در سال ۲۰۱۷ آلت کوین، دارایی‌های رمزارزی غیر بیت‌کوین، ناگهان شاهد هجوم سرمایه‌گذاران جهان بود. تسلط بیت‌کوین –درصد بازار رمز ارز- تا اوایل سال ۲۰۱۸ از ۸۰% به ۳۳% کاهش یافت، و مقدار زیادی از آن به آلت کوین تبدیل شد که بیت کوینی بهتر یا چیزی در این حدود به نظر می‌رسید. این آغاز رشد آلت کوین بود.

با اینکه جان مک‌آفی، مدیر مشهور حوزه‌ی امنیت سایبری، قبل از تشبیه اولین بلاکچین به مدل‌ تی از بیت‌کوین به عنوان تکنولوژی دیرینه یاد می‌کند، این روند تا سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا می‌کند. مک‌آفی می‌افزاید که بلاکچین‌های جدیدتر مانند اتریوم (Ethereum) و مونرو (Monero) دارای ویژگی‌های حریم خصوصی، قراردادهای هوشمند، برنامه‌های توزیع شده و موارد دیگر هستند و ادعا می‌کند بیت‌کوین در حال خروج از صحنه است.

با این حال به گفته مایک نووگرتز یکی از سرمایه‌گذاران وال‌استریت، دارایی‌های رمزارزی غیر بیت‌کوین در سال‌های آتی از تغییرات قابل توجه فاصله خواهند گرفت.

بیت کوین هنوز مهمترین رمزارز است

مایک نووگرتز خریدار بزرگ بیت‌کوین در ۳۰ ژانویه درباره‌ی شرکت تسلا و سهام و رمزارزها با بلومبرگ به گفتگو نشست. او در طول این گفتگو، نگرانی‌های خود را مبنی بر اینکه در حال حاضر تمام رمز ارزها بجز بیت‌کوین، مورد یا هدف مشخصی برای استفاده ندارند، بیان کرد و گفت به نظر می‌رسد این رمزارزها سودآور نخواهند بود.

او در ابتدا ادعا کرد که بیت‌کوین هدف استفاده آشکاری دارد: بیت‌کوین در حال حاضر، نوعی طلای یا ذخیره با ارزش دیجیتالی است. سپس گفت که پس از سه، چهار یا پنج سال به عنوان زمانی طولانی قبل ازرشد آلت کوین و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، دیگر دارایی‌های رمزارزی موارد استفاده خاص خود را پیدا می‌کنند.

نووگرت وضعیت فعلی دارایی‌های رمزارزی را به دوره شکاف بین نقطه اوج حباب دات‌کام در سال ۲۰۰۱ و آغاز برخی از بزرگ‌ترین روند های فناوری در ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸، تشبیه کرد.

آیا اتریوم توانایی ایستادگی را دارد؟

اگرچه اظهارات نووگرتز بیانیه‌ای پنهان در مورد رشد آلت کوین‌ها بود اما برخی فکر می‌کنند که برخی دارایی‌های رمزارزی خاص امکان عدم موفقیت را کاهش می‌دهند. بهترین آلت کوین بالقوه، اتریوم است که از نظر سرمایه‌گذاری در بازار دومین رمزارزی بزرگ است.

طی یک سال گذشته، سیستم عامل‌های سرمایه غیرمتمرکز بر پایه اتریوم قدرت زیادی را در صنعت رمزارز به دست‌ آورده‌اند و از این سیستم عامل‌ها به عنوان راهی برای کسب سرمایه بیشتر استفاده می‌شود. برخی می‌گویند که این مورد ضد بلاکچین است، زیرا در حال حاضر در سرمایه‌گذاری میلیون‌ها پول و هزاران  نفر را به خود جلب کرده است. ریپل نیز با همین توکن، توانایی ایستادگی در برابر باقی آلت کوین‌ها را نیز دارد..