برای آشنایی با شرایط قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در بلیز و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال در بلیز با کوین نیک همراه باشید.

قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در بلیز

نام کشور به انگلیسی Belize
پایتخت بلموپان (Belmopan)
مساحت ۲۲,۹۶۶ کیلومتر مربع
جمعیت ۳۲۰,۹۶۶ نفر
زبان انگلیسی
واحد پول دلار بلیز (BZD)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال قانون‌ گذاری شده
پرداخت با ارز دیجیتال به عنوان ارز رسمی غیر مجاز
ICO غیر مجاز
قوانین ضد پول شویی برای ارزهای دیجیتال قانون گذاری نشده
استخراج ارز دیجیتال قانون گذاری نشده
خرید و فروش ارز دیجیتال قانون گذاری نشده

موقعیت کشور

این کشور آمریکای مرکزی که مردم آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، در سال ۱۹۸۱ از بریتانیا جدا شد و تبارهای مختلفی از سرخ پوست، سفید پوست و سیاه‌پوست در آن جمع شده‌اند. منابع مالی این کشور از طریق بانکداری، کشاورزی و گردشگری تامین می‌شود. این کشور از نظر اقتصادی در سطح مطلوبی قرار دارد و سیستم بانکداری آن روند مثبتی را طی می‌کند.

بلیز کم جمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشور آمریکای مرکزی محسوب می‌شود. همسایگی این کشور با مکزیک، گواتمالا و دریای کارائیب، و چشم‌اندازهای بسیار زیبای، باعث شده تا گردشگری به مهم‌ترین منبع درآمد خارجی کشور تبدیل شود.

وضعیت قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در بلیز

ارزهای دیجیتال در این کشور توسط دولت قانون‌گذاری نشده‌اند، اما برخلاف برخی کشورها مانند آرژانتین که ارزهای دیجیتال را به عنوان کالا می‌شناسند، در این کشور ارزهای رمزنگاری شده را یک نوع پول می‌دانند. به همین دلیل کسب و کارها قادر هستند با دریافت مجوز، فعالیت‌های خود را بر اساس ارزهای دیجیتال انجام دهند. همچنین نظارت سازمان‌های اقتصادی این کشور کمک می‌کند تا جلوی هرگونه کلاهبرداری در این زمینه گرفته شود.

با توجه به این که دولت بلیز هیچ چارچوب قانونی خاصی در ارتباط با ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده، فعالیت‌هایی مانند استخراج ارزهای دیجیتال و استفاده از صرافی‌ها منعی ندارند و مشمول مالیات نیستند. اما با این حال ارز دیجیتال به عنوان یک پول رسمی در این کشور شناخته نمی‌شود.

الکسی ماکسیمنکو (Alexey Maximenko) کارآفرین روسی در زمینه تکنولوژی و آی تی، اولین و تنها صرافی ارزهای دیجیتال کشور بلیز را تاسیس کرده است که ۲۴۷exchange نام دارد. طبق گفته الکسی، بلیز کشوری جذاب برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال است.

منبع: Coinstaker – cointelegraph