قیمت ارز بند پروتکل (Band Protocol) در هفته‌های اخیر همواره رو به افزایش بوده است. بند پروتکل که در واقع رقیب اصلی چین لینک محسوب می‌شود، به تازگی قراردادی همکاری با شبکه بلاک چین پیشگام کره جنوبی یعنی آیکون «ICON» امضا کرده است. با انتشار این خبر در رسانه‌ها روند صعودی قیمت  ارز بند «BAND» شدت گرفت. در ادامه این مطلب در مورد علت افزایش قیمت بند پروتکل و رقابت آن با چین لینک بیشتر صحبت می‌کنیم.

همکاری بند پروتکل با شبکه بلاک چین آیکون

در پی همکاری بند پروتکل با شبکه بلاک چین آیکون، توسعه دهندگان آیکون برای استفاده از داده‌های مختلف و فیدهای قیمتی دسترسی کاملی به شبکه اوراکل غیرمتمرکز بند چین (BandChain) خواهند داشت.

اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و اکوسیستم دیفای (DeFi) برای عمکلرد به شدت به فید قیمت‌ها و داده‌ها یا اوراکل وابسته هستند.

بند پروتکل هم یم پلتفرم غیرمتمرکز نوظهور است که داده‌های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند متصل می‌کند.

آیکون که به خوبی جای خود را در کره جنوبی باز کرده است، در حال حاضر به عنوان توسعه دهنده بلاک چین برای دولت کره جنوبی فعالیت می‌کند. این پلتفرم شبکه‌ای از شرکت‌های ثبت شده، آژانس‌های دولتی شامل بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و سلامت را پشتیبانی می‌کند و راهکارهای بلاک چین را متناسب با نیاز آن‌ها فراهم می‌کند.

این پلتفرم به تازگی به کمک بازوی فناوری خود یعنی آیکون لوپ (ICONLOOP) توانسته است روی دیجیتالی کردن فرآیند احراز هویت و گذرنامه‌های غیرمتمرکز به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند. حالا این پلتفرم موفق برای گسترش خدمات خود در حوزه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دیفای نیاز به اوراکل دارد که برای این کار از بند پروتکل استفاده خواهد کرد.

مین کیم (Min Kim) بنیانگذار شبکه آیکون می‌گوید:

همکاری استراتژیک و مشارکت با بند پروتکل می‌تواند امنیت و مقیاس‌پذیری بالایی را برای همه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ساخته شده روی شبکه آیکون را به ارمغان بیاورد.

افزایش قیمت بند پروتکل

افزایش قیمت بند پروتکل در پی همکاری با آیکون

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر لارک دیویس کدام ارزها هستند؟

افزایش قیمت بند پروتکل و چین لینک در سال جاری

جالب است بدانید چین لینک در حال حاضر بزرگترین ارائه دهنده اوراکل در جهان است که با شرکت‌های بزرگی مانند گوگل کلاد (Google Cloud)، بایننس، شبکه متیک (Matic Network)، اتریوم کلاسیک و پروژه 0x همکاری می‌کند.

توکن‌های چین لینک با نام اختصاری لینک (LINK) شناخته می‌شوند با ۳۲۵ درصد رشد از ابتدای سال جاری میلادی از قیمت ۱/۸ دلار حالا به ۷/۶۵ دلار رسیده است که یکی از بهترین عملکردها را در بین آلت کوین‌ها داشته است.

اما مهمترین رقیب آن یعنی بند پروتکل هم بیکار ننشسته است و روز به روز در حال بزرگتر شدن است. بند پروتکل در حال حاضر با شرکت‌های مهمی مانند Waves، Frontier، پلتفرم بازی‌های غیر متمرکز بت پروتکل (BetProtocol) و پروتکل همکاری مقابل بلک چین گرویتی هاب (Gravity Hub) همکاری می‌کند.

توکن‌ بند پروتکل که با نام اختصاری بند (BAND) شناخته می‌شود امسال افزایش قیمت بی‌نظیری را تجربه کرده است و از ۰/۲۲ دلار در ابتدای سال حالا به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۵ دلار رسیده است. به این ترتیب بند توانسته است رشد ۲٫۱۷۰ درصدی را ثبت کند.

امروز و تا زمان نگارش این مطلب هم این دو ارز توانسته‌اند رشد خوبی را به ثبت برسانند به طوری که ۶/۵ درصد به ارزش چین لینک افزوده شده است و بند هم در طول ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌ها و نظرات خود پیرامون بازار ارزهای دیجیتال را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: cointelegraph