اگر به این موضوع فکر می‌کنید که خود را وارد ماینینگ بیت کوین کنید، قطعا باید از تمام جوانب کار، اطلاع پیدا کرده و شرایط خود را بسنجید. توجه داشته باشید که ماینینگ بیت کوین برای بسیاری از افراد، جذاب تلقی می‌شود چرا که با کار روی توکن‌های کریپتو، پاداش دریافت می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع، پیش از این که زمان و تجهیزات خود را صرف کنید، حتما این مطلب کوتاه که سعی می‌کند آموزشی برای ورود به ماینینگ بیت کوین باشد را مطالعه نمایید و در ادامه مطلب با کوین نیک همراه باشید.

 نکات کلیدی درباره ماینینگ بیت‌ کوین

بیایید نکات کلیدی درباره ماینینگ و استخراج بیت کوین را به صورت نکته‌ای و به صورت هایلایت شده با هم مرور نماییم.

  • با ماینینگ یا استخراج کردن، شما قادر هستید ارز رمزنگاری شده را بدون پرداخت پول واقعی برای آن، به دست آورید.
  • زمانی که بلاک‌ها را از معاملات مختلفی که به بلاک چین اضافه می‌شوند، کامل می‌کنید، بیت کوین را به عنوان پاداش یا جایزه دریافت خواهید کرد.
  • ماینر یا استخراج کننده، پاداش ماینینگ خود را دریافت خواهد کرد. شما در ابتدا باید برای معمای پیچیده‌ی هشینگ‌ (Hashing)، یک راه حل پیدا کنید. قدرت کلی ماینینگ در زمینه شبکه، برروی احتمال یافتن یک راه حل برای معما، تاثیر گذار است و شانس فرد را برای موفقیت، افزایش می‌دهد.
  • Double spending، اصطلاحی است که باید درباره آن بدانید. این پدیده‌ای است که در آن، کاربر بیت کوین، توکن‌های تکراری را به صورت غیر قانونی استفاده و خرج می‌کند.
  • برای تشکیل دادن ستاپ و تجهیزات ماینینگ، شما باید مدار مجتمع با برنامه‌ خاص (ASIC) یا یک واحد پردازنده گرافیکی (GPU) تهیه کنید.

ماینرهای بیت کوین دقیقا چه کاری انجام می‌‌دهند؟

ماینرهای بیت کوین در واقع کمک می‌کنند تا مشکل Double spending را که پیش از این درباره آن توضیح دادیم، حل شود. شما به عنوان یک مامور رسیدگی و بررسی، به ازای کار خود، حقوق می‌گیرید. شما باید معاملات بیت کوین که در گذشته انجام شده‌اند را بررسی کرده و در انتها، صحت آن‌ها را تایید کنید. این کار در واقع ابداع شده تا کاربران بیت کوین را صادق و درست‌کار نگه دارد. موسس بیت کوین، یعنی آقای Satoshi Nakamoto به چنین ایده‌ای رسیده است.

ماینر بیت کوین دقیقا چقدر پاداش دریافت می‌کند؟

مقدار پاداش یا حقوقی که یک ماینر بیت کوین دریافت می‌کند، همیشه در حال تغییر است. آخرین و جدیدترین آمار که برای ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ است، نشان می‌دهد که با کامل کردن یک بلاک، می‌توانید ۱۲.۵ بیت کوین یا BTC را به عنوان پاداش دریافت نمایید. البته اگر می‌خواهید بدانید که این میزان پاداش، به پول واقعی چقدر می‌شود، باید قیمت بیت کوین را در لحظه چک کرده و با آن مقدار، محاسبه کنید. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین پیرامون ۹/۳۰۰ دلار اعلام شده که نشان می‌دهد شما برای کامل کردن هر بلاک، ۱۱۶/۲۵۰ دلار کسب می‌کنید. البته در نظر داشته باشید که در راه کامل کردن بلاک‌ها و دریافت پاداش‌ها، باید حواستان به هزینه‌ی تجهیزات، هزینه‌ی هاستینگ یا هر هزینه دیگری نیز باشد.

برای آغاز، به تجهیزات نیاز است

اگر قصد دارید به صورت جدی و رقابتی وارد حوزه ماینینگ و استخراج بیت کوین شوید، باید برای تهیه‌ی تجهیزات رایانه‌ای قدرتمند، هزینه قابل توجهی کنید. بسیاری از مردم برای ماینینگ، از یک واحد پردازنده گرافیکی یا GPU استفاده می‌کنند اما توجه داشته باشید که رفته رفته، افراد بیشتری به سمت مدارهای مجتمع با برنامه خاص یا ASIC جذب می‌شوند. این تجهیزات می‌تواند از ۵۰۰ تا هزاران دلار برایتان هزینه داشته باشد و به مدل و سطح پیشرفته بودن‌ آن قطعه یا مداری که تهیه می‌کنید، بستگی دارد.

آموزش ورود به ماینینگِ بیت کوین

ماینینگ بیت کوین

این یک راهنمای ورود خلاصه برای کسانی بود که می‌خواهند پا در جوزه‌ی ماینینگ بیت کوین بگذارند و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند. با خواندن این مطلب، می‌توانید نتیجه گیری کنید که ماینینگ بیت کوین برایتان مناسب است یا خیر و حتما در نظر داشته باشید که پیش از ورود به این عرصه، اطلاعات خود را بالا ببرید و با دست پر وارد آن شوید.

منبع: bitcoinwarrior