یکی از مشهورترین پژوهشگران و یوتیوبرهای ارزهای دیجیتال یعنی لارک دیویس (Lark Davis) اعتقاد دارد، چند پروژه غیرمتمرکز مالی یا همان دیفای (DeFi) که روی اتریوم ساخته نشده‌اند پتاتسیل زیادی برای رشد دارند. در ادامه این مطلب به ۴ ارزی که بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر دیویس شناخته می‌شوند، اشاره می‌کنیم.

بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰

لارک دیویس یوتیوبر و محقق بازار ارزهای دیجیتال

بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰

لارک دیویس به‌تازگی در صحبت‌هایش مخصوصا به ۴ دارایی دیجیتال کمتر شناخته شده اشاره می‌کند که در کوتاه مدت بیشترین رشد را تجربه خواهند کرد.

من باور دارم پروژه‌های دیفای خارج از اتریوم در ماه‌های اخیر رشد زیادی را تجربه خواهند کرد، حتی با وجود آنکه هنوز پروژه‌های دیفای بسیار خوبی روی اتریوم در حال بازگشایی هستند.

بهترین سرمایه گذاری سال ۲۰۲۰ از نظر دیویس کاوا (KAVA)، بند پروتکل (BAND)، سوئیچو (SWTH) و نش (NEX) هستند.

کاوا در واقع یک پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز (cross-chain, DeFi lending platform) است. در زمان نگارش این مطلب ارزش توکن‌های آن در حدود ۱/۹۷ دلار معامله می‌شود. به این ترتیب از اواسط ماه مه تا کنون ارزش آن ۴ برابر شده است.

باوجود اینکه ارزش این ارز تا به‌حال رشد چشمگیری داشته است و ادامه این روند برای بسیاری از کارشناسان جای تریدد دارد، اما دیویس اعتقاد دارد همچنان این ارز از پتانسیل بسیار بالایی برای افزایش قیمت در طولانی مدت دارد.

دیویس می‌گوید کاوا دارای تیم طراحی و توسعه بسیار قدرتمندی است که می‌تواند به بزرگی پروژه « MakerDao» اتریوم برسد و از ارزش بازار ۱ میلیارد دلار هم فراتر رود.

بند پروتکل که روی بلاک چین کاسموس (Cosmos) بنا شده یک شبکه داده‌های اوراکل بین بلاک چینی است که در واقع رقیب چین لینک (Chainlink) محسوب می‌شود. توکن بند پروتکل در حال به ارزش ۲/۴۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به اول ژوئیه ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

به گفته دیویس بند پروتکل دارای فهرستی از شرکای قدرتمند مانند بایننس، وان چین (Wanchain)، ال‌راند (Elrond) و همچنین فانتوم (Fantom) و کاوا است.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
چرا باید ارز دیجیتال بخرم ؛ دلایل خرید بیت کوین

سوئیچ و نکس هر دو توکن صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. دیویس می‌گوید این دو ارز از پتانسیل رشد زیادی برخوردارند چراکه سوئیچو در حال راه‌اندازی یک صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال جدید و به‌روزرسانی توکن خود است و صرافی نش هم یک امکان سرمایه‌گذاری بدون کارمزد برای کاربران در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کرده است.

البته دیویس هشدار می‌دهد که این دو صرافی با هزاران صرافی غیرمتمرکز دیگر در حال رقابت هستند که می‌تواند روی ارزش آن‌ها تاثیر بگذارد.

شما هم با نظر لارک دیویس موافقید؟ اگر عقیده یا تحلیل دیگری دارید حتما از طریق کوین نیک نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Dailyhodl