آگهی مزایده فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال منتشر شده و به زودی این مزایده‌ها برگزار می‌شود. گفتنی است مهلت حضور در این مزایده‌ها تا چهاردهم و بیستم مهرماه است. همچنین قرار است درآمد حاصل از این بخش برای نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و باعث رونق نیروگاه‌های مد نظر شود.

سخنگوی صنعت برق در این خصوص اعلام کرده است:

آگهی مزایده فروش برق حاصل از تولید توربین‌های انبساطی نیروگاه‌های رامین اهواز و شهید منتظری اصفهان برای استخراج رمزارزها منتشر شد. آگهی مزایده فروش برق نیروگاه ها از جمله رامین اهواز و شهید منتظری برای استخراج رمزارزها در این مرحله در سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) منتشر شده است و آگهی مزایده مربوط به نیروگاه نکا نیز اواخر هفته جاری منتشر می‌شود.

مصطفی رجبی مشهدی در توضیح این مزایده‌ها افزود:

ایجاد منابع پایدار درآمدی در سال‌های اخیر را یکی از اهداف اصلی صنعت برق ایران است. نوسان‌های شدید ارزی و ثبات تکلیفی قیمت فروش برق به مشترکان موجب شده است که بین درآمدها و هزینه‌ها در صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود که بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می‌شود. براساس قوانین و مقررات ابلاغی هیات وزیران و وزارت نیرو مقرر شده است تا از توان واحدهای نیروگاه‌های توربین انبساطی برای تولید رمزارز استفاده شود. یکی از راهکارهای موجود در این بخش استفاده از انرژی تولیدی توربین‌های انبساطی است که از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت برای تولید برق در آن استفاده نمی‌شود و تنها از طریق جریان گاز برق تولید می‌شود. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می‌شود و به شبکه سراسری متصل نیست.

بیشتر بخوانید: مزایده فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال توسط سه نیروگاه برق حرارتی ایران

وی همچنین با تاکید بر اینکه در سه نیروگاه رامین اهواز، نکا و شهید منتظری تجهیزات مربوط نصب شده است، گفت:

در این سه نیروگاه بین ۳۰ تا ۴۰ مگاوات ظرفیت تولید برق از توربین انبساطی وجود دارد که در این مرحله ۱۵ مگاوات برای رمزارز در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی درباره جزییات مناقصه‌ها نیز گفت:

آخرین مهلت برای حضور در مناقصه نیروگاه رامین چهاردهم مهرماه و مناقصه نیروگاه شهید منتظری نیز بیستم مهرماه خواهد بود. درصددیم که درآمد حاصل از این بخش برای نوسازی و بهسازی نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و باعث رونق نیروگاه‌های مد نظر شود.

منبع: برات نیوز