پلتفرم موسیقی آدیوس (Audius) که مبتنی بر بلاکچین توسعه یافته است، با یک کنسرت پر‌ستاره با حضور و همراهی هنرمندانی از جمله  deadmau5 و RAC کارش را شروع کرد. باید بگوییم که مهمانی تازه آغاز شده است.

در روزهای گذشته، ۵۰ میلیون توکن AUDIO به ۱۰ هزار هنرمند و طرفدار برتر در این پلتفرم ارسال شده، که نام‌های مشهوری از جمله deadmau5 ،RAC و Skrillex در میان آن‌ها دیده می‌شد.

آدیوس (Audius) یک پلتفرم پخش آنلاین موسیقی شبیه اسپاتیفای (Spotify) است. با این حال ادعا می‌کند که پلتفرم‌های پخش آنلاین و نمونه‌های آن در صنعت موسیقی کاملا شکست خورده‌اند. طبق وایت پیپر Audius، «صنعت موسیقی ۴۳ میلیارد دلار درآمد دارد، اما تنها ۱۲ درصد به هنرمندان تولیدکننده محتوا می‌رسد.»

توکن گاورننس AUDIO به دارندگان اجازه می‌دهد رای و نظر خود را درمورد آینده پلتفرم بیان کنند و همچنین با استفاده از سرور Discord  امکان ارتباط با هنرمندان را فراهم کرده است. ایده بیان شده برای این پلتفرم این است که واسطه‌ها از صنعت موسیقی حذف شوند و با جهت‌دهی قدرت به سمت هنرمندان، تعادل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل توکن های غیرقابل تعویض؛ از تولید تا فروش NFT

الگوبرداری از یونی‌سواپ

Audius با راه‌اندازی توکن خود به وضوح از یونی‌سواپ (Uniswap) نمونه‌برداری کرد. یونی‌سواپ  صرافی غیرمتمرکزی است که توکن UNI خود را هنگام راه‌اندازی، به کاربران قدیمی خود ارسال کرد.

۵۰ میلیون توکن AUDIO بطور یکنواخت توزیع نشده است، اما در عوض بر اساس موارد خاصی این توکن‌ها را پخش کرده است. مواردی از قبیل: مقدار محتوای پخش شده توسط هنرمند، تعداد دنبال‌کنندگان، لیست پخش و آهنگ‌های دلخواه و همچنین آهنگ‌های بازنشر نشده. پس از ارسال ۹۰ درصد توکن‌ها برای هنرمندان و توزیع مابقی توکن‌ها میان طرفداران، این فرمول از استقبال خوبی کواجه شد.

با این حال توزیع توکن انجام شده در روزهای گذشته تنها ۵ درصد از یک میلیارد عرضه کلی این توکن خواهد بود. ۴۰۶ میلیون دیگر که معادل ۴۰/۶ درصد از تعداد کل توکن است، برای تیم Audiu و مشاوران آن ارسال می‌شود، که بعضی از آنها هنرمندان معروفی هستند. از جمله deadmau5 و RAC که پیش از این هم نامشان ذکر شد. ۳۶۰ میلیون توکن دیگر به سرمایه‌گذران فروخته می‌شود و ۱۷۸ میلیون باقی‌مانده نیز به خزانه‌ای که تحت کنترل جامعه آن‌ها است، اختصاص می یابد.

نظر شما درباره گسترش فناوری بلاکچین و پلتفرم موسیقی مبتنی بر بلاکچین چیست؟ فراموش نکنید نظرتان را همیشه می‌توانید با سایت کوین‌نیک و همچنین شبکه‌های اجتماعی کوین‌نیک در میان بگذارید.

منبع: Decrypt