اوسیناچی (Osinachi) یک هنرمند نیجریه‌ای در حوزه دیجیتال و ارزهای رمزنگاری‌شده، آخرین اثر هنری خود به نام «نمی‌توانم نفس بکشم» (I Can’t Breathe) را به قیمت ۷ اتریوم معادل ۱٫۷۰۳ دلار در یک وبسایت شبکه اجتماعی مربوط به هنر بلاک چین به نام «SuperRare» فروخت. شاید اولین بار است که فروش اثر هنری با ارز دیجیتال و در یک حراجی ارز دیجیتال انجام می‌شود. با کوین نیک همراه باشید.

اثر هنری اوسیناچی که در اعتراض به خشونت‌های پلیس به سیاهپوستان در شهر مینیاپولیس (MINNEAPOLIS) کشیده شده بود، در کمتر از ۶ ساعت در یک حراجی به فروش رسید. به گفته خالق این اثر هنری بخشی از درآمد حاصل از آن صرف جنبش (Black Lives Matter) و احقاق حقوق سیاه پوستان در امریکا خواهد شد. نام این اثر (I Can’t Breathe) از آخرین فریادهای جرج فلوید (George Floyd) شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس امریکا به قتل رسید، گرفته شده است.

اوسیناچی اولین هنرمند نیجریه‌ای است  که در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه اتریال اجلاس نیویورک (Ethereal Summit in New York) آثار هنری خود را به نمایش گذاشت. او همچنین در فهرست نامزدهای Bridgeman Studio  Award در سال ۲۰۱۹ هم قرار گرفته بود.

به گفته کارشناسان هنر ارز دیجیتال مانند هر ارز یا توکن ارز دیجیتال یک سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.

قتل جرج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس

فروش اثر هنری با ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲ روش کسب درآمد ارز دیجیتال بی دردسر

بازار آثار هنری مبتنی بر بلاک چین

هر اثر هنری در شبکه اجتماعی SuperRare به طور معتبر و تایید شده توسط یک هنرمند در شبکه خلق می‌شود. سپس برای تایید مبدا و تاریخچه کل اثر هنری از بلاک چین اتریوم استفاده می‌شود.

سپس این اثر هنری به وسیله ارز دیجیتال ERC-721 قیمت گذاری می‌شود، از آنجایی که این توکن کاملا منحصر به آن اثر هنری است، به عنوان یک کالای دیجیتال رمزنگاری شده قابل معامله یا سرمایه‌گذاری بلندمدت خواهد بود.

هنرمندان برای فروش اثر هنری با ارز دیجیتال می‌توانند این اثر هنری خود را در یک حراجی به مزایده بگذارند یا قیمت مشخصی برای فروش آن در نظر بگیرند.

منبع: cointelegraph