بانک مرکزی استرالیا در حال بررسی عرضه دلار دیجیتال استرالیا است. این دلار دیجیتال، همان پول رسمی کشور استرالیا خواهد بود که فقط به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد. بانک مرکزی استرالیا برای ایجاد این پول، با بانک‌ Commonwealth، بانک ملی استرالیا و شرکت Prepetual & ConsenSys همکاری خواهد کرد.

چند وقتی است که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی کشورهای مختلف، تیتر اخبار دنیای اقتصاد را به خود اختصاص داده‌اند. اروپا اخیرا اعلام کرده است یک نظرسنجی عمومی برای ایجاد یوروی دیجیتال آغاز خواهد کرد. همچنین دولت چین ۱۰ میلیون دلار یوان دیجیتال را بین شهروندان منتشر کرده و در عین حال در مجلس آمریکا، استراتژی‌های عرضه دلار دیجیتالی مطرح است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: وضعیت قانون‌ گذاری ارزهای دیجیتال کشور استرالیا

نایت رئیس بانک مرکزی استرالیا در خصوص دلار دیجیتال این کشور می‌گوید:

ما با این پروژه در نظر داریم تا ارز دیجیتال بانک مرکزی را با اهداف بهره‌وری، مدیریت ریسک و ابداع در تراکنش‌های کلان بازاری، پایه‌گذاری کنیم.

پروژه فعلی تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد. از اهداف این پروژه، می‌توان به توسعه یک مفهوم کلی برای توکن‌سازی ارز دیجیتال بانک مرکزی اشاره کرد. این توکن، نشانه‌ای برای پول واقعی کشور استرالیا خواهد بود. می‌توان از این پول دیجیتال استرالیا، در سرمایه‌گذاری،‌ تسویه و پرداخت اقساط استفاده کرد. دلار دیجیتال استرالیا روی پلتفرم اتریوم عمل خواهد کرد.

نظر شما در خصوص ارز دیجیتال استرالیا چیست؟‌ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt