خبرها حاکی از این است که با افزایش ارزش اتریوم، ریپل و کاردانو یک فصل آلت کوین جدید شروع شده است. این در حالی‌ست که به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین زیر ۱۹٫۰۰۰ دلار متوقف شده است.

نوسانات بیت کوین در آخر هفته با چند حرکت ۱٫۰۰۰ دلاری ادامه یافت و از ۱۸٫۸۰۰ دلار به ۱۷٫۷۰۰ دلار کاهش یافته و سپس بازگشت. با این وجود آلت کوین‌ها مومنتوم اخیر خود را حفظ کرده و تسلط BTC بر بازار را به حدود ۶۳ درصد کاهش داده‌اند.

خوشحالی از شروع فصل آلت کوین‌ها و کاهش تسلط بیت کوین

آلت کوین‌ها در چند روز گذشته اوقات خوشی داشته‌ و به نظر می‌رسد فصل آلت کوین‌ها شروع شده است. اتریوم با افزایش سود استیکینگ، ٪۷ افزایش دیگر را تجربه کرده و قیمت آن به بیش از ۶۱۰ دلار رسیده است.

ریپل نیز عملکرد چشمگیر اخیر قیمت خود را تشدید کرده است. XRP  به ارزش خود ٪۵۰ افزوده و بالاتر از ۰/۶۸ دلار قرار دارد.

وضعیت آلت کوین ها و کاهش تسلط بیت کوین بر بازار

بیت کوین کش با ۱۴ درصد افزایش به ۳۴۰ دلار، بایننس کوین با ۹ درصد افزایش به ۳۳ دلار، چین لینک با ۸ درصد افزایش به ۱۶ دلار، پولکادات با ۵ درصد افزایش به ۶ دلار، لایت کوین با ۳ درصد افزایش به ۹۰ دلار و نئو با ۱۷ درصد افزایش به ۲۰ دلار رسیده‌اند و همگی در منطقه سبز قرار دارند. با این حال، برجسته‌ترین عملکرد در میان ۱۰ مورد برتر، متعلق به کاردانو است. ADA  بیست درصد افزایش یافته و به ۰/۱۸ دلار نزدیک شده است. همین چند روز پیش، ADA برای ماندن بالاتر از ۰/۱۰ دلار دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

این مجمع افزایش قیمت دو رقمی، نمایندگان مختلفی از آلت کوین‌های با ارزش متوسط و پایین دارد. Waves با ٪۳۷ افزایش در مقیاس ۲۴ ساعته و افزایش ۷۷ درصدی در هفته گذشته پیشتاز است.

Horizen با سود روزانه ۳۵ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. نومرایر (٪۲۰)، وی چین (٪۱۲)، Yearn.Finance (۱۱٪) و Celo (۱۰٪) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در نتیجه، این آلت کوین‌ها توانسته‌اند سلطه بیت کوین بر بازار را کاهش دهند. متریک مقایسه ارزش بازار BTC با تمام آلت کوین‌ها به ۶۲/۲ درصد کاهش یافته، در حالی که در تاریخ ۱۹ نوامبر بیش از ۶۸ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: پس از افزایش قیمت اتریوم به ۵۸۵ دلار، یک رالی پارابولیک بسیار محتمل است

آخر هفته پرنوسان بیت کوین

بزرگترین ارز دیجیتال، در آخر هفته علائم افزایش نوسان را از خود نشان داد. این علائم با ترسیم بالاترین نرخ سالانه در روز شنبه در حدود ۱۹٫۰۰۰ دلار شروع شد.

پس از عبور از اوج قیمت سال ۲۰۱۷ با فاصله خیلی کم، BTC با افتی ناگهانی بیش از ۱٫۰۰۰ دلار نزول کرد و در نتیجه به کمترین نرخ روزانه یعنی ۱۷٫۶۵۰ دلار (در Bitstamp) رسید.

نوسانات شدت گرفت، اما این بار در جهت مخالف بود، زیرا چند ساعت بعد قیمت BTC به ۱۸٫۷۰۰ دلار بازگشت. پس از اصلاح بعدی، قیمت بیت کوین اکنون کمی بالاتر از ۱۸٫۳۰۰ دلار قرار دارد.

اندیکاتورهای تکنیکال نشان می‌دهند که این ارز دیجیتال باید قبل از عبور احتمالی از اوج قیمت فعلی، مقاومت‌های ۱۸٫۹۵۰ دلار، ۱۹٫۴۰۰ دلار و ۱۹٫۶۶۰ دلار را پشت سر بگذارد.

از طرف دیگر، سطوح حمایت در ۱۸٫۲۰۰، ۱۸٫۰۰۰ دلار و ۱۷٫۷۰۰ دلار می‌توانند در صورت وقوع یک افت قیمت دیگر کمک کنند.

نظر شما درباره شروع فصل آلت کوین‌ها چیست؟ نظرات خود را در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato