تحلیلگر و تریدر معروف، جاش راجر می‌گوید یک آلت کوین را تا وقتی به صد هزار دلار برسد نگه خواهد داشت. راجر در توییترش نوشت که معتقد است YFI بسیار مستعد رشد است و اگر بتواند در مقابل فروش آن و سودی که تا الان بدست آورده مقاومت کند، می‌خواهد تا صد هزار دلاری شدن آن صبر کند.

سه YFI خریدم به ارزش ۲٫۵۰۰ دلار. دو تا از آنها را خیلی زود فروختم… حالا مجموعا نزدیک به ۵۰ هزار دلار می‌ارزند. اما آن یکی را که برایم مانده نگه می‌دارم و تا صد هزار دلاری شدن نمی‌فروشمش. تا الان بیشترین قیمت این ارز ۱۶٫۱۰۰ دلار بوده.

راجر به این نکته اشاره می‌کند که YFI توانسته از قیمت بیت کوین پیشی بگیرد و مهم‌تر اینکه این کار را توانسته در مدت زمان کوتاهی انجام دهد.

فرض کنید یک YFI‌ برابر است با یک بیت کوین… حالا تصور کنید یک ماه پیش بیت کوین را با قیمت ۲ هزار دلار می‌خریدید و امروز قیمت آن به ۱۲ هزار دلار می‌رسید. هر کسی حاضر است خودش را برای چنین فرصتی به آب و آتش بزند. خب، YFI توانسته چنین کاری کند.

YFI صد هزار دلاری

نمودار قیمت YFI

YFI توکن گاورننس (governance token) پروتکل مالی غیرمتمرکز (DeFi) یرن فایننس (yearn.finance) است.

این پلتفرم به «جست‌وجوگر خودکار سود» معروف است، چراکه این پلتفرم تمام پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز را بررسی می‌کند و هر کدام که بیشترین سود را داشته باشد انتخاب و سرمایه‌تان را روی این پروتکل سپرده می‌کند. این فرایند به کاربران این امکان را می‌دهد که از پروتکل‌هایی که بیشترین سود را می‌دهند بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: ارزش توکن YFI از ۱۱ هزار دلار هم عبور کرد

باوجود اینکه YFI بسیار ارز پربازده‌ای است، همیشه احتمال سقوط قیمت آن وجود دارد. پلتفرم کشت سود YAM روز ۱۳ اوت شاهد یک افت قیمت عجیب بود، با اینکه ارزش بازار این ارز دیجیتال ۶۰ میلیون دلار بود، در یک روز قیمت آن به نزدیک ۰ دلار سقوط کرد و ارزش بازار آن به ۲۱ میلیون دلار رسید.

فراموش نکنید نظرها و تحلیل‌های خود را در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: DailyHodle