وقتی که بسیاری از مردم به کسب درآمد ارز دیجیتال فکر می‌کنند، دو روش متداول به ذهن آن‌ها می‌رسد، سرمایه‌گذاری و ماینینگ. هر دو این روش‌ها می‌توانند بسیار پرهزینه و زمان‌بر باشند. اما به دست آوردن و ذخیره ارزهای رمزنگاری شده حتما نباید از این ۲ روش انجام شود. می‌توان به روش‌های ساده‌ای هم به کسب درآمد ارز دیجیتال پرداخت که خیلی از مردم از آن‌ها آگاه نیستند.

چندین راه کمتر شناخته شده وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان کسب درآمد ارز دیجیتال داشت. در ادامه این مطلب از کوین نیک به بررسی دو روش کسب درآمد ارز دیجیتال می‌پردازیم:

  • چگونه با ارزهای دیجیتال خود از طریق گواه اثبات سهام (Proof of Stake) کسب درآمد کنیم.
  • چگونه اپلیکیشن‌های اکوسیستم بلاک چین می‌توانند کمک کنند تا به کسب درآمد بپردازیم.

گواه بر سهام یا Proof of Stake راهی جایگزین برای استخراج ارزهای رمزنگاری شده است که نیازی به سخت‌افزار یا مصرف دیوانه‌وار برق ندارد. به جای آن، سرمایه‌گذارانی که ارز در اختیار دارند، به شکل تدریجی ارزهای بیشتری به دست می‌آورند.

این روش همانند سود بانکی انجام می‌شود، اما به جای پول سنتی، ارز دیجیتال به حساب شما واریز می‌شود. تنها چیزی که برای شروع نیاز دارید یک مقدار ارز رمزنگاری شده قابل پشتیبانی از گواه اثبات سهام و یک کامپیوتر است.

برخی از ارزها مانند NEO، LISK و استلار بر اساس مدل گواه اثبات سهام خلق شده‌اند. بسیاری از ارزهای دیگر هم نظیر اتریوم، اعلام کرده‌اند که از این مدل پشتیبانی خواهند کرد.

کسب درآمد راحت ارز دیجیتال

گواه بر سهام یا Proof of Stake

روش اول: استفاده از گواه اثبات سهام شروع برای کسب درآمد ارز دیجیتال

فقط با داشتن یک اینترنت ثابت و لپ تاپ، قادر هستید از روش گواه اثبات سهام استفاده کنید. البته این روش به این صورت است که لپ‌تاپ یا کامپیوتر شما باید به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز روشن باشد. بنابراین بهتر است از سیستمی به غیر از سیستم اصلی خود استفاده کنید. همچنین برای این که بتوان در این روش موفق بود، باید ذخیره و سهام نسبتا خوبی از ارز دیجیتال مورد نظر خود داشته باشید.

بهتر است مطلب آموزشی سایت کوین نیک در مورد گواه اثبات سهام را مطالعه کنید:

این مطلب راهم مطالعه کنید: گواه اثبات سهام (Proof of Stake) چیست؟

زمانی که همه چیز آماده شد، می‌توانید اجازه دهید کارها به خودی خود انجام شوند و سود دریافت کنید. به همین سادگی. البته که این روش فرق‌هایی هم در کسب درآمد ارز دیجیتال و میزان سود دارد، اما به عنوان یکی از راه‌های مطمئن کسب درآمد ارز دیجیتال شناخته می‌شود. اینکه چه ارزی برای این کار انتخاب کنید و چه مقداری برای ذخیره و مشارکت کردن در الگوریتم گواه بر سهام خریداری کنید، سود سهامی که از این راه به دست خواهید آورد را مشخص خواهد کرد.

انتظار چه مقدار سود می‌توان داشت؟

هر یک از ارزهایی که از الگوریتم گواه اثبات سهام استفاده می‌کنند، نرخ سود متفاوتی دارند. بنابراین به شما بستگی دارد که مناسب‌ترین ارز را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید این ارزها را با هم مقایسه کنید. اما در حال حاضر، برخی از سودمند‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای الگوریتم گواه اثبات سهام، NEO، Reddcoin و LISK هستند.

توکن‌های رمزارز نئو، GAS نام دارند و از این طریق به شما سود می‌دهند. میزان GAS دریافتی شما، درصد میزان سهام NEO شما است.

در حال حاضر و تا زمان نوشته شدن این مطلب، اگر ۱۰۰ نئو در اختیار داشته باشید، می‌توانید ۲.۴ الی ۴.۵ درصد نرخ سود سالانه به صورت GAS داشته باشید. سپس قادر خواهید بود این ارز را به دیگر ارزهایی نظیر بیت کوین یا ارزهای فیات تبدیل کنید.

برخی از رمزارزها هم مانند OKcash و Hawala.today بیش از ۱۵ درصد سود به کاربران خود می‌دهند. اما باید در نظر بگیرید که تبادل آن با دیگر ارزها چه میزان دست شما را خواهد گرفت.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن‌های کسب درآمد ارز دیجیتال

این روزها، تمام اطلاعات با ارزش را در گوشی‌های همراه خود نگهداری می‌کنیم. تکنولوژی روز به روز پیشرفت می‌کند و در تلاش است تا اجازه دهد ما بهتر و هیجان‌انگیزتر از گذشته زندگی خود را با گوشی‌های همراهی که در اختیار داریم، ادغام کنیم و این مسئله شامل حال ارزهای دیجیتال هم می‌شوند.

در یکی دو سال اخیر، اپلیکیشن‌های مختلفی بر اساس ارزهای رمزنگاری شده پای خود را به گوشی‌های هوشمند باز کردند که مردم با استفاده از آن‌ها می‌توانند به عنوان پاداش، به کسب درآمد ارز دیجیتال بپردازند.

کسب درآمد با ارز دیجیتال

اپلیکیشن کسب درآمد ارز دیجیتال

شبکه اجتماعی Earn.com

Earn.com ادعا می‌کند که اولین پلتفرم شبکه اجتماعی بر اساس توکن‌های رمزارزها است. همانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، در این پلتفرم شاهد فیدهای مختلفی خواهید بود. اما برخلاف شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، به جای عکس‌ها و ویدیوها، وظایف مختلف را خواهید دید. این وظایف توسط یک سری از شرکت‌ها قرار داده شده‌اند و هم‌راستا با میزان مهارت و حرفه شما هستند. برای مثال، در هنگام پروسه ثبت نام در این پلتفرم، شما حرفه خود را مشخص می‌کنید. به عنوان مثال، یک طراح هستید و آن را در پلتفرم ثبت می‌کنید. سپس این پلتفرم وظایفی بر اساس همین حرفه طراحی به شما ارائه می‌دهد. با تکمیل هر یک از وظایف، شما بیت کوین دریافت خواهید کرد.

معمولا پاداش وظایف بیش از ۱ دلار به بیت کوین هستند و برخی‌ها هم پاداش قابل توجه بیشتری دارند. گاهی اوقات یک وظیفه حتی می‌تواند به سادگی دنبال کردن یک حساب کاربری در توییتر یا اشتراک گذاری یک مطلب در فیسبوک باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۵ روش کسب درآمد با بیت کوین

پلتفرم Vanywhere

وظیفه Vanywhere این است که به کاربران دسترسی کاملی به بزرگ‌ترین کلکسیون مهارت‌‌ها بدهد. افرادی که روی این پلتفرم حضور دارند، به عنوان افراد «ماهر» شناخته می‌شوند و شما به عنوان یک ماهر، با اشتراک گذاری مهارت خود، به کسب درآمد ارز دیجیتال می‌پردازید.

این افراد می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند را در این پلتفرم ارائه دهند. می‌توانید توصیه‌های طراحی ارائه دهید، نکات آشپزی را به اشتراک بگذارید، یا فوت و فن‌های ارزهای دیجیتال و بلاک چین را بیان کنید. همه چیز بستگی به میزان مهارت‌های شما دارد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که مهارتی که دیگر مردم به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند را با آن‌ها شریک شوید.

هر شخصی که نیاز به مهارت‌های شما داشته باشد، می‌توانید با او از طریق ویدیو، مکالمه یا پیام‌های مستقیم در ارتباط باشید. هنگامی که به یک فرد ماهر در این پلتفرم تبدیل شوید، می‌توانید انتخاب کنید که چه میزان کسب درآمد ارز دیجیتال برای شما مناسب است. مردم معمولا روی این پلتفرم مقداری بین ۱ تا ۱۰ دلار را درخواست می‌کنند.

کسب درآمد با ارز دیجیتال با موبایل

مرورگر Brave

مرورگر Brave

این مرورگر توسط یکی از پایه‌گذاران پروژه موزیلا و موسس جاوا اسکریپت، توسعه یافته است. مرورگر Brave پتانسیل‌های بالایی از خود نشان داده است و روز به روز به کاربران آن افزوده می‌شود.

حتی این مرورگر ادعا می‌کند که ماهانه ۲۳ دلار از کاربران را در برابر هزینه داده‌های اینترنتی، حفظ می‌کند. Brave این کار را مسدود کردن تبلیغات صفحات وب انجام می‌دهد. این کار نه تنها شما را از شر تبلیغات صفحات وب خلاص می‌کند و حجم اینترنت شما را نجات می‌دهد، بلکه سرعت بارگزاری صفحات را هم افزایش می‌دهد.

اما این مرورگر دارای یک توکن اختصاصی است که تنها با گشت و گذار در اینترنت توسط این مرورگر می‌توانید به کسب درآمد ارز دیجیتال بپردازید. تنها کافی است آن را از گوگل‌پلی یا اپ‌استور نصب کنید تا این اپلیکیشن شما را در جهت انجام این کار راهنمایی کند.

نتیجه گیری

هنگامی که شما به دنبال راهی برای کسب رمزارز هستید، موقعیت‌های بسیار زیادی وجود دارد. این کاملا بستگی به شما دارد که چه مقدار در مورد ارزهای دیجیتال مطالعه کنید، چقدر در مورد روش‌های کسب درآمد تحقیق کنید و چه میزان تلاش برای دستیابی به سود به‌کار ببرید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!