ارزهای دیجیتال که در سه ماهه دوم سال جاری دچار رکود طولانی شده بودند، سه ماهه سوم را بدون تغییر خاصی شروع کردند. همزمان با نوسانات قیمتی بیت کوین و به‌دلیل همبستگی شدید ارزهای دیجیتال مهم با بیت کوین، بازار از بزرگترین ارز دیجیتال جهان پیروی کرد. با این حال آلت کوین‌هایی هم در بازار وجود دارند که موفق شدند نسبت به بیت کوین و اتریوم توجه بیشتری را جذب کنند. در ادامه در مورد عملکرد فوق العاده آلت کوین ها در جذب سرمایه گذاران ارز دیجیتال بیشتر صحبت می‌کنیم.

بر اساس گزارش پلتفرم «eToro»، در ماه ژوئیه بیت کوین همچنان گزینه اول سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و اتریوم در رتبه دوم قرار گرفته است. بر اساس این گزارش بیت کوین ۷ درصد شاهد افزایش سرمایه‌گذاری نسبت به ماه گذشته بوده است، در حالیکه روی اتریوم ۸۹ درصد بیش از ماه  گذشته سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین بایننس کوین هم که در ماه ژوئن در رده پانزدهم از نظر حجم سرمایه‌گذاری قرار داشت با ۵۲۱ درصد افزایش سرمایه‌گذاری به رتبه ششم صعود کرده است. زی کش هم با ۲۹۴ درصد افزایش حجم سرمایه‌گذاری از رتبه سیزدهم به رتبه هفتم رسید.

نمودار میزان سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خرد در ماه ژوئیه نشان می‌دهد، آنها به آلت کوین‌هایی که عملکرد بهتری داشتند ماند کاردانو (ADA)، تزوس (XTZ)، زی کش (ZEC) و بایننس کوین (BNB) تمایل بیشتری نشان داده‌اند.

عملکرد فوق العاده آلت کوین ها

نمودار عملکرد فوق العاده آلت کوین ها جذب سرمایه گذاران ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: رگولاتور مالی نیویورک لیست ارزهای دیجیتال تایید‌شده را منتشر کرد

بنابراین می‌توان گفت رشد این آلت کوین‌ها فقط به‌دلیل همبستگی با بیت کوین نبوده است بلکه افزایش مشارکت و سرمایه‌گذاری نسبت به ماه ژوئن سبب رشد آن‌ها شده است. پروژه‌هایی که توسعه و بهبود بیشتری در شبکه خود انجام دادند، در زمینه رشد هم موفق‌تر ظاهر شدند مانند کاردانو که در ۲۹ ژوئیه شبکه شلی (Shelley) را راه‌اندازی کرد.

بر اساس آخرین گزارش‌هایی که از صرافی بایننس منتشر شده است، آلت کوین‌ها حتی از نظر بازده پیشنهادی برای قراردادهای مارجین مبتنی بر تتر (USDT-Margined Contracts) هم رتبه اول تا دهم را از آن خود کرده‌اند. وی چین (VeChain) و چین لینک (Chainlink) به ترتیب با ۹۵ و ۷۰ درصد سود بهترین عملکرد را نشان دادند. در حالیکه بیت کوین ۲۴ درصد بازده را ثبت کرده است. البته کاهش ریسک بی‌ثباتی بیت کوین نقش مهمی در موفقیت سایر آلت کوین‌ها داشته است.

با ادامه روند صعودی بازار، نوسان همچنان در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و تریدرها هنوز در حال مهار ریسک فروش یکجا و زیر قیمت بیت کوین با استفاده از آلت کوین‌ها هستند.

نظر شما درباره بازار ارزهای دیجیتال و عملکرد فوق العاده آلت کوین ها در جذب سرمایه گذاران ارز دیجیتال چیست؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ambcrypto