در سال ۲۰۲۱ از کدام کیف پول موبایل ارز دیجیتال استفاده کنیم؟ اگر تازه وارد دنیای ارز دیجیتال شده‌ایم، از چه کیف پولی استفاده کنیم بهتر است؟ یا اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دیفای هستیم، چطور؟ یا نه، اگر می‌خواهیم از سرمایه‌گذاری‌مان بیشترین سود را کسب کنیم از چه کیف پول موبایلی استفاده کنیم؟ در این مقاله بهترین کیف پول های موبایل برای این مقاصد را معرفی کرده‌ایم.

اکسودوس؛ کیف پولی برای تازه‌واردان

یکی از بهترین‌های کیف پول موبایل ارز دیجیتال که برای افراد تازه‌وارد مناسب است اکسودوس (Exodus) است. اکسودوس یک کیف پول چند ارزی و چند پلتفرمی است که از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و همچنین دستگاه‌های اندورید و آی او اس پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از ۱۲۶ دارایی دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که شامل بسیاری از دارایی‌های جدید است که حتی شاید چیزی در مورد آنها نشنیده باشید. کاربران اکسودوس می‌توانند در میان بسیاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط این کیف پول سواپ کنند.

کیف پول اکسودوس

نقطه قوت اصلی کیف پول اکسودوس سهولت استفاده فوق‌العاده آن است

نقطه قوت اصلی کیف پول اکسودوس سهولت استفاده فوق‌العاده آن است که توسط رابط کاربری خوب آن امکان‌پذیر است. اغلب کاربران ارزهای دیجیتال انتظار رابط کاربری عمدتاً پیچیده و سردرگم‌کننده‌ای دارند که در مورد این کیف پول اینطور نیست.

همچنین، کیف پول اکسودوس به کاربران خود امکان می‌دهد از تزوس (XTZ)، کاسموس (ATOM) و وی چین (VET) استفاده کنند و از اپلیکیشن‌های ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این نرم‌افزار از پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز کامپوند پشتیبانی می‌کند که کاربران خود را قادر می‌سازد از سپرده‌های استیبل کوین کسب درآمد کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید: بررسی کیف پول اکسودوس (Exodus)

ارجنت؛ بهترین کیف پول برای امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)

ارجنت (Argent) یک کیف پول مبتنی بر اتریوم (ETH) است که از توکن‌های ERC20 نیز پشتیبانی می‌کند و از طریق پشتیبانی از اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) دسترسی آسان به جهان پروتکل‌های دیفای را فراهم می‌کند. تجربه کاربری ارائه شده توسط این اپلیکیشن تا حد زیادی شبیه Venmo است و مخاطبان غیرفنی را هدف قرار می‌دهد.

همچنین، ارجنت برای تازه واردانی که به لطف سیستم بازیابی یکپارچه هنوز یاد نگرفته‌اند که کلیدهای خصوصی خود را مدیریت کنند، توصیه می‌شود. این کیف پول نیازی ندارد که کاربران آن یک عبارت سید (seed) پشتیبان تهیه کنند. اگر دسترسی به کیف پول خود را از دست دادید، می‌توانید از افراد قبلاً انتخاب شده بخواهید که دسترسی شما به کیف پولتان را از طریق یک قرارداد هوشمند روی زنجیره‌ای تأیید کنند.

کیف پول ارجنت

ارجنت دسترسی آسان به جهان پروتکل‌های دیفای را فراهم می‌کند

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ارائه شده توسط این کیف پول پشتیبانی از meta-transaction  است که به کاربران امکان می‌دهد قرارداد معامله‌ای را که بعداً می‌تواند از طریق کیف پول دیگری منتقل شود امضا کنند. این بدان معناست که اگر شرکت سازنده این نرم‌افزار فعالیت خود را متوقف کند، کاربران دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود را از دست نخواهند داد.

در نهایت، ارجنت به کاربران خود امکان می‌دهد تا در صورت سرقت موبایل، محدودیت معامله را تعیین کرده یا کیف پول خود را قفل کنند تا از اتلاف منابع مالی جلوگیری شود. این ویژگی‌ها نیز با رویکرد مبتنی بر قرارداد هوشمند این کیف پول فعال می‌شوند: دارایی‌ها به جای نگه داشتن مستقیم وجوه کاربر در آدرس مربوط به کلید خصوصی وی، در یک قرارداد هوشمند نگهداری می‌شوند که امکان کنترل پیشرفته‌تری را فراهم می‌کند.

سلف کی؛ بهترین کیف پول برای هویت غیرمتمرکز

یکی از بی‌نظیرترین کیف پول موبایل ارز دیجیتال موجود در این فهرست سلف کی (SelfKey) است، به حدی که نامیدن آن فقط به عنوان یک کیف پول منصفانه نیست. این کیف پول توکن اتر و ERC20 شامل یک سیستم مدیریت هویت خود حاکمیتی و یک اکوسیستم خدماتی است که به کاربرانش امکان می‌دهد از این ویژگی استفاده کنند.

سلف کی از راه حل احراز هویت (KYC) مبتنی بر بلاکچین KYC-Chain استفاده می‌کند تا داده‌ها را تأیید کند، مانند مدارک، محل اقامت، آدرس، اطلاعات تماس کاربر در شناسه سلف کی. سپس به اشخاص ثالث امکان می‌دهد که کاربر را تأیید کنند.

selfkey بهترین کیف پول ها برای هویت غیرمتمرکز

سلف کی بهترین کیف پول موبایل برای هویت غیرمتمرکز

علاوه بر این، تمام این داده‌ها به صورت محلی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند که از وجود یک هدف متمرکز برای هکرهایی که می‌خواهند مقدار زیادی از داده‌های شخصی را به‌د‌ست آورند، جلوگیری می‌کند. کاربرانی که امنیت بیشتری می‌خواهند، می‌توانند کلید کیف پول سلف کی خود را با کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر یا ترزور ایمن کنند.

مهم‌ترین نقطه قوت سلف کی مارکت پلیس آن است که به کاربر امکان می‌دهد تا با تأیید شناسه سلف کی و پرداخت با توکن اختصاصی این اکوسیستم یعنی KEY به خدمات سریع دسترسی پیدا کند.

این بازار به کاربر این امکان را می‌دهد تا در ۱۲ کشور کسب‌وکار جدیدی ایجاد کنند و آن را یکپارچه کرده یا حساب‌های بانکی جