برای بسیاری از سرمایه‌گذاران، اصطلاحات ارز دیجیتال و بلاکچین جزئی از زندگی و مکالمه روزمره شده و تقریباً همه آنها با بیت کوین مرتبط است. بیت کوین از زمان پیدایش آن در سال ۲۰۰۹، علی رغم نوسانات ذاتی ره صدساله را یک شبه رفته است. در حالی که انواع دیگر ارزهای دیجیتال آمده و از بین رفته‌اند، بیت کوین همچنان رشد کرده و اکنون ارزش هر سکه آن هزاران دلار است. حتی با تغییر بازار که انواع دیگر سهام و اوراق قرضه افت می‌کنند، به نظر می‌رسد بیت کوین فقط رشد کرده و ارزش بیشتری پیدا می‌کند، به ویژه در سال ۲۰۲۱ که به اوج قیمت جدیدی رسیده است. مانند بسیاری از سرمایه‌گذاران چه آماتور و چه حرفه‌ای، داشتن بیت کوین بهترین کار به نظر می‌رسد. بنابراین، انتخاب بهترین کیف پول برای بیت کوین ضروری است.

مانند اکثر اشیای قیمتی یا دارایی با ارزش، ایمنی و ذخیره‌سازی بیت کوین‌ها بسیار مهم است. برای ذخیره ایمن بیت کوین، باید چند ویژگی اصلی ارزهای دیجیتال را بدانید تا بتوانید بیت کوین (BTC) خود را در یک کیف پول آنلاین یا کیف پول موبایل ذخیره کنید.

چه تازه کار باشید و چه از همان ابتدا تجربه معاملات بیت کوین را داشته باشید، برخی ویژگی‌های اصلی کیف پول‌های دسکتاپ بیت کوین یا کیف پول‌های نرم افزاری هستند که به شما در این مسیر کمک می‌کنند. ما برخی از بهترین کیف پول‌ها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید ارز خود را با خیال راحت نگهداری کرده و به رشد خود در این زمینه ادامه دهید.

کیف پول بیت کوین چیست؟

درست مثل یک کیف پول فیزیکی که به شما کمک می‌کند تا سکه‌ها و اسکناس‌های خود را در کنار هم نگه دارید، یک کیف پول بیت کوین نیز به شما کمک می‌کند تا اطلاعات بیت کوین و ارزهای دیجیتالی خود را در یک کیف پول ایمن نگه دارید. کیف پول بیت کوین تمام اطلاعات دیجیتال بیت کوین شما را ذخیره کرده و به سرعت تراکنش‌‌های شما را هنگام استفاده از آن ارز تأیید می‌کند.

تمام این اطلاعات با استفاده از یک کلید خصوصی یا عبارت بازیابی (seed) نگهداری می‌شود که سپس برای تأیید تراکنش‌ها و «امضای» آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلید یا عبارت بازیابی باعث می‌شود دیگران نتوانند از بیت کوین شما استفاده کرده یا افراد دیگر در تراکنش‌های شما دخالت کنند.

بسیاری از افراد از کیف پول بیت کوین و صرافی‌های ارز دیجیتال به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب بخشی از رابط کیف پول و ویژگی‌های حساب هستند. سپس کیف پول به محلی برای نگهداری همه ارزهای دیجیتال شما تبدیل می‌شود و می‌توانید هرگونه رمز ارزی را برای استفاده‌های بعدی در آن نگه دارید. شما نمی‌توانید از حساب کیف پول خود به حساب بانکی خود برداشت کنید و همچنین نمی‌توانید بیت کوین را مستقیماً توسط یک کیف پول خریداری کنید.

کیف پول بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بلاکچین یک دفتر عمومی اشتراکی است که در آن تمام تراکنش‌های بیت کوین از طریق کیف پول‌های بیت کوین انجام می‌شوند. هنگامی که یک تراکنش از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال انجام می‌شود، انتقال ارزش بین یک یا چند کیف پول بیت کوین رخ می‌دهد.

هنگام انجام تراکنش‌ها، هر کیف پول بیت کوین از این داده‌های محرمانه برای امضا و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این امضا اثبات می‌کند که خریدار یا فروشنده صاحب آن کیف پول است. بدین صورت، هر کیف پول با هر مقدار بیت کوین بدون هیچ محدودیتی ایمن داشته می‌شود. برای امنیت بیشتر، بیشتر افراد یک کپی از کلیدهای خصوصی و داده‌های مخفی خود روی یک کاغذ تهیه می‌کنند.

کیف پ.ل بیت کوین چگونه کار می کند

کیف پول بیت کوین اطلاعات بیت کوین را به صورت ایمن نگه می دارد

کیف پول سرد و گرم

ابتدا باید تفاوت کیف پول گرم و سرد را بدانید. کیف پول گرم (Hot wallet) روشی با ایمنی کمتر برای انجام تراکنش‌ها بوده اما این تراکنش‌ها به سرعت انجام می‌شوند. کیف پول‌های سرد (Cold wallet) از امنیت بالاتری برخوردارند و طراحی شده‌اند تا برای مدت طولانی‌تری از ارزهای دیجیتال نگهداری کنند.

اکنون بیایید بهترین روش برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال را بدون ترس از بدافزارها بررسی کنیم!

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقایسه کیف پول سرد و کیف پول گرم؛ کدامیک بهتر است؟

بهترین کیف پول برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱

این کیف پول‌ها مطمئن‌ترین، قابل اعتمادترین و بهترین کیف پول‌های بیت کوین برای استفاده در سال ۲۰۲۱هستند.

۱. لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این کیف پول انتخاب ما به عنوان بهترین کیف پول برای بیت کوین است. اگر ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری خود دارید، به شدت توصیه می‌کنیم یک لجر نانو ایکس بخرید تا رمز ارزهای خود را ایمن نگه دارید.

این کیف پول، نسل دوم لجر است که ساخت یک شرکت فرانسوی است و چندین سال است که در حوزه ارز دیجیتال فعال است. اولین محصول شرکت لجر، لجر نانو اس یکی از اولین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است که چند سال در رتبه بالایی قرار داشت.

در حالی که بسیاری دیگر از کیف پول‌های بیت کوین به صورت آنلاین هستند، این کیف پول‌های‌ سخت‌افزاری آفلاین بوده اما قابل اتصال به کامپیوتر هستند. این کیف پول‌ها مانند یک درایو USB بوده و از طریق USB یا بلوتوث به دستگاه شما متصل می‌شوند، بنابراین شما دائماً به یک رایانه ویندوزی خاص، مک بوک یا لپ تاپ لینوکس نیاز نخواهید داشت و می‌توانید از طریق بلوتوث نیز به دستگاه تلفن همراه خود متصل شوید.

کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو ایکس

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

از آنجایی که لجر نانو ایکس یک کیف پول سخت‌افزاری است، از بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که هر ساله با توجه به رمز ارزهای مورد علاقه کاربران، از تعداد بیشتری از رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. لجر نانو ایکس یک کیف پول سخت‌افزاری از نوع ذخیره‌سازی سرد است، اما یک نرم‌افزار همراه به نام Ledger Live دارد که شامل یک رابط کاربری برای تمام دارایی‌های شماست.

این رابط کاربری به همه کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌ها (کیف پول‌های) جدیدی را برای ارزهای دیجیتال مختلف اضافه کرده و سبد سرمایه‌گذاری خود را از طریق این نرم‌افزار مدیریت کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری همچنان در این صنعت محبوب‌ترین هستند. لجر نانو ایکس شامل یک کابل USB Type-C است، بنابراین می‌توانید آن را به رایانه رومیزی و تلفن‌های‌ همراه جدید متصل کنید. برای اتصال به تلفن هوشمند یا تبلت می‌توانید از عملکرد بلوتوث نیز استفاده کنید.

مزایا:

  • Ledger Live رابط کاربری مناسبی دارد
  • تا ۱۰۰ اپلیکیشن مختلف را به طور همزمان ذخیره می‌کند
  • متن باز است
  • اتصال بلوتوث دارد

معایب:

  • بلوتوث آن به اندازه کافی روان کار نمی‌کند
  • تنها می‌توان چند کیف پول را به طور همزمان ذخیره کرد

اگر به دنبال بهترین کیف پول برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ هستید، لجر نانو ایکس گزینه بسیار خوبی است.

۲. Trezor مدل T

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سرد نسل دوم است که تخصص آن بیت کوین و بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است. این کیف پول عملکردی تقریباً مشابه لجر دارد، اما به کاربران امکان دسترسی به صرافی‌های شخص ثالث مانند Changelly و Shapeshift را هم می‌دهد.

هر چند شما می‌توانید از طریق این کیف پول به این صرافی‌ها دسترسی داشته باشید، اما توجیه قیمت بالای این کیف پول سرد فقط به خاطر این ویژگی سخت است. در ترزور مدل T شما می‌توانید از صفحه لمسی استفاده کنید که کمک بزرگی به کاربران آن است. یک درگاه MicroSD نیز وجود دارد تا بتوانید پین را بیشتر رمزگذاری کرده و از دستگاه خود در برابر حملات محافظت کنید.

کیف پول ترزور

کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی

ترزور مدل تی با کابل USB Type-C ارائه می‌شود تا بتوانید به راحتی به تلفن هوشمند، لپ تاپ یا دسکتاپ خود متصل شده و به کیف پول ذخیره‌سازی خود دسترسی پیدا کنید. ۱۴۰۰ ارز دیجیتال از طریق این کیف پول پشتیبانی می‌شود و به دلیل عدم استفاده از بلوتوث، کمی امن‌تر از لجر نانو ایکس است.

مزایا:

  • رابط کاربری با قابلیت صرافی داخلی برای دسترسی آسان
  • پشتیبانی از تعداد زیادی از رمز ارزها
  • متن باز با تعداد زیادی کاربر و پشتیبانی مشتری
  • دسترسی به تعداد نامحدودی کیف پول به طور همزمان

معایب:

  • قیمت این کیف پول سخت‌افزاری بالاست
  • تایپ کردن روی صفحه لمسی کوچک آن دشوار است
  • می‌تواند برای اولین بار برای کاربر گیج‌کننده باشد

۳. لجر نانو اس (Ledger Nano S)

این کیف پول بیت کوین، اولین کیف پول سخت‌افزاری ساخته شده توسط شرکت لجر است. برخلاف مدل نانو ایکس، این مدل شامل کابل USB Type-C نیست، بنابراین ممکن است اتصال آن به تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های اندرویدی یا آی او اس جدیدتر دشوار باشد. البته می‌توان برای اتصال به تلفن‌های قدیمی‌تر از رابط OTG استفاده کرد.

تقریباً مانند لجر نانو ایکس، کیف پول لجر نانو اس هم از همان تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده و به کاربران امکان دسترسی به نرم‌افزار Ledger Live را می‌دهد. این کیف پول قابلیت بلوتوث ندارد و تعداد کیف پول‌هایی را که می‌توانید همزمان در دستگاه خود فعال کنید محدود است. نانو اس تنها از ۱۸ کیف پول به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند، در حالی که نانو ایکس حداکثر ۱۰۰ کیف پول را ذخیره می‌کند که البته این تعداد بستگی به حجم اپلیکیشن کیف پول‌ها دارد.

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

اگر می‌خواهید برای افزودن کیف پول دیگری در نانو اس فضا ایجاد کنید، می‌توانید اپلیکیشن قبلی را که فعلاً به آن نیاز ندارید حذف کنید. توجه داشته باشید که با این کار، اطلاعات و بیت کوین شما همچنان در بلاکچین ذخیره شده می‌ماند. سپس، می‌توانید هر زمان که نیاز به دسترسی به رمز ارز موردنظرتان داشتید اپلیکشن آن کیف پول را مجدداً نصب کنید. برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال خود با قیمت بسیار مناسب، نانو اس کیف پولی فوق‌العاده برای شروع کار است. استفاده از Ledger Live برای کاربر ساده است و به عنوان یک مبتدی، استفاده از رابط کاربری آن آسان است و همه کیف پول‌های شما را ردیابی می‌کند.

مزایا:

  • Ledger Live یک رابط کاربری آسان است
  • قابلیت ذخیره‌سازی امن با قیمت مقرون به صرفه
  • متن باز با پشتیبانی عالی از مشتری و جامعه

معایب:

  • تنها قادر به ذخیره ۱۸ کیف پول به طور همزمان است
  • ویژگی بلوتوث ندارد

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقایسه لجر نانو اس و ترزور: کدام یک بهتر هستند؟

۴. اکسودوس (Exodus)

اکسودوس یک کیف پول ارز دیجیتال ساده و آسان است که برای مبتدیان بسیار مناسب است. رابط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و صرافی داخلی هم دارد، بنابراین تریدها و خریدهای شما در حالی که همچنان از آدرس بیت کوین خود محافظت می‌کنید با سهولت انجام می‌شوند.

این کیف پول گرم بسیار محبوب شده، زیرا به شما امکان می‌دهد طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را با هم معاوضه کنید. بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در این کیف پول قابل معاوضه است.

علاوه بر استفاده ساده، اکسودوس دارای یک تیم خدمات برجسته است که می‌تواند به کاربران جدیدی که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه وارد هستند، مشاوره دهد. آنچه که این کیف پول را برای مبتدیان فوق‌العاده می‌کند، در نهایت برای کاربران پیشرفته جذاب نیست. چند ویژگی پیشرفته در برنامه تلفن همراه یا برنامه‌های دسکتاپ اکسودوس ارائه نشده‌اند.

اکسودوس یک کیف پول متن بسته است که با ماهیت متن باز بودن بیت کوین کاملاً در تضاد است. کد آن برای دیدن همه باز نیست و برخی از کاربران حرفه‌ای نگران امنیت آن هستند. کاربران باید به جای اینکه خودشان در مورد این کد تحقیق کنند، به تیم اکسودوس اعتماد کنند.

گزینه‌هایی در این کیف پول برای تعیین کارمزدهای سفارشی وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که تراکنش شما به سرعت انجام می‌شود. در مجموع، اگر یک مبتدی هستید و برای یادگیری بازار به کمی کمک نیاز دارید، اکسودوس کیف پول خوبی برای شروع است.

مزایا:

  • صرافی داخلی برای طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین کش و دش برای انجام معاملات آسان
  • پشتیبانی عالی مشتری

معایب:

  • نرم‌افزار متن بسته که باعث نگرانی‌های امنیتی می‌شود

۵. الکترام (Electrum)

اگر یک کیف پول اورجینال برای بیت کوین می‌خواهید، همین است! الکترام از سال ۲۰۱۱ بوده و از زمان تأسیس آن تغییر چندانی نکرده است.

رابط کاربری آن بسیار ساده و ابتدایی بوده و کاملاً به بیت کوین اختصاص دارد. اما از آنجایی که الکتروم از رمز ارز دیگری پشتیبانی نمی‌کند، کار کیف پول بیت کوین را تمام و کمال انجام می‌دهد. این کیف پول، انتخاب ما برای کاربران پیشرفته است، زیرا گزینه‌های پیچیده برای کاربران جدید و مبتدیان می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد.

در حالی که برخی از کیف پول‌های گرم متن بسته هستند، الکتروم متن باز است و به کاربران خود اجازه می‌دهد کارمزد تراکنش‌های سفارشی را تعیین کنند. همچنین، شما از بین شبکه قدیمی بیت کوین و سگویت حق انتخاب داشته و می‌توانید سطح امنیتی را که می‌خواهید برای کیف پول خود استفاده کنید، انتخاب کنید. این سطوح امنیتی به شما امکان می‌دهند از احراز هویت دو عاملی، کیف پول‌های چند امضایی استفاده کنید یا حتی عبارت بازیابی خود را با کلمات سفارشی افزایش دهید. این ویژگی‌های امنیتی از جمله کد PIN، کد QR و عبارت عبور برای محافظت از کیف پول ارز دیجیتال شما عمل می‌کنند. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از کلید خود همه چیز را تحت کنترل کامل خودتان در آورید!

مزایا:

  • امکان تعیین کارمزد تراکنش‌های سفارشی
  • امنیت بالاتر نسبت به سایر کیف پول‌های گرم
  • امکان شخصی‌سازی عبارات بازیابی
  • متن باز

معایب:

  • ابتدایی‌ترین رابط کاربری
  • فقط با بیت کوین کار می‌کند
  • پشتیبانی مشتری ندارد

۶. مایسلیوم (Mycelium)

بیشتر ما همه کارها را با تلفن همراه انجام می‌دهیم و به ندرت به سراغ رایانه می‌رویم، بنابراین داشتن یک گزینه مناسب تلفن همراه که در تبلت یا تلفن همراه کار کند ضروری است. مایسلیوم در زمینه موبایل تخصص دارد و این اپلیکیشن کیف پول بیت کوین فقط مخصوص تلفن همراه است.

مایسلسوم تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند. یک صرافی داخلی (مشابه بایننس و کوین بیس) در این کیف پول وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید به سرعت ارزهای دیجیتال خود را جابه‌جا کرده و ترید مورد نظر خود را انجام دهید. رابط کاربری آن تغییر کرده و استفاده از آن را نسبت به سایر کیف پول‌های بیت کوین آسان‌تر کرده است.

مایسلیوم یکی از اولین کیف پول‌هایی است که به جنبش بیت کوین پیوسته است. همچنین، شما می‌توانید کارمزدهای تراکنش‌های سفارشی را تعیین کنید که به شما کمک می‌کند مشخص کنید چه مدت در انتظار انجام یک تراکنش باشید.

چند ویژگی دیگر وجود دارد که مایسلیوم را در میان رقبای خود برجسته می‌کند، از جمله پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری. این پشتیبانی به شما امکان می‌دهد در حالی که هنوز دارایی‌های خود را از طریق رابط کاربری مایسلیوم مشاهده می‌کنید، ذخایر بیت کوین را در یک دستگاه ذخیره‌سازی آفلاین نگه دارید.

مزایا:

  • امکان تعیین کارمزد تراکنش‌های سفارشی
  • امکان استفاده از کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره بیت کوین
  • نرم‌افزار متن باز برای امنیت بیشتر

معایب:

  • فقط مخصوص تلفن همراه است
  • فقط با بیت کوین کار می‌کند

 

قیمت یک کیف پول بیت کوین چقدر است؟

اگر بیت کوین را در یک کیف پول فقط ذخیره می‌کنید، اکثر آنها رایگان هستند! اما اگر یک تراکنش انجام می‌دهید، صاحب صرافی یا دستگاهی که کیف پول شما را در خود جای داده، هزینه‌های مختلفی را از شما دریافت می‌کنند. تمام این هزینه‌ها به کاری که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارند.

اگر یک کیف پول بخرید ممکن است بیش از ۲۰۰ دلار هزینه داشته باشد. در استفاده از کیف پولی که در ارتباط با یک صرافی باشد شما باید مبلغی معادل چند دلار یا درصدی از ارزش هر تراکنش را پرداخت کنید.

چگونه بهترین کیف پول برای بیت کوین را انتخاب کنید؟

هر کیف پول بیت کوین در فهرست ما بر اساس امنیت، هزینه‌ها و بررسی مشتری ارزیابی شده و بیشترین توجه به امنیت و ایمنی بوده است. شما باید کیف پولی که انتخاب کنید که مورد استفاده عموم بوده و پروتکل‌های ایمنی زیادی برای ایمن نگه داشتن سرمایه شما در اختیار داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که شما باید کیف پولی را انتخاب کنید که با صرافی‌های بزرگ کار کند تا بتوانید سریعاً تراکنش‌ها انجام دهید.

کیف پول بیت کوین به شما کمک می‌کند تا سرمایه خود را ایمن و مطمئن نگه دارید. کیف پول شما ممکن است برای ذخیره آنلاین یا آفلاین ساخته شده باشد و باید بتوانید برای اطمینان از اینکه متناسب با نیاز شما باشد، آن را تنظیم کنید.

نکته کلیدی در یافتن بهترین کیف پول برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال متناسب با نیاز شما این است که مطمئن شوید در مورد رابط کاربری و صرافی‌ها اطلاعات داشته باشید. بر این اساس، کیف پولی را پیدا کنید که سرمایه شما را ایمن نگه دارد و به شما امکان کار با رمز ارز موردنظرتان را بدهد. در حالی که تعداد کمی کیف پول وجود دارند که به شما امکان تبادل ارزهای دیجیتال را می‌دهند و با انواع مختلفی از رمز ارزها کار می‌کنند، چند مورد از آنها فقط مخصوص بیت کوین هستند. تصمیم بگیرید که کدام کیف پول برای شما بهتر بوده و متناسب با نیازهای شماست و بر این اساس یکی از آنها را انتخاب کنید!

به نظر شما بهترین کیف پول برای بیت کوین کدام است؟ شما از کدام کیف پول استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: observer