با برترین صرافی های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید.

معمولا مردم فکر می‌کنند بیت کوین رمزارزی است که تنها قماربازان، افراد ریسک‌پذیر و دیوانه در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. بااین‌حال، زمانه عوض شده و بازار ثابت کرده بیت کوین حتی برای مردم عادی هم ارزش توجه را دارد. به همین دلیل است که امروزه افراد زیادی را می‌بینیم که برای ورود به این عرصه، در جستجوی بهترین صرافی بیت کوین هستند.

اکثر داستان‌هایی که درباره بیت کوین به اخبار راه پیدا کرده و در آن غوغا راه می‌اندازد نشان از میلیونرهای نوظهوری دارد که با بیت کوین به این درجه رسیده‌اند. اما هدف اصلی بیت کوین ثروتمند کردن مردم نیست. یکی از دلایل علاقه مردم به بیت کوین این است که رمزارز نامبرده به هیچ کشوری تعلق ندارد و لازم نیست هیچ بانکی تراکنش آن را تایید کند. این یعنی وقتی شما با آن چیزی می‌خرید هیچ یک از اطلاعات‌تان برای فروشنده ارسال نمی‌شود و به جای اینکه بانک تراکنش را تایید کند، «ماینرها» آن را پردازش می‌کنند. به چنین سیستمی، سیستم غیرمتمرکز می‌گویند. در این مقاله از کوین نیک تصمیم داریم شما را چند صرافی (اکسچنج) بیت کوین برتر در سال ۲۰۲۰ آشنا کرده و درباره هر یک توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چگونگی استفاده از بیت کوین به زبان ساده برای افراد مبتدی

 

صرافی بیت کوین چیست؟

اگر قصد دارید وارد حوزه بیت کوین شوید حتما باید با انواع مختلف صرافی بیت کوین آشنا شوید. صرافی‌های بیت کوین وب‌سایت‌هایی هستند که روش‌های متفاوتی برای خرید بیت کوین در پیش پای مخاطبان می‌گذارند. صرافی‌ها برای این کار روش‌های مختلفی مثل پرداخت با کارت اعتباری، کارت‌های هدیه یا حتی پول نقد ارائه می‌دهند.

برای اینکه راحت‌تر مفهوم اصطلاح صرافی بیت کوین را بفهمید در ذهن خود بورس اوراق بهادار نیویورک را تصور کنید.  اگرچه این دو کاملا یکسان نیستند اما در اینکه پول را با یک سرمایه معاوضه می‌کنند با هم شباهت دارند. به جای اینکه در ازای پول سهام بخرید در صرافی بیت کوین شما به اندازه پولتان درصدری از بیت کوین را خریداری می‌کنید.

صرافی رمزارز چیست؟

صرافی رمزارز محلی است که در آن یک رمزارز خاص را با یک ارز مجازی دیگر معاوضه می‌کنید. در اکثر صرافی‌های رمزارز بیت کوین مبنا است و می‌توان آن را با سایر رمزارزها مبادله کرد. سایت‌های صرافی رمزارز سریع‌تر از صرافی‌های بیت کوینی هستند که در آن ارز معمول (دلار آمریکا، یورو و غیره) با رمزارز معاوضه می‌شود چون در آن نیازی به استفاده از بانک، ATM یا سایر روش‌های پرداخت (تکمیل این نوع پرداخت تا پنج روز ممکن است طول بکشد) وجود ندارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی ارزهای رمزنگاری شده چیست و چگونه کار می‌کند؟ نکاتی که به تجارت ارزهای رمزنگاری کمک خواهد کرد!

باوجوداین، وقتی از صرافی رمزارز استفاده می‌کنید باید یک نکته را به خاطر داشته باشید. وقتی می‌خواهید بیت کوین را از جایی که خریده‌اید به سایت صرافی انتقال دهید باید کارمزد پرداخت کنید و اگر قصد داشته باشید مقدار کمی را انتقال دهید هزینه‌اش برایتان گران تمام می‌شود.

نحوه بررسی بهترین صرافی بیت کوین

در ادامه نظرات ما درباره برخی از سایت‌های صرافی محبوب این روزها را خواهید خواند. از آنجا که سایت‌های تقلبی زیادی وجود دارد که قصدشان دزدی پول از خریداران بیت کوین است به شما توصیه می‌کنیم در مورد انتخاب سایت و تصمیم‌گیری خود دقت کنید. قبل از هر چیز باید بدانیم یک صرافی خوب چه ویژگی‌هایی دارد.

نحوه انتخاب بهترین صرافی بیت کوین

۱.ویژگی‌ها

سایت‌های صرافی مختلفی وجود دارد که ویژگی‌های متفاوتی دارند. باید ببینید هر یک از این سایت‌ها چه مشخصه‌هایی را ارائه می‌دهند و آیا شما به این مشخصه‌ها علاقمند هستید یا خیر. برخی از این ویژگی‌ها شامل: فیلترینگ (مبادله همتا به همتا یا peer-to-peer)، روش‌های مختلف پرداختی و صرافی درونی رمزارز (برای جلوگیری از پرداخت کارمزد) است.

۲. امنیت

امنیت مهم‌ترین فاکتوری است که باید به آن توجه کرد. اگر سایت امنیت پایینی داشته باشد هر لحظه ممکن است کوین‌های شما از کیف پولتان دزدیده شود. بهترین راه برای پیشگیری از این مشکل، داشتن کیف پول سخت‌افزاری است اما از آنجا که این راهنما درباره صرافی‌های بیت کوین است بیش از این به این موضوع نمی‌پردازیم. برای اینکه امنیت یک صرافی رمزارز را بررسی کنید باید تحقیق کرده و ببینید کوین‌ها چگونه رمزنگاری می‌شوند و شرکت برای امن ماندن کوین‌ها چه اقداماتی انجام می‌دهد.

۳. کارمزد تراکنش‌ها

برخی از سایت‌ها با نرخ‌های بسیار پایین کارمزد، بیت کوین می‌فروشند در حالی که نرخ کارمزد در برخی دیگر از سایت‌ها بسیار بالا است و برای افرادی که در آن بیت کوین می‌خرند صرفه و سود اقتصادی ندارد. اکثر سایت‌هایی که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم نرخ کارمزد متعادلی دارند اما در صرافی‌های همتا به همتا، این نرخ کمی بالاتر است. روش‌های پرداخت پی‌پال (PayPal) هم به خاطر ریسک بالا، کارمزد بالاتری دریافت می‌کنند.

۴. شهرت صرافی

وقتی به دنبال یک صرافی هستید که در آن تراکنشی را انجام دهید این فاکتور هم اهمیت زیادی دارد. صرافی منتخب شما باید شهرت بسیار خوبی داشته باشد و در عین حال همیشه باید نظر منتقدان درباره آن را هم از نظر بگذرانید. اگرچه همیشه نظرات منفی وجود دارند اما شما باید نکات مثبت و منفی آن را سبک‌سنگین کرده و از آن‌ها مطلع باشید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که یک صرافی خوب همیشه حجم مبادله بالایی دارد. این یعنی نسبت مستقیم سرعت مبادلات. حجم بالای مبادلات به این معنا است که در آن تریدرهایی وجود دارند که به دنبال سرمایه‌های دیجیتالی هستند.

۵. گزینه‌های پرداخت

یک صرافی خوب گزینه‌های مختلف و متنوعی برای پرداخت دارد. امنیت گزینه‌های پرداخت هم فاکتور مهم دیگری است که اکثر صرافی‌ها برای داشتن آن به خود مباهات می‌کنند. یک صرافی نرمال معمولا به جای پرداخت ارزهای معمول، پرداخت‌های بیت کوینی را قبول می‌کند.

اما از سوی دیگر، یک صرافی خیلی خوب در کار پرداخت با بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها، گزینه پرداخت با ارزهای معمولی را هم دارد. صرافی‌هایی هم وجود دارد که از کیف‌پول‌هایی مانند پی‌پال، اسکریل (Skrill) و غیره استفاده می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۶ موردی که ای کاش هنگام شروع تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌دانستم

استفاده از این کیف‌پول‌ها اجرای تراکنش‌ها را برای کاربران ساده‌تر می‌سازد زیرا این کیف پول‌ها معمولا به صورت مستقیم به حساب بانکی آن‌ها متصل است و لازم نیست اطلاعات حساب بانکی خود را در یک صرافی تریدینگ وارد کنند.

به‌این‌ترتیب از اطلاعات شما محافظت می‌شود چون فقط شناسه (ID) کیف‌پول کاربر در پایگاه داده صرافی به اشتراک گذاشته می‌شود. گزینه‌های پرداخت مربوط به انتقال مستقیم رمزارزها در کیف‌پول‌های صرافی امنیت بیشتری دارند زیرا براساس فناوری بلاکچین انجام می‌شوند.

۶. امنیت صرافی

تا جایی که پای مسائل مالی در میان باشد امنیت یکی از مهمترین معیارهایی است که باید در نظر گرفت. در هنگام انتخاب صرافی برای کسب‌وکار خود حتما باید به میزان امنیت آن توجه داشته باشید.

یک تاریخچه عمومی درباره تمام صرافی‌هایی که در طول سال‌ها هک شده‌اند وجود دارد که باید آن را مطالعه کنید. شما باید از صرافی‌هایی که مشکلات امنیتی مشابه با شرکت‌های هک شده دارند اجتناب کنید. بعلاوه، از صرافی‌هایی که در گذشته هک شده‌اند هم صرف‌نظر کنید. به این دلیل که یک الگو وجود دارد که تقریبا همیشه تکرار می‌شود.

اکسچنجی که قبلا هک شده دوباره هم می‌تواند هک شود. این اتفاق تنها زمانی قابل‌پیشگیری است که توسعه‌دهندگان آن صرافی، امنیت پلتفرم را به طور کامل ارتقا دهند. به سراغ صرافی‌هایی بروید که معیارهای امنیتی پیشرفته‌ای مانند تایید هویت دو مرحله‌ای دارند.

معمولا وقتی از یک آدرس آی‌پی وارد صرافی می‌شوید، هر بار که بخواهید به حسابتان دسترسی داشته باشید نیازی به ورود به سیستم ندارید. اما اگر آدرس آی‌پی تغییر کند باید دوباره وارد سیستم شوید.

در ادامه به معرفی چند سایت صرافی بیت کوین می‌پردازیم که شهرت خوبی دارند و جزء صرافی‌های برتر به شمار می‌روند. توصیه می‌کنیم به جای انتخاب کورکورانه و تصادفی، از صرافی‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید زیرا این موارد بسیار امن‌تر هستند. به خاطر داشته باشید، اگر یک صرافی خوب‌تر آن است که بتوان باور کرد، مطمئنا قابل اطمینان نیست.

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

۱. سویچر

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی سویچر

سویچر (Switchere) یکی از پلتفرم‌های تریدینگ برای بیت کوین و آلت‌کوین‌های متنوع بوده و رشد سریعی داشته است. این پلتفرم کاربران زیادی را از سراسر جهان جذب کرده زیرا سرعت خوبی دارد، قابل اعتماد است و خدمات مبادله بیت کوین، لایت کوین (Litecoin)، اتریوم (Ethereum) و بسیاری دیگر از رمزارزها در آن ساده است. در این صرافی می‌توانید تراکنش‌های خود را فورا از طریق کردیت کارت (کارت اعتباری) یا دبیت کارت انجام دهید.

رابط کاربری این صرافی به‌گونه‌ای طراحی شده که هم تریدرهای باتجربه و هم کاربران تازه‌وارد می‌توانند از آن استفاده کنند. این رابط دارای یک رابط کاربری پایه برای استفاده تریدرهای جدید است، بنابراین بخش اعظم کار توسط خود پلتفرم انجام می‌شود. در عین حال، تریدرهای باتجربه از طریق ابزار متنوعی که پلتفرم در اختیارشان گذاشته می‌توانند روی تراکنش‌های خود کاملا کنترل داشته باشند.

در این پلتفرم هیچ هزینه یا کارمزد اضافی در حین استفاده از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت از کاربر دریافت نمی‌شود. این صرافی از آخرین سیستم امنیتی برای حفاظت از اطلاعات آنلاین و حریم خصوصی تریدرهای خود استفاده می‌کند.

