حجم توکن بیت کوین در شبکه اتریوم به‌شکل تصادعی افزایش یافته است. تقریبا ۷۳ هزار توکن سنتتیک بیت کوین به ارزش حدودا ۷۵۰ میلیون دلار روی بلاک چین اتریوم در گردش است.

در حال حاضر حجم دلاری که در پروژه‌های دیفای قفل شده است از ۹/۵ میلیارد دلار عبور کرده است و احتمالا این مقدار بیشتر هم شود. اما این موضوع باعث نشده تا توکنیزاسیون بیت کوین روی بلاک چین اتریوم متوقف شود. داده‌ها نشان می‌دهد حجم بیت کوین در شبکه اتریوم از مرز ۷۲ هزار واحد گذر کرده است. این میزان تقریبا معادل ۷۵۰ میلیون دلار است.

رشد تصاعدی بین کوین در شبکه اتریوم

طبق اعدادوارقامی که الیاس سیموس (Elias Simos) از پلتفرم تحلیلی Dune Analytics به‌تازگی منتشر کرده است، گردش بیت کوین روی شبکه اتریوم از ۷۰ هزار مارک عبور کرده است. آمار اخیر نشان می‌دهد ۷۲/۹۴۴ توکن سنیتتیک بیت کوین در پلتفرم اسپانینگ دیفای در گردش است.

میان توکن‌های بیت کوین روی شبکه اتریوم، رپد بیت کوین (WBTC) و رن بیت کوین (RenBTC) بیشترین سهم را دارند و میزان توکن در گردش آنها به ترتیب ۴۷ هزار و ۱۷ هزار واحد است.

توکن بیت کوین در شبکه اتریوم

پراکندگی توکن های بتی کوین روی شبکه اتریوم

الیاس ابتدا از میزان رشد بیت کوین روی شبکه اتریوم در ماه ژوئیه (خرداد) امسال می‌گوید و نشان می‌دهد آن زمان فقط ۵٫۵۵۰ واحد توکن سنتتیک بیت کوین به ارزش ۵۳ میلیون دلار (با احتساب ارزش بیت کوین در آن زمان) روی شبکه اتریوم در گردش بودند. سهم بیت کوین در شبکه اتریوم تنها ۰/۰۲ درصد بوده است.

توکن بیت کوین در شبکه اتریوم

توییت الیاس سیموس مبنی بر رشد تصاعدی توکن های بیت کوین در شبکه اتریوم

تنها دو ماه پس از این تاریخ میزان توکن بیت کوین در گردش شبکه اتریوم ۱٫۲۱۵ درصد رشد می‌کند و کمی بعد حتی به ۱٫۳۰۰ درصد نیز می رسد.

مجموعا هفت پروژه بیت کوین روی شبکه اتریوم فعال است. آنچه که از شواهد و قراین پیداست، اتریوم به‌آهستگی و پیوستگی در حال تبدیل شدن به لایه تبادلی خارج شبکه‌ای بیت کوین است. اما چرا این اتفاق در حال افتادن است؟

بیشتر بخوانید: کشت سود و توکنیزاسیون بیت کوین مهمترین عوامل رشد حوزه دیفای

چرا توکن بیت کوین در شبکه اتریوم محبوب است؟

بیت کوین ذاتا ارزش قابل توجهی دارد. اما در مقایسه با شبکه‌های غیرمتمرکز دیگر، جدای از ارزش سرمایه‌گذاری، قابلیت‌های بسیار محدود‌تری دارد. به همین دلیل نیاز مبرمی احساس می‌شود که بیت کوین روی شبکه‌های غیرمتمرکز دیگر قابل دسترس باشد.

اتریوم منطقی‌ترین انتخاب برای این مسئله است. در دسترس بودن بیت کوین در شبکه اتریوم می‌تواند کاربردپذیری آن را افزایش دهد و موجب شود هدف دیرینه‌ی بیت کوین برای تبدیل شدن از یک سیستم نقدی الکرتونیکی فردبه‌فرد به یک سیستم مالی الکترونیکی فردبه‌فرد از طریق اکوسیستم دیفای اتریوم راحت‌تر محقق شود.

قابلیت‌های اصلی بیت کوین، مانند امنیت، تعویض‌پذیری، شبه‌ناشناس بودن و غیره، همچنان در شبکه اتریوم حفظ می‌شوند و علاوه بر آنها از امکانات و قابلیت‌های اکوسیستم اتریوم نیز برخوردار هستید.

هدف بزرگ سیستم‌های ارز دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین، پذیرش آنها در میان توده مردم است. بسیاری بر این عقیده‌اند که اکوسیستم اتریوم می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد این هدف داشته باشد.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارز دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoPotato