در این چند هفته اخیر که بیت کوین یک جا ایستاده و حرکتی نمی‌کند‍، آلت کوین ها بیکار ننشسته‌اند و کاملا بیت کوین را نادیده گرفته‌اند. نگاهی به نمودار زیر بیندازید. در این نمودار واضح است که بیت کوین نسبت به آلت کوین های معروف عملکرد بسیار ضعیفتری داشته است. با چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای که آلت کوین ها از خود نشان داده‌اند، تریدرها در انتظار فصل آلت کوین ها هستند.

فصل آلت کوین

تقابل بیت کوین و آلت کوین ها

سرپرست بخش تحلیل تکنیکال شرکت Blockfyre در توییتی نوشته است:

شاید افرادی موافق نباشند که فصل آلت کوین ها در راه است. دوج را نگاه کنید. بیت کوین دامیننس را ببینید. ترند ۳ ساله شکسته شده. به قیمت فروش در رابین هود و تیک تاک نگاهی بنیدازید. خودتان را آماده کنید. ۲۰۱۷ دیگری در راه است. حتی این بار چیزهای جذاب تازه‌ای خواهید دید.

فصل آلت کوین ها به زمانی می‌گویند که آلت کوین ها عملکرد قوی‌تری نسبت به بیت کوین دارند. آخرین فصل آلت کوین ها سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اتفاق افتاد، یعنی زمانی که بیت کوین دامیننس حدودا ۳۴% سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: جایگاه آلت کوین‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال چیست؟

همه ارزهای دیجیتال «پامپ» نمی‌شوند

همین حالا که این مطلب در حال نوشته شدن است، چندین ارز دیجیتال در حال بزرگتر شدن و رشد سریع هستند. مثل کاردانو، دوج کوین، وی چین، آیکون، کازماس، زیرو ایکس و چند آلت کوین دیگر.

چانگ پنگ ژائو، رییس بایننس، می‌گوید:

البته همه آلت کوین ها به این سرنوشت دچار نخواهند شد. در فصل آلت کوینی که پیش رو داریم، همه آلت کوین ها پامپ نخواهند شد. اگر عمر پروژه‌ای حداقل سه سال باشد، البته خیلی بیشتر از سه سال هم نه، و به طور مداوم در حال توسعه بوده باشد می‌تواند در فصل آلت کوین ها پیروز شود.

ژائو در ادامه توییتش یادآور می‌شود که ۹۵٪ پروژه‌ها بعید است در فصلی که پیش رو داریم پامپ شوند.

ژائو تنها نیست

چانگ پنگ ژائو اولین سرمایه‌گذاری نیست که معتقد است اکثریت ارزهای دیجیتال نمی‌توانند در فصل آلت کوین ها موفق باشند. نظرها و عقاید بسیاری مبنی بر عدم موفقیت اکثریت آلت کوین ها به گوش می‌رسد.

جیسون کالاکانیس، سرمایه‌گذار فرشته پروژه‌هایی مثل اوبر و رابین هود، اخیرا گفته است که فکر می‌کند ۹۹٪ پروژه‌های ارز دیجیتال هیچ آینده‌ای نخواهند داشت. کالاکانیس معتقد است بیشتر بنیانگذاران ارزهای دیجیتال هیچ دیدی نسب به کاری که می‌کنند ندارند و هیچ تجربه‌ای هم در این زمینه ندارند، پس محکوم هستند به شکست.

نظر کالاکانیس موافقان بسیاری پیدا کرد، از جمله کوین رز که نوشت:

مشکل اینجاست که ۹۹٪ این پروژه‌ها و البته بیشتر آدم‌هایی که پشت این پروژه‌ها هستند فقط به خاطر مقاصد اقتصادی وارد این حوزه شده‌اند. تا دلتان بخواهد پروژه آشغال داریم. و خب این مسئله مایه تاسف است، چون بعد از مدتی تعداد پروژه‌های باکیفیت بسیار کم می‌شود و فضا را گل‌آلود می‌کند.

منبع: BITCOINIST