این پلتفرم از رمزنگاری درجه نظامی مانند ۲FA و SSL/TLS استفاده می‌کند که اجازه نمی‌دهد هیچ شخص ثالثی تراکنش‌های آنلاین را پیگیری کند. پروتکل امنیتی سه بعدی آن هم در کنار الگوریتم هش SHA-256 به امنیت آن اضافه کرده است.

جریان کاری این پلتفرم کاملا شفاف است و قیمت‌گذاری و محدودیت‌های خرید مربوطه بسیار منصفانه هستند. مشخصه دیگر این پلتفرم، اطمینان از داشتن درآمد منفعل از طریق برنامه ارجاع (referral program) آن است. شما با اولین تراکنش ارجاعات خود از ۸۰ درصد تخفیف و با اولین تراکنش زیر-ارجاعات خود از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوید.

سویچر سه نوع کارت اعتباری و دبیت کارت شامل مسترکارد (MasterCard)، ویزا (Visa) و ماسترو (Maestro) را قبول می‌کند. محدودیت خرید این پلتفرم با توجه به وضعیت تایید هر یک از اسناد شما متفاوت است. هرچه اطلاعات بیشتری از شما در این پلفترم تایید شده باشد سقف حداکثر خرید شما بالاتر خواهد بود.

برای مثال، یک کاربر غیرقابل‌اطمینان فقط می‌تواند تا ارزش ۱۱۰ دلار بیت کوین خرید کند. وقتی ایمیل و تلفن شما تایید شده باشد این مقدار تا ۵۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. چندین مرحله تایید وجود دارد که پس از تکمیل آن خواهید توانست از گزینه‌های پرداخت بدون محدودیت استفاده کنید.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی بیت هاون

۲. بیت هاون

بیت‌هاون (Bithoven) یکی از جدیدترین صرافی‌هایی است که وارد دامنه رمزارزها شده است. علی‌رغم نوپا بودن این پلتفرم، بیت‌هاون توانسته روی متخصصان و کاربران تاثیر خوبی برجای بگذارد. این صرافی از یکی از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌ها استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب زمان بارگزاری صفحه به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و بازگشت سرمایه خوبی برای تریدرها فراهم آورده است. استفاده از رابط کاربری آن ساده است و درعین‌حال، با پیشرفته‌ترین ابزار آماری مانند نمودار شمعی یا کندل‌استیک مجهز است که تجربه تریدینگ بسیار خوبی برایتان رقم می‌زند. علاوه‌برآن، این پلتفرم اطلاعات ضروری مبادلات مانند خلاصه حساب، سابقه تراکنش، سپرده‌ها و برداشت‌های اخیر و … را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بیت‌هاون از تمامی رمزارزهای اصلی و بیش از ۳۵۰ آلت‌کوین پشتیبانی می‌کند و سطح تجربه کاربران آن هم می‌تواند متفاوت باشد. یکی از دلایل محبوبیت روزافزون  این صرافی بیت کوین، این واقعیت است که محدودیتی درباره تعداد واریز یا برداشت‌ها در هر روز وجود ندارد. پلتفرم این صرافی در حوزه خدمات مشتریان هم بسیار قوی است و کاربران امکان چت زنده با پشتیبانی و فرم درخواست آنلاین را دارند.  صفحه آن‌ها هم دارای یکی از جامع‌ترین شکل‌های بخش  FAQ (سوالات متداول) است. در این بخش لیستی از مشکلات معمول وجود دارد که کاربران ممکن است با آن مواجه شوند و توضیح داده شده که در صورت پیش آمدن این مشکلات باید چه کاری انجام دهند.

چندین متخصص نامدار در صنعت رمزارز از این پلتفرم حمایت می‌کنند و پیش‌بینی شده در آینده نزدیک مشخصه‌های هیجان‌انگیز و جدید بسیاری به آن اضافه شود. اگر این صرافی بیت کوین با همین سرعت به پیشرفت خود در بازار ادامه دهد به یک رقیب جدی برای پلتفرم‌های صرافی رمزارز موجود تبدیل خواهد شد.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی کوین بیس

۳. کوین بیس

کوین‌بیس (Coinbase) محبوب‌ترین پلتفرم صرافی بیت کوین در جهان است و استفاده‌ ساده‌ای هم دارد.

مزایا

این پلتفرم بزرگ‌ترین صرافی جهان و کاملا قابل‌اعتماد است. با استفاده از آن شما هرگز با مشکل کلاهبرداری روبرو نخواهید شد. این یعنی کوین‌بیس روی امنیت سرمایه‌گذاری زیادی کرده تا شما از نگه‌داری بیت کوین خود در کیف‌پول مجازی کوین‌بیس احساس امنیت داشته باشید. کوین‎بیس یک رابط کاربری بسیار ساده دارد و به کاربران اجازه می‌دهد حتی با استفاده از کارت اعتباری و حساب بانکی، یک خرید کاملا ناشناس داشته باشند. برداشت بیت کوین هم ساده است و می‌توانید BTC را به سایر رمزارزها تبدیل کنید یا اینکه به طور مستقیم آن را در حساب بانکی خود واریز کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید بیت کوین در کوین بیس (Coinbase)

معایب

اگرچه در این پلتفرم بخش پشتیبانی از مشتریان وجود دارد اما می‌توان گفت در این زمینه بهترین نیستند. از آنجا که بیت کوین قابل برگشت نیست و به‌راحتی نمی‌توان آن را پیگیری کرد، در صورت مواجهه با مشکلات این چنینی، بخش پشتیبانی نمیتواند به شما کمک زیادی بکند. کوین‌بیس روش‌های پرداخت زیادی ندارد. برخی از کارت‌های اعتباری شرکت‌های معتبر در آن پذیرفته نمی‌شود و پلتفرم‌های پرداختی مثل پی‌پال (PayPal) در آن قابل‌قبول نیست.

آیا می‌توانیم بیت کوین را با دلار آمریکا مبادله کنیم؟

بله، شما در اکثر صرافی‌ها از جمله کوین‌بیس، می‌توانید بیت کوین را با دلار معاوضه کنید. البته این مبادله کارمزد دارد. شما می‌توانید بیت کوین خود را به پول تبدیل کرده و پول آن را از حساب بانکی خود برداشت کنید. بااین‌حال، برخی از صرافی‌ها ممکن است این مشخصه را نداشته باشند. بنابراین قبل از انتخاب صرافی دقت کنید که گزینه انتخابی شما مشخصه‌های مورد نیازتان را داشته باشد. اگر به این موضوع توجه نداشته باشید مجبور خواهید شد برای انتقال بیت کوین از یک صرافی به صرافی دیگر کارمزد بالاتری بپردازید.

نحوه ثبت‌نام در کوین‌بیس

اول به سایت کوین‌بیس رفته و روی دکمه sign-up کلیک کنید. پنجره ثبت‌نام برایتان ظاهر می‌شود. در اینجا شما باید تصمیم بگیرید می‌خواهید به عنوان یک فرد ثبت‌نام کنید یا یک کسب‌وکار. تفاوت بین این دو در مقدار مدارکی که باید تایید شود و نحوه گزارش درآمد است.

بعد از ثبت‌نام باید ایمیل خود را تایید کنید، ما توصیه می‌کنیم یک نام کاربری به پروفایل اضافه کرده و برای امنیت حساب خود، تایید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. به‌این‌ترتیب وقتی بخواهید در کوین‌بیس بیت کوین بخرید/بفروشید باید نام کاربری خود را وارد کنید.

حال که حساب‌تان راه‌اندازی شد می‌توانید روش پرداخت ترجیحی خود را در صفحه خرید/فروش اضافه کنید. با ذخیره کردن روش پرداخت می‌توانید یکی از چهار کوین موجود در کوین‌بیس (بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین) را با یک کلیک بخرید. حواستان باشد در ابتدا یک محدودیت ۴۰۰ دلار در هفته وجود دارد مگر اینکه سقف آن را افزایش داده باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مدیر عامل کوین بیس در بین ۱۵ میلیاردر جوان در امریکا قرار گرفت

برای اینکه کوین‌بیس بتواند به طور مستقیم کوین‌ها را به دلار آمریکا فروخته و ارز موجود در کیف‌پول کوین‌بیس شما را به کوین‌های دیگر تبدیل کند، باید تاییدیه‌های بیشتری را در آن ثبت کنید. این تاییدیه‌ها شامل شماره امنیت اجتماعی، کارت شناسایی و مانند آن است.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی لوکال بیت کوین

۴. لوکال بیت کوین

لوکال‌بیت‌کوین (LocalBitcoin) یک سایت صرافی همتا به همتا است که خریداران و فروشندگان در آن برای خرید/فروش بیت کوین در نرخ و قیمت‌های مختلف با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

مزایا

شما در هر جایی از دنیا که باشید می‌توانید از خدمات لوکال‌بیت‌کوین استفاده کنید چون این صرافی بیت کوین در تمامی جهان قابل‌دسترسی است. اگر در کشوری زندگی می‌کنید که اکثر صرافی‌ها به آن خدمات نمی‌دهند این صرافی انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. از آنجا که می‌توانید مستقیما با فروشندگان ارتباط داشته باشید هر مشکلی که درباره محل یا روش پرداخت وجود داشته باشد را هم می‌توانید حل کنید و صرف‌نظر از موقعیتی که دارید می‌توانید بیت کوین بخرید. اکثر اوقات، کارت شناسایی برای انجام تراکنش‌ها نیاز نیست. لوکال‌بیت‌کوین برای اشخاصی که در مورد ارائه مدارک شناسایی یا تاییدیه برای پرداخت مشکل دارند هم یک صرافی مناسب به حساب می‌آید. با اینکه اکثر کاربران تاییدیه می‌خواهند شما می‌توانید افرادی که درخواست مدارک شناسایی دارند را فیلتر کنید و اشخاصی را بیابید که به این مشخصه نیاز ندارند.

معایب

مشکل اصلی لوکال‌بیت‌کوین بالا بودن نرخ مبادلات است. برای مثال، در مبادلاتی که روش پرداختی آن با پی‌پال باشد نرخ کارمزد می‌تواند تا ۱۵ درصد بالا برود. در صورتی که قصد خرید مقدار زیادی بیت کوین را داشته باشید احتمالا هزینه زیادی را از دست خواهید داد. اگر از آن دسته افراد هستید که در هنگام خرید صبر می‌کنند تا به بهترین معامله ممکن دست پیدا کنند بخاطر نرخ بالای معاملات در لوکال‌بیت‌کوین، این صرافی گزینه خوبی برایتان نخواهد بود. لوکال‌بیت‌کوین یک پلتفرم همتا به همتا است و کلاهبرداری در آن یک امر معمول است. شما چه خریدار باشید و چه فروشنده، در هنگام استفاده از این پلتفرم باید کاملا محتاط باشید. یک خریدار می‌تواند بیت کوین را از شما خریده و سپس پرداخت را معکوس کند یا یک فروشنده ممکن است بعد از پایان عملیات پرداخت، بیت کوین را برایتان نفرستد.

آیا می‌توان بیت کوین را با پول نقد معاوضه کرد؟

معاوضه بیت کوین با پول نقد با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند Craigslist و لوکال‌بیت‌کوین ممکن است. اگر این کار را به طور محلی انجام دهید و خریدار/ فروشنده را در هنگام خرید/ فروش ملاقات کنید معامله امن خواهد بود. به‌این‌ترتیب، پس از دریافت پول می‌توان بیت کوین را برای طرف مقابل فرستاد و در نتیجه یک معامله امن اتفاق می‌افتد. تنها عیب این مبادله امکان وجود محدودیت در مقدار بیت کوینی است که قصد خرید آن را دارید. پس قبل از اقدام به استفاده از این روش پرداخت همه چیز را در نظر داشته باشید.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی کوین ماما

۵. کوین ماما

کوین‌ماما (Coinmama) قدیمی‌ترین بروکر بیت کوین در این صنعت است. شما با استفاده از این بروکر اسرائیلی می‌توانید تقریبا از هر جایی در دنیا با کارت اعتباری خود بیت کوین بخرید. اگر به دنبال یک معامله امن برای خرید بیت کوین هستید کوین‌ماما می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد.

