برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در بحرین و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در پادشاهی بحرین

نام کشور به انگلیسیBahrain
پایتختمنامه (manama)
مساحت۷۷۸ کیلومتر مربع
جمعیت ۱٫۴۵۰٫۸۱۴میلیون نفر
زبانعربی
واحد پولدینار بحرین (BHD)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتالقانونی گذاری شده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمیقانونی
عرضه اولیه سکه (ICO)قانونی
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتالقانونی گذاری شده
خرید و فروش ارز دیجیتالقانونی
استفاده از بلاک چینقانونی با پشتیبانی دولت

موقعیت کشور

بحرین، با نام رسمی پادشاهی بحرین، کشوری جزیره‌ای درجنوب خلیج فارس است. بخش بزرگ درآمد این کشور، از نفت، گاز طبیعی، صید ماهی و مروارید به دست می‌آید. البته کاهش ذخایر نفتی این کشور باعث شده تا بحرین به سمت فرآوری و تصفیه نفت روی بیاورد و به یکی از مراکز بانکی بین المللی تبدیل شود. این کشور حکومتی پادشاهی دارد و نظام حقوقی آن ترکیبی از حقوق اسلامی فقه و حقوق عرفی انگلیسی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در عربستان

قانون گذاری ارز دیجیتال در بحرین

بحرین روند و نگاهی مثبت را در خصوص ارزهای دیجیتال پیش گرفته است. در سپتامبر سال ۲۰۱۷، بانک مرکزی بحرین (BCB) سند باکس قانون گذاری ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. بانک مرکزی بحرین اعلام کرد که هدف از این قانون گذاری، تسهیل، کمک و سازماندهی صنعت تکنولوژی اتقصادی در این کشور است که از جمله آن‌ها می‌توان به بیت کوین، اتریوم و کسب و کارهای مرتبط با بلاک چین اشاره کرد.

پس از این اتفاق بود که تا امروز، بحرین تبدیل به یکی از کشورهای مورد علاقه رمزارزها تبدیل شده است. بیش از ۳۰ شرکت مختلف در خصوص امور ارزهای دیجیتال، صرافی‌های دیجیتال و ATMهای شهری، در سندباکس قانون گذاری این کشور مجوز رسمی دریافت کرده‌اند.

پشتیبانی کامل بانک مرکزی بحرین از ارزهای رمزنگاری شده
قانون گذاری ارزهای دیجیتال در بحرین

همچنین این قانون گذاری اجازه می‌دهد تا شرکت‌های تکنولوژی قادر باشند راه حل‌های نوین خود در امور مختلف این کشور را با استفاده از تکنولوژی‌های مالی جدید، مورد امتحان قرار دهند.

بحرین کاملا در تلاش بوده تا با ایجاد محیطی دوستانه در خصوص ارزهای رمزنگاری شده، بسیاری از کسب و کارهای ارزهای دیجیتال را به خود جذب کند. این کشور، توانسته با توجه رفتاری که نسبت به رمزارزها اتخاذ کرده، به قطب ارزهای دیجیتال در خاورمیانه تبدیل شود.

در قانون گذاری ارز دیجیتال در بحرین شرکت‌هایی که به هر نحوی قصد فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال را دارند، باید از طریق بانک مرکزی بحرین مجوز لازم را دریافت و از قوانین پیروی کنند. این قوانین شامل تطابق سفارشات، شفافیت در قبل و بعد از معاملات، رعایت معیارهایی در خصوص هرگونه دستکاری بازار، سو استفاده از بازار و دوری از هرگونه تضادهای مرتبط با سودهایی که از ارزهای دیجیتال به دست می‌آید،‌ می‌شوند.

همچنین این شرکت‌ها باید تمامی قوانین مرتبط با سیستم ضد پولشویی، مدیریت ریسک و مبارزه با تروریسم اقتصادی را رعایت کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در انگلیس

استفاده از تکنولوژی بلاک چین در بحرین

وزارت برق و آب کشور بحرین، به طور رسمی اعلام کرد که دولت این کشور، نسبت به پشتیبانی تکنولوژی بلاک چین کاملا متعهد خواهد بود. طبق بیان وزیر این کشور، تکنولوژی‌هایی نظیر بلاک چین، در زمینه‌های اقتصادی، شفافیت در تراکنش‌ها و افزایش امنیت مالی، قدمی رو به جلو برای بحرین خواهند بود. بهره گیری از ویژگی حفاظت داده‌های کاربرانن در زمینه‌های مختلفی از جمله اقتصاد، از بزرگ‌ترین مزایای بلاک چین است و وجود آن در سیستم اقتصادی و کسب و کارهای بحرین، ضرورت دارد.

منبع: News Bitcoin، Coin Telegraph