بر این، افراد مشهوری مانند Charles Schwab ،Will Smith ،John Hennessy (مدیر شرکت Alphabet) و Jay Z (موسیقی دان) به عنوان سرمیه گذاران این شرکت به حساب می‌آیند و فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید که سیستم اعلان رمزارز برنامه Alchemy چگونه کار می‌کند و چقدر می‌تواند کار را برای فعلان حوزه رمزارز راحت‌تر از گذشته سازد.

نمایی از نوتیفیکیشن‌ها یا اعلان‌های برنامه اعلان رمزارز Alchemy که می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

نظر شما در مورد برنامه Alchemy برای اعلان رمزارز چیست؟ آمارهای ارائه شده در این مطلب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Cointelegraph