مزایا

خدمات مشتریان کوین‌ماما بسیار خوب است. یکی از مزایای این صرافی که البته شهرت کوین‌بیس را ندارد این است که از بخش خدمات مشتریان آن می‌توانید سریع‌تر استفاده کنید. درواقع، کم بودن تعداد کاربران باعث شده این صرافی دغدغه‌های کمتری داشته باشد و در نتیجه سرعت پاسخگویی آن هم بیشتر شود.

این صرافی بیت کوین به دلیل قابل‌دسترس بودن در کشورهای مختلف در عرصه بین‌المللی نیز شناخته شده است. بنابراین اگر در کشوری زندگی می‌کنید که اکثر صرافی‌ها در آن خدمات ارائه نمی‌دهند می‌توانید از کوین‌ماما استفاده کنید.

معایب

متاسفانه این صرافی هم بی عیب‌ونقص نیست. یکی از معایب آن، نرخ بالای مبادلات در مقایسه با سایر صرافی‌ها است. برای مثال، کارمزد مبادلات در کوین‌بیس ۳.۷۵ درصد است اما کارمزد مبادله در کوین‌ماما ۶ درصد است. اگرچه ممکن است این مقدار زیاد به نظر نرسد اما در آینده ممکن است مقادیر دیگری به آن اضافه شده و به رقم بالایی تبدیل شود. مخصوصا اگر بخواهید پول زیادی را در آن سرمایه‌گذاری کنید در آینده ممکن است به مشکل بخورید.

شما قبل از تایید هویت خود با آپلود کارت شناسایی در این صرافی، فقط می‌توانید تا ۱۵۰ دلار بیت کوین بخرید. اگر می‌خواهید ناشناس بمانید و در عین حال از کوین‌ماما برای خرید بیت کوین استفاده کنید، قوانین امنیتی آن شما را محدود خواهد کرد.

 

۶. CEX.IO

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی CEX.IO

اگر به دنبال یک صرافی با نرخ کارمزد پایین و دسترسی ۹۹.۹۹۹ درصدی در کل دنیا هستید CEX.IO انتخاب خوبی خواهد بود. البته این صرافی در مکان‌های بسیاری در دسترس نیست، اما اگر خدمات آن در محل زندگی شما ارائه می‌شود می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

مزایا

اگر در محلی زندگی می‌کنید که CEX.IO در آن پشتیبانی می‌شود می‌توانید از روش پرداخت انتقال بانکی برای اجتناب از پرداخت کارمزد در حین خرید بیت کوین استفاده کنید. از آنجا که کارمزد ثابت برای معاملات انتقال بانکی ۱۰ دلار است در حین استفاده از CEX.IO در خریدهای بزرگ برایتان بسیار ارزان‌تر تمام خواهد شد. چون با استفاده از روش‌های دیگر پرداختی در معاملات بزرگ مقدار کارمزد آن هم به رقم قابل‌توجهی می‌رسد.

اگر روزانه کمتر از ۴۰۰ دلار و ماهانه کمتر از ۲۰۰۰ دلار بیت کوین می‌خرید این صرافی برای شما عالی عمل خواهد کرد زیرا برای این محدوده نیازی به ارائه تاییدیه‌های زیادی وجود ندارد. بااین‌وجود، اگر خریدهای بیشتری دارید مجبور خواهید بود هویت‌تان را تایید کنید تا سقف محدودیت خود را بالاتر ببرید.

معایب

تعداد کشورها و/ایالت‌های پشتیبانی شده موجود در ایالات متحده آمریکا بسیار محدود است. در بین ۵۰ ایالت آمریکا، از ۲۸ مورد آن‌ها پشتیبانی وجود ندارد. بنابراین اگر در یکی از این ۲۸ ایالت زندگی می‌کنید شانس استفاده از مزایای ارائه شده توسط این صرافی مانند کارمزد پایین را نخواهید داشت.

در اولین مرحله شناسایی و تایید سایت، اطلاعات زیادی از شما خواسته نمی‌شود. اما در چند مرحله بعدی برای افزایش سقف محدودیت‌ها کاربران باید اطلاعات زیادی به آن ارائه بدهند. البته وقتی تایید شدید می‌توانید تا سقف ۱۰ هزار دلار در روز و ۱۰۰ هزار دلار در ماه معامله داشته باشید.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی وال آف کوینز

۷. وال آف کوینز

اگر در عرصه خرید بیت کوین تازه‌کار هستید و می‌خواهید در فرایند خرید یک شخص شما را راهنمایی کند وال آف کوینز (Wall of Coins) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. وال آف کوینز یک صرافی همتا به همتا است و در هنگام سروکله زدن با فروشندگان و خریداران باید کاملا محتاط باشید.

مزایا

وال آف کوینز در فرایند خرید بیت کوین، با استفاده از اس‌ام‌اس به شکل مرحله به مرحله شما را راهنمایی می‌کند. به‌این‌ترتیب فرایند برای خریداران تازه‌کار ساده می‌شود چون دستورالعمل واضحی درباره پلتفرم وجود دارد که باید از آن پیروی کنند.

بیشتر فروشندگان وال آف کوینز، اکثر روش‌های پرداختی را می‌پذیرند اما روش ترجیحی آن، واریز وجه نقد است؛ به این شکل که شما به شعبه بانک مراجعه کرده و پول نقد را به حساب بانکی فروشنده واریز می‌کنید.

معایب

همانطور که گفتیم وال آف کوینز یک صرافی همتا به همتا است و خودکار نیست. ظاهر شدن بیت کوین در حساب شما ممکن است با کمی تاخیر اتفاق بیفتد زیرا فروشنده باید به طور دستی معامله را تایید کرده و بیت کوین را برایتان بفرستد. بااین‌وجود، اکثر فروشندگان تایید و ارسال بیت کوین را در کمی بیشتر یا کمتر از ۱۵ دقیقه انجام می‌دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با رعایت اصول ایمنی بیت ‌کوین‌ های خود را ایمن نگه دارید

در صرافی‌های همتا به همتا، هرازگاه کلاهبرداری اتفاق می‌افتد. وال آف کوینز تمام تلاش خود را برای مقابله با مجرمان و تمیز نگه‌داشتن صرافی بکار می‌گیرد اما هنوز هم احتمال وقوع این کلاهبرداری‌ها وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم در حین کار با فروشندگان و خریداران بیت کوین دقت کافی به خرج بدهید.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی ایت بیت

۸. ایت بیت

ایت‌بیت (itBit) اولین صرافی بیت کوین است که از سوی دپارتمان دولتی سرویس‌های مالی نیویورک (NY State Department of Financial Services)  چارتر دریافت کرده و در هر ۵۰ ایالت آمریکا کار می‌کند. این صرافی بخاطر نداشتن محدودیت در تعداد بیت کوین قابل خرید، و نرخ پایین کارمزد  در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده است.

مزایا

پس از تایید هویت، کاربران برای خرید بیت کوین هیچ محدودیتی نخواهند داشت. اندازه خرید متوسط بیت کوین در این صرافی ~۳۵۰ بیت کوین است. این نشان می‌دهد که مردم روزانه در این صرافی چقدر خرید انجام می‌دهند. اکثر شرکت‌ها، در مقایسه با سایر صرافی‌های موجود در این لیست، ایت‌بیت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند زیرا نرخ کارمزد در این صرافی پایین است و سقفی هم برای معاملات وجود ندارد.

نرخ کارمزد در ایت‌بیت نسبت به سایر اکسچنج‌ها بسیار پایین است. وقتی شما از میز مبادله OTC استفاده می‌کنید کارمزد ثابت ۰.۱ درصد است. اگر هم از ایت‌بیت برای مبادلات جهانی استفاده کنید این نرخ به ۰.۲ درصد افزایش می‌یابد. با مقایسه این مقدار و نرخ ۳ درصد به بالایی که در سایر پلتفرم‌ها می‌بینیم متوجه می‌شوید که ایت‌بیت از لحاظ کارمزد پایین‌ترین نرخ را دارد.

معایب

از آنجا که ایت‌بیت فقط روش پرداخت انتقال وایر (wire transfer) را می‌پذیرد، شما در آن نمی‌توانید از روش‌های محبوبی مثل پرداخت با کارت اعتباری، واریز وجه نقد و غیره استفاده کنید. ایت‌بیت یک صرافی دارای گواهینامه است. در نتیجه باید پیروی مجموعه‌ای از قوانین باشد و پذیرش پرداخت‌ها از طریق انتقال وایر هم یکی از همین قوانین است.

اگر ساکن ایالات متحده آمریکا نباشید برای استفاده از این صرافی باید اطلاعات هویتی زیادی را در اختیار آن قرار دهید. اسکن کارت شناسایی و اسناد مربوط به اقامت شما باید تایید شود تا بتوانید در این صرافی بیت کوین بخرید.

 

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی چنجلی

۹. چنجلی

اگر یک صرافی بیت کوین می‌خواهید که در خرید سایر رمزارزها هم به شما کمک کند چنجلی (Changelly) بهترین پلتفرم تریدینگ برای شما خواهد بود. چنجلی یک صرافی بی‌نظیر است که علاوه‌بر بیت کوین برای خرید آلت‌کوین هم می‌توانید از آن استفاده کنید. صرافی‌های زیادی وجود ندارد که این چنین مشخصه‌ای را ارائه بدهند و به همین دلیل است که این صرافی را باید قویا در نظر داشته باشید.

مزایا

با استفاده از این صرافی بیت کوین، لازم نیست برای انتقال بیت کوین از یک صرافی به صرافی دیگر کارمزدهای سنگین بپردازید. اگر بخواهید بیت کوین خود را در یک صرافی بیت کوین با رمزارز دیگری مبادله کنید فقط برای کارمزد تراکنش ماینر (transaction miner fees) مجبور خواهید بود پول زیادی را بپردازید تا معامله شما تایید و ارسال شود. اما بااستفاده از چنجلی بعد از خرید بیت کوین می‌توانید این فرایند را جا انداخته و آلت‌کوین‌ها را مستقیما از خود سایت بخرید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ نکته که پیش از خرید رمزارزها، به ویژه بیت کوین باید بدانید

مزیت خوب دیگری که در چنجلی داریم این است ک این صرافی برای خرید بیت کوین از شما هیچ مدرکی نمی‌خواهد و برخلاف سایر صرافی‌ها برای این فرایند تقریبا هیچ تاییدیه‌ای لازم نیست.

معایب

این صرافی هم کم وکاستی‌های خاص خود را دارد. چنجلی در مقایسه با سایر صرافی‌های بیت کوین در هنگام تبدیل بیت کوین به سایر رمزارزها هزینه بیشتری دریافت می‌کند. از آنجا که تعداد محدودی از اکسچنج‌ها این مشخصه را ارائه می‌دهند این اتفاق چندان هم دور از انتظار نیست. اما در هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب صرافی باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

چنجلی هنوز یک شرکت نوپا به حساب می‌آید و به اندازه سایر صرافی‌ها اعتماد کسب نکرده است. با اینکه این مورد زیاد روی تجربه شما تاثیر نخواهد داشت باید در هنگام انجام مبادلات در آن، این موضوع را هم به یاد داشته باشید. درهرحال، تجربه bitcongress (منبع مقاله) با چنجلی خوب بوده و آن را توصیه می‌کند.

نحوه ثبت‌نام در چنجلی

ابتدا به وب‌سایت چنجلی رفته  و روی لینک signup کلیک کنید. سپس به صفحه ورود با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف و ورود با آدرس ایمیل انتقال داده می‌شوید. پس از ایجاد حساب، هیچ مدرک دیگری برای تبدیل کوین از شما درخواست نمی‌شود.

پس از ورود، به داشبورد یا صفحه خانه رفته و هر رمزارزی که می‌خواهید تبدیل کنید را انتخاب کنید. مورد انتخابی شما می‌تواند USD، BTC، LTC و غیره باشد. اگر USD داشته باشید و بخواهید آن را مستقیما به یکی از رمزارزها (برای مثال ریپل یا دوج‌کوین) تبدیل کنید باید در بخش You Get کوین مورد نظر را انتخاب کرده و در بخش You Have مورد USD را انتخاب کنید.

استفاده از چنجلی بسیار ساده است زیرا برای خرید بیت کوین با USD از یک صرافی و انتقال آن به صرافی دیگر (برای تبدیل آن بیت کوین به یک رمزارز دیگر) نیازی نیست یک فرایند پیچیده و پرهزینه را از سر بگذرانید و همه این کارها را می‌توانید در خود چنجلی به طور مستقیم انجام دهید.

 

۱۰. کوین هاوس

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی کوین هاوس

این صرافی بروکر یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای خرید و فروش بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها مانند لایت‌کوین و اتریوم است. کوین‌هاوس (CoinHouse) یک گزینه خرید رمزارز با استفاده از ارز یورو نیز دارد. مبادلات در این صرافی هم از طریق کارت اعتباری و هم از طریق انتقال بانکی امکان‌پذیر است.

یک کیف‌پول درونی هم در این صرافی وجود دارد که کاربران می‌توانند ارزهای خود را قبل از انتقال به کیف‌پول آفلاین در آن ذخیره کنند. شرکت کوین‌هاوس یک تیم اختصاصی هم برای تحلیل دارد که به اعضای پولی سایت، خدمات عرضه می‌کنند و درباره زمان درست سرمایه‌گذاری و برداشت سرمایه به آن‌ها مشاوره می‌دهند.

این تیم اطلاعات خوبی درباره فرصت‌ها و ریسک‌های بازار دارند و از دانسته‌های خود برای کمک به مشتریان بهره می‌گیرند. مشخصه دیگر این صرافی بیت کوین برای اعضای پولی، نرخ کمیسیون پایینی است که کاربر باید برای مبادلات بپردازد.

اعضای پولی همچنین این آزادی را دارند که به جای سرمایه‌گذاری روی ارزهای اصلی (که برای اعضای عادی فعال است)، در چندین رمزارز سرمایه‌گذاری داشته باشند. یک مدیر ارتباطی اختصاصی هم در این صرافی وجود دارد که در صورت بروز مشکل در حین اجرای تراکنش‌های روزانه دارایی‌های دیجیتالی، در رفع اشکال به اعضای پولی کمک می‌کند.

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی بیت پاندا

۱۱. بیت پاندا

بیت‌پاندا (Bitpanda) یک شرکت اتریشی واقع در وین، و ساده‌ترین راه برای به دست آوردن بسیاری از رمزارزها به صورت یکجا است. کاربران این صرافی آزاد هستند تا سرمایه‌های دیجیتالی خود را برای یکدیگر ارسال کرده و از هم ارز دریافت کنند. این یعنی برای مبادلات هیچ کارمزدی وجود ندارد. یک گزینه هشدار قیمت در این صرافی وجود دارد که از طریق ایمیل برای تمامی رمزارزهای پشتیبانی شده در پلتفرم دریافت می‌کنید.

فاکتورهای امنیتی مانند تایید هویت دو مرحله‌ای، مدیریت دستگاه و مدیریت مرورگر هم به امن نگه داشتن رمزگذاری SSL کمک می‌کنند. کاربران در هر ساعتی از شبانه‌روز که به مشکل بخورند می‌توانند از خدمات پشتیبان فنی تمام‌وقت این صرافی بهره ببرند. بلیت‌های ایجاد شده در مدتی کوتاه حل شده و کسب‌وکار به روند عادی خود بازمی‌گردد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا صرافی ‌های غیرمتمرکز، آینده معاملات رمزارز است ؟

روش‌های پرداختی در این صرافی بیت کوین تنوع زیادی دارد. شما می‌توانید پولتان را از طریق کیف‌پول‌های مختلفی مثل نتلر (NETELLER)، اسکریل (Skrill)، ای‌پی‌اس (EPS) واریز یا برداشت کنید. همچنین می‌توانید از روش‌های معمولی مثل انتقال بانکی و کارت اعتباری استفاده کنید. یکی از مشخصه‌های منحصربفرد این صرافی وجود گزینه بازپرداخت برای اسناد آمازون دانمارک است آن هم به مبلغی که موردنظر شما است.

۱۲. بیت بی

۱۳ صرافی برتر بیت کوین در سال ۲۰۲۰

صرافی بیت بی

بیت‌بی (BitBay) با بیش از ۸۰۰ هزار کاربر، بزرگ‌ترین صرافی رمزارز در اروپا است. سرمایه‌های دیجیتالی بسیار زیاد و متنوعی دردسترس کاربران این اکسچنج قرار دارد. آن‌ها برای شروع معاملات روزانه خود در بیت‌پی می‌توانند از بین ۲۰ رمزارز دست به انتخاب بزنند. فرایند ثبت‌نام این سایت به سرعت انجام می‌شود و مشتریان می‌توانند با استفاده از گزینه‌های زیادی که دارند اولین واریز خود را صورت بدهند.

کاربر می‌تواند از طریق ارزهای رایج یا انتقال مستقیم رمزارز از کیف‌پول آفلاین اولین واریز خود را انجام دهد. یک گزینه واریز به حساب کاربری صاحب حساب در پلتفرم صرافی نیز وجود دارد. واریز به حساب کاربری از طریق ۱۵ هزار دفتر پست لهستانی که با سیستم ادغام شده‌اند اتفاق می‌افتد. برداشت‌ها را می‌توان از طریق بانک یا ATMهای راه‌اندازی شده در سراسر کشور انجام داد.

انتقال‌های بین‌المللی هم به سرعت انجام می‌شوند. این یعنی افراد از سراسر جهان می‌توانند در این صرافی ثبت‌نام کرده و بدون نگرانی از محل جغرافیایی خود به تجارت رمزارز بپردازند. ایجاد حساب برای کاربران رایگان است و انتخاب رمزارزها هم تماما بر عهده خود فرد است.

 

۱۳. کراکن

کراکن (Kraken) یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های اروپا است که گزینه مارجین تریدینگ (Bitcoin Margin Trading) را برای کاربران خود فراهم آورده است. شما می‌توانید تا سقف پنج برابر مقدار ذکر شده در قرارداد، به خرید یا فروش در معاملات اهرمی این صرافی بپردازید. امکان کوتاه‌ساختن قرارداد در حین انجام معاملات مارجین هم یکی دیگر از مشخصه‌های خوب کراکن است. نرخ کارمزد تراکنش‌ها در این صرافی پایین است و خدمات تمام‌وقت هم برای پشتیبانی به کاربران ارائه می‌شود.

یک مخزن سرد رمزنگاری شده در این پلتفرم وجود دارد و تمامی معاملات و  داده‌های کاربران در امنیت کامل هستند. تکنولوژی پیشرفته بکارگرفته شده در سفارشات به کاربر اجازه می‌دهد استراتژی خود را اتوماتیک ساخته و آن را طوری تنظیم کند تا در صورت ضرر سفارشات را متوقف کند. کراکن در بسیاری از مجلات و کانال‌های خبری از جمله مجله وال‌استریت (The Wall Street Journal)، نیویورک تایمز (The New York Times) و CNBC مورد بررسی قرار گرفته است. همه این مجلات درباره مزایای کراکن بحث‌های زیادی داشته‌اند.

انواع صرافی بیت کوین

۱. پلتفرم‌های تریدینگ

کسب‌وکاری را تصور کنید که از طریق میانجی‌گری خریدار و فروشنده را با هم آشنا می‌کند. معمولا فرد در این بین کمیسیون کوچکی برای این میانجی‌گری خود از دو طرف دریافت می‌کند. همین مفهوم در پلتفرم تریدینگ هم وجود دارد. در حقیقت، شرکت پیروی این روش، به عنوان یک میانجی در بین خریداران و فروشندگان رمزارزهای مختلف ظاهر می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چطور می‌توان نمودارهای قیمت بیت کوین را درک کرد؟

کاربران دو طرف معامله هرگز یکدیگر را ملاقات نمی‌کنند و پرداخت از طریق یک درگاه امن فراهم آمده توسط شرکت صورت می‌گیرد. برخی از معروف‌ترین پلتفرم‌های تریدینگ شامل بایننس (Binance)، بیترکس (Bittrex)، Cex.io و … هستند.

۲. بروکرها

سایت‌های بروکر شباهت زیادی به پلتفرم‌های تریدینگ دارند. این سایت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بیت کوین و آلت‌کوین بخرند. بااین‌حال، به جای متصل ساختن خریداران به فروشندگان، خود صرافی در نقش خریدار و فروشنده ظاهر می‌شود. قیمت‌های ازپیش‌تعیین‌شده‌ای هم وجود دارد که براساس آن می‌توانید رمزارزهایتان را به صرافی بروکر بفروشید. برای خرید رمزارز هم یک قیمت از پیش ساخته شده وجود دارد.

در این سایت‌ها معمولا قیمت سرمایه‌های دیجیتالی در مقایسه با پلتفرم‌های تریدینگ بالاتر است اما فرایند ساده‌تری دارد. کوین‌ماما و کوین‌بیس از جمله بروکرهایی هستند که در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

۳. پلتفرم‌های همتا به همتا

این هم یکی دیگر از روش‌های خرید سرمایه‌های دیجیتالی است که با گذشت زمان محبوبیت خوبی پیدا کرد. پلتفرم‎های P2P  به سادگی خریداران و فروشندگان را به هم ارتباط داده و قیمت سرمایه با مذاکره دو طرف تعیین می‌شود.

پلتفرم‌های P2P خدمات زیادی مثل روش امن پرداخت بین دو طرف را برایشان فراهم آورده و در این میان کارمزد دریافت می‌کنند. در این نوع معاملات ریسک زیادی وجود دارد چون شما طرف مقابل مبادله را نمی‌شناسید.

۴. پلتفرم CDF

اصطلاح CDF کوتاه شده‌ی Contract for Difference به معنای قرارداد برای تفاوت است. ضابطه اصلی در این نوع معامله این است که شما به عنوان یک کاربر روی یک قیمت بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها شرط می‌بندید. در این روش شما هیچ سرمایه دیجیتالی ندارید اما روی قیمت صرافی برای ارزهای رایج موجود در دنیا دست به قمار می‌زنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای ورود به بازار بیت کوین؛ قسمت چهارم، داد و ستد بیت کوین

این پلتفرم‌ها یک گزینه اهرمی برایتان فراهم می‌آورند تا شرط‌هایتان را با قرض گرفتن پول از صرافی ارتقا دهید. با اینکه این عمل روی کاغذ خوب به نظر می‌رسد ریسک زیادی دارد و افراد تازه‌کار و آماتور باید از این صرافی‌ها اجتناب کنند.

نتیجه‌گیری

حال که بهترین صرافی‌های بیت کوین سال ۲۰۲۰ را با هم مرور کردیم وقت تصمیم‌گیری رسیده است. سعی کنید نقاط قوت و ضعف اکسچنج ترجیحی خود را سبک‌سنگین کنید. هیچ یک از موارد موجود در لیست بدون عیب‌ونقص نیستند بنابراین باید ببینید چه مشخصه‌هایی برای شما اهمیت بیشتری دارد. موفق باشید!

سوالات متداول درباره صرافی‌های بیت کوین

آیا می‌توان بیت کوین را از یک صرافی به صرافی دیگر ارسال کرد؟

بله، این کار امکان‌پذیر است! شما در صرافی‌ها یک آدرس شخصی برای واریز بیت کوین دریافت می‌کنید. این آدرس جایی است که می‌توانید بیت کوین‌های خود را به آن ارسال کنید. برای ارسال بیت کوین از یک صرافی به دیگری کافی است این آدرس را از صرافی مقصد پیدا کنید. سپس باید با استفاده از آدرس بیت کوین صرافی مقصد، به صرافی مبدأ درخواست برداشت بدهید.

نحوه برداشت پول از بیت کوین به چه شکل است؟

وقتی می‌خواهید بیت کوین خود را با ارزهای رایج مبادله کنید باید آن را بفروشید. ما یک راهنمای اختصاصی و کامل در این زمینه داریم اما اساسا این کار به انتقال بیت کوین از یک صرافی به صرافی دیگر شباهت دارد. تنها تفاوت اینجا است که شما بیت کوین را از یک صرافی به یک حساب بانکی ارسال می‌کنید.

برای این کار به درخواست برداشت و ورود به اطلاعات حساب بانکی نیاز دارید. وقتی درخواست شما پردازش شد (معمولا فورا پردازش می‌شود) پس از یک تا پنج روز کاری پول در حساب بانکی‌تان خواهد بود.

منبع: bitcongress