مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران اعلام کرده است که برق تولید شده توربین‌های انبساطی سه نیروگاه رامین اهواز، نکا و شهید منتظری، به منظور استخراج ارزهای دیجیتال مزایده گذاشته خواهد شد. فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال یکی از اهداف اصلی کسب درآمد صنعت برق ایران است.

محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، ایجاد منابع ثابت درآمدی در سال‌های اخیر را یکی از اهداف مهم صنعت برق ایران اعلام کرد و در این خصوص افزود:

نوسان‌های شدید ارزی و ثبات تکلیفی قیمت فروش برق به مشترکان موجب شده است که بین درآمدها و هزینه‌ها در صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود و متاسفانه بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می‌شود.

از نظر او، استخراج رمزارزها و فروش برق برای انجام این کار، یکی از راه‌های کسب درآمد در صنعت برق ایران است. او در این خصوص اعلام کرد:

براساس قوانین و مقررات ابلاغی هیات وزیران و وزارت نیرو مقرر شده است تا از توان واحدهای نیروگاه‌های توربین انبساطی برای تولید رمزارز استفاده شود.

یکی از راهکارهای موجود در این بخش استفاده از انرژی تولیدی توربین‌های انبساطی است که از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت برای تولید برق در آن استفاده نمی‌شود و تنها از طریق جریان گاز برق تولید می‌شود. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می‌شود و به شبکه سراسری متصل نیست.

فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال توسط ۳ نیروگاه ایران

طرزطلب در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که در سه نیروگاه رامین اهواز، نیروگاه نکا و نیروگاه شهید منتظری، تجهیزات مربوطه نصب شده است. این نیروگاه‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات ظرفق از توریبن‌های انبساطی دارند که در حال حاضر ۱۵ مگاوت آن‌ها برای استخراج ارز دیجیتال در نظگر گرفته شده است.

نیروگاه رامین اهواز
تصویری از نیروگاه رامین اهواز که به برق تولیدی آن به منظور استخراج ارز دیجیتال به فروش می‌رسد.

طرز طلب در خصوص آینده درآمد صنعت برق ایران توسط استخارج ارزهای دیجیتال خاطرنشان کرد:

 تلاش می‌شود درآمد حاصل از این بخش برای نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

نظر شما در خصوص فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال توسط نیروگاه‌های تولید برق حرارتی در ایران چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: ایرنا