رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) نویسنده مشهور کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» اظهارنظرهای جالبی در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا و نقره داشت. با کوین نیک همراه باشید.

جالب است بدانید کتاب « پدر پولدار، پدر فقیر» جزء ۱۰ کتاب برتر در زمینه امور مالی شخصی است. کیوساکی در این کتاب در زمینه آموزش مباحث مالی، استقلال مالی، کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری روی دارایی‌ها، راه‌اندازی کسب و کار شخصی و همچنین افزایش هوش مالی برای بهبود کسب و کار و توانایی‌های اقتصادی صحبت می‌کند.

در روزهای اخیر رابرت کیوساکی که نسبت به اقدامات دولت امریکا در قبال بحران مالی به وجود آمده به وسیله ویروس کرونا منتقد بود، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر، درباره پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا و نقره در چند سال آینده صحبت کرد.

او در این توییت نوشت:

اقتصاد در حال مرگ است. بانک فدرال بی کفایت است. تریلیون‌ها دلار باید صرف کمک هزینه مالی حقوق بازنشستگی شود. امیدها برای بهبود وضعیت در حال کمرنگ شدن است. طلا، نقره و بیت کوین بیشتری خریداری کنید. ارزش طلا در حال حاضر ۱٫۷۰۰ دلار است، در یکسال آینده به ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید. نقره که الان ۱۷ دلار ارزش دارد در ۵ سال آینده به ۴۰ دلار افزایش می‌یابد. بیت کوین در حال حاضر ۹٫۸۰۰ دلار معامله می‌شود، در سه سال آینده به ۷۵٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. برای بهتر شدن اوضاع دعا کنید و برای بدتر شدن آماده باشید.

پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا توسط نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر

پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ پیش بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

طبق داده‌های موسسه (goldsilver) از ابتدای سال ۲۰۲۰ تا کنون ارزش هر اونس نقره از ۱۷٫۸۶ دلار به ۱۶٫۶۲ دلار کاهش داشته است یعنی نزدیک به ۷ درصد افت قیمت  ارزش طلا از ۱٫۵۱۷ دلار به ۱٫۷۴۲ دلار افزایش داشته است، یعنی بیش از ۱۴ درصد رشد.

همچنین در مورد بیت کوین هم طبق داده‌های موسسه (cryptocompare) (در زمان نگارش این مطلب) در حدود ۹٫۷۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به قیمت ۷٫۱۸۳ دلاری آن در ابتدای سال جاری میلادی، چیزی بیش از ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده است.

آنتونی پومپلیانو (Anthony pompliano) مجری پادکست « Pomp Podcast» در تاریخ ۷ آوریل با رابرت کیوساکی مصاحبه‌ای را انجام داد، از او درباره «راه فرار از تورم» سوال کرد.

کیوساکی پاسخ بسیار جالبی به او داد:

طلا و نقره پول خدا هستند، اما بیت کوین برای مردم است.

کیوساکی در رابطه با بیت کوین و چرا اینکه پیش از این روی آن سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: «تا به حال چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانستم. اما از وقتی یکی از دوستانم سرمایه زیادی از این را به دست آورد، متوجه ارزش آن شدم.»

چیزی که به همه افراد جوان می‌خواهم بگویم این است که اگر زیر ۵۰ سال سن دارید، باید نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین داشته باشید.

اما کیوساکی برای افراد مسن‌تر مانند خودش سرمایه‌گذاری روی طلا و نقره را توصیه می‌کند، چرا که درک طلا و نقره برای آن‌ها آسان‌تر از بیت کوین خواهد بود.

تا به حال کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر» را خوانده‌اید؟ نظرشما درباره پیش بینی قیمت طلا و بیت کوین توسط رابرت کیوساکی چیست؟

منبع: cryptoglobe