ساعت پنج و نیم امروز، هم‌بنیانگذار و خالق اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، در یک مسابقه شطرنج که به صورت زنده در Twitch پخش می‌شود، به مصاف الکساندرا بوتز (Alexandra Botez) استریمر شطرنج و بازیکن تیم ملی کانادا می‌رود.

این رویداد به دنبال یک سری مسابقات و گفتگوها توسط اعضای پادکست و خبرنامه Bankless با محوریت اتریوم صورت گرفته است. پس از شرکت ویتالیک در چند مسابقه، بوتز او را به مبارزه طلبید:

ویتالیک بوترین، من یک استریمر شطرنج و از طرفداران شما هستم. از برخی افراد در حوزه ارز دیجیتال شنیدم که شما در شطرنج بسیار خوب هستید! اگر به استراحت احتیاج داشتید، بازی کردن با شما برای من یک افتخار بزرگ خواهد بود.

طرفداران این شطرنج باز به ویتالیک هشدار داده‌اند که مراقب «Botez Gambit» باشد. از شوخی گذشته، ورزش کانادا جداً از این شطرنج باز تقدیر و تمجید کرده است: او در حال حاضر عنوان استاد فیده (FIDE Master) زن را دارد و پنج بار قهرمان ملی دختران کانادا شده است.

بیشتر بخوانید: ویتالیک بوترین: درخشش ابدی یک ذهن نابغه

مسابقه ویتالیک با استاد شطرنج

علاوه بر این، جدا از کمک به ساخت بزرگ‌ترین پلتفرم قرارداد هوشمند در جهان، ویتالیک ممکن است به عنوان مخترع یک نوع شطرنج از شهرت بیشتری برخوردار باشد. در سال ۲۰۱۹ او اولین «شطرنج ۱.۵۸ بعدی» را ابداع و در یک صفحه هرمی بازی کرد.

به نظر شما برنده این رقابت شطرنج چه کسی خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph