با سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری تسلا در بیت کوین، اکنون همه منتظر هستند که کدام یک از غول‌های بزرگ فناوری ایالات متحده ممکن است سرمایه‌گذار بعدی باشد، که البته قبلاً به شرکت اپل اشاراتی شده است. بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی محبوب در ترازنامه شرکت‌های سهامی عام آمریکایی است. بسیاری از شرکت‌ها در حال تبدیل بخش قابل توجهی از سرمایه نقدی خود به بزرگترین ارز دیجیتال جهان هستند. شرکت خدمات مالی RBC Capital Markets به شرکت اپل توصیه کرده تا از سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا پیروی کند. با این حال هنوز به طور رسمی از ورود شرکت اپل به بازار ارزهای دیجیتال خبری نیست.

سرمایه گذاری اپل روی ارزهای دیجیتال

به نقل از بلومبرگ، شرکت RBC Capital Markets، از سازنده آیفون خواسته تا یک پلتفرم تبادل بیت کوین (BTC) راه‌اندازی کند و مالکیت برخی از ارزهای دیجیتال محبوب را نیز به دست آورد. به عنوان بخشی از یادداشت این شرکت خطاب به سرمایه‌گذاران، RBC Capital Markets استدلال کرد که چنین اقدامی برای سرمایه‌گذاری نسبت به ورود به بازار خودروهای الکتریکی (EV) خردمندانه‌تر است و افزود:

به نظر می رسد ابتکار کیف پول یک فرصت چند میلیارد دلاری برای این شرکت باشد (احتمال درآمد سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار با تحقیق و توسعه محدود).

اخیراً، زمانی که دو شرکت هیوندای و کیا از مذاکرات با غول فناوری ایالات متحده فاصله گرفتند، شایعاتی مبنی بر ورود برنامه ریزی شده شرکت اپل به بازار EV مطرح شد.

فراخوان RBC در پی گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه غول تولید کننده خوردوهای برقی، تسلا، ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده و قصد دارد پرداخت‌ با بیت کوین را برای محصولاتش بپذیرد. با انتشار این خبر، قیمت بیت کوین از اوج قیمت قبلی خود فراتر رفت و رکورد جدیدی را بالای ۴۷۰۰۰ دلار به ثبت رساند.

سرمایه‌گذاری تسلا در بیت کوین در حدود ۱۵ درصد از سهام خالص نقدی آن بوده است.

اپل و ارزهای دیجیتال

توصیه RBC به اپل برای سرمایه گذاری و راه اندازی صرافی ارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: رکوردشکنی دوباره بیت کوین پس از اعلام خبر خرید ۱/۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا

صرافی بیت کوین اپل در بازار محبوب خواهد شد

از نظر RBC، موفقیت شرکت‌هایی مانند کوین بیس، اسکوئر و پی پال نشان‌دهنده ماندگاری مدل پلتفرم تبادل بیت کوین است. علاوه بر این، این شرکت اظهار داشته که صرافی ارز دیجیتال شرکت اپل با توجه به سابقه اثبات شده آن در زمینه امنیت آنلاین، در تأمین سهم قابل توجهی از بازار مشکل چندانی نخواهد داشت.

RBC برای تسهیل موفقیت صرافی ارز دیجیتال اپل افزود که این شرکت باید بخشی از ذخیره نقدی خود را به BTC تبدیل کند. طبق گفته‌های RBC، چنین حرکتی باعث سودمندی بیشتر این پلتفرم خواهد شد، ضمن اینکه به افزایش قیمت بیت کوین نیز کمک خواهد کرد.

خرید بیت کوین

آیا به نظر شما شرکت اپل وارد بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین خواهد شد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cryptopotato