BBVA، دومین بانک بزرگ اسپانیا، با دارایی حدود ۸۴۰ میلیارد دلار، آماده ورود به عرصه خدمات ارز دیجیتال (تجارت و نگهداری) است.

یک منبع آگاه گفت: این بانک اسپانیایی عرضه ارز دیجیتال خود را با کشور سوئیس آغاز می‌کند. سوئیس دارای قوانین نسبتاً جامعی در مورد دارایی‌های دیجیتال است که توسط سازمان نظارت بر بازار مالی کشور (FINMA) تنظیم شده است.

خدمات ارز دیجیتال از سوی دومین بانک بزرگ اسپانیا

یک منبع آگاه از این برنامه‌ها در مصاحبه با CoinDesk گفت: «بانک BBVA عملیات خدمات ارز دیجیتال خود را در سراسر اروپا از سوئیس آغاز می‌کند.»

این منبع افزود:

هنوز برخی موانع انطباق‌پذیری وجود دارد، بنابراین راه‌اندازی در ماه دسامبر اتفاق نخواهد افتاد، اما من پیش‌بینی می‌کنم که BBVA ماه آینده فعال شود.

این منبع در پاسخ به این سؤال که آیا BBVA در حال ساخت راه حل خود برای مدیریت اوراق بهادار توکنیزه و امثال آن است، گفت: کار این بانک عرضه ارزهای دیجیتال است.

ارائه خدمات حضانت و نگهداری

شایعات حاکی از آن است که BBVA همان راه حل نگهداری برای دارایی‌های دیجیتال را که SILO نامیده می‌شود، با بانک گازپروم (Gazprombank) روسیه ادغام کرده است. (گازپروم در حال حاضر در زمینه عرضه خدمات ارز دیجیتال در سوئیس فعالیت می‌کند.)

طبق گفته این منبع، حدود شش ماه پیش، BBVA کار در زمینه ادغام پلتفرم کاستدی SILO را که توسط ارائه‌دهنده اصلی نرم افزار بانکداری Avaloq و متخصصان رمزنگاری شرکت سوئیسی METACO ساخته شده، آغاز کرد. همچنین، METACO در حال کار روی یک راه حل نگهداری سازمانی با شرکت Standard Chartered مستقر در لندن است.

خدمات ارز دیجیتال بانک اسپانیا

بانک BBVA اسپانیا قصد دارید سرویس خدمات ارزهای دیجیتا را راه اندازی کند

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی اروپا یوروی دیجیتال را به نظرسنجی می‌گذارد

زمان رونمایی از پروژه خدمات ارز دیجیتال

منبع دیگری گفت که این پروژه احتمالاً در کریسمس رونمایی خواهد شد و افزود که هنوز موارد نظارتی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

این منبع گفت: «این پروژه باید چندین فرآیند را طی کند تا چراغ سبز گرفته و به واقعیت تبدیل شود.»

BBVA با نوآوری ارزهای دیجیتال غریبه نیست. این بانک از اولین مؤسسات مالی بود که در ژوئیه ۲۰۱۸ بلاکچین‌های دولتی و خصوصی را در یک تراکنش لایو ترکیب کرد.

اما انجام پروژه خدمات ارز دیجیتال از طرف این بانک نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال تا چه اندازه تکامل یافته است.

در سال ۲۰۱۸، BBVA مجبور شد جانب احتیاط را رعایت کرده و از یک شبکه آزمایشی استفاده کند، زیرا بانک‌های اروپا از هولد کردن اتر، رمز ارز بومی اتریوم، منع شده بودند.

در کشور سنگاپور، یکی دیگر از مراکز نوآوری ارز دیجیتال، بانک DBS در ماه اکتبر تأیید کرد که قصد دارد به حوزه دارایی‌های دیجیتال نیز وارد شود.

به نظر شما تا چند سال آینده معامله و عرضه ارز دیجیتال در بانک‌های دنیا رایج خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk