اداره خدمات مالی نیویورک لیست سبز ارزهای دیجیتال تاییدشده را منتشر و اعلام کرده است این ارزهای دیجیتال تایید اولیه مجوز تصدی و ورود به لیست خریدوفروش را دریافت کرده‌اند. از طرفی هستر پیرس، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که به مادر ارز دیجیتال نیز معروف است، برای یک دوره دیگر در سمتش باقی ماند.

لیست سبز ارزهای دیجیتال رگولاتور مالی نیویورک

اداره خدمات مالی نیویورک (DFS)، که مسئول تنظیم مقررات و صدور مجوز ارزهای دیجیتال است، لیست سبزی از چندین ارز دیجیتال منتشر کرده است که تایید اولیه این سازمان را دریافت کرده‌اند. ده ارز دیجیتال برای مجوز تصدی و هشت ارز دیجیتال برای ورود به لیست خریدوفروش، توانسته‌اند تایید اولیه را دریافت کنند. طبق گفته این سازمان، هر موسسه دارای مجوزی می‌تواند از ارزهای دیجیتال این لیست سبز به‌منظور اهداف تاییدشده استفاده کند.

بیت کوین، بایننس USD، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، اتریوم، دلار جمینی، لایت کوین، پکس گولد، پکسوس استاندارد و ریپل، ده ارز دیجیتالی هستند که مجوز تصدی را گرفته‌اند. همچنین همین ارزهای دیجیتال منهای اتریوم کلاسیک و ریپل، مجوز ورود به لیست ارزهای مجاز برای خریدوفروش را دریافت کرده‌اند. رگولاتوری نیویورک تاکید کرده است، هر موسسه دارای مجوزی که بخواهد از ارزهای دیجیتال لیست سبز استفاده کند، باید اداره خدمات مالی را از این موضوع مطلع کند.

لیست سبز اداره خدمات مالی نیویورک

ارزهای دیجیتال این لیست از همان دستورالعمل‌هایی پیروی می‌کنند که اداره خدمات مالی در سال گذشته منتشر کرده بود. این دستورالعمل شامل طرح‌ها و شرایطی بود که ارزهای دیجیتال به‌منظور دریافت مجوز رگولاتوری برای ورود به لیست موسسات ارزهای دیجیتال به آنها نیاز دارند.

همچنین این اداره تصریح کرده است، اگر این ارزهای دیجیتال دستخوش تغییرات و اصلاحیه نشوند، همین لیست فعلی به‌روزرسانی خواهد شد و برای استفاده موسسه‌های دارای مجوز از این  ارزهای دیجیتال دیگر نیازی به تاییدیه‌های قبلی نیست.

بیشتر بخوانید: وضعیت قانون گذاری ارز دیجیتال در آمریکا

اگر شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال یک سیاستگذاری ارز دیجیتال متناسب با مدل کسب‌وکار و خطرپذیری‌شان تهیه کنند و این خط مشی به تایید اداره خدمات مالی برسد، می‌توانند خودشان ارز دیجیتال جدید به لیست سبز اضافه کنند بدون اینکه نیازی به مجوز این اداره داشته باشند.

از طرفی مجلس سنای آمریکا، هستر پیرس را، که از طرفداران پروپاقرص ارز دیجیتال است و به مادر ارز دیجیتال معروف شده، یک دوره دیگر به عنوان عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منصوب کرد. پیرس از حامیان اصلی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین بود و توانست مجوز این صندوق‌ها را به تصویب برساند. در ماه فوریه، پیرس «طرح پیشنهادی توکن امنیتی هاربر» را معرفی کرد که خودش این طرح را راهکاری برای پر کردن فاصله بین تنظیم مقررات و تمرکززدایی می‌داند.

منبع: Bitcoin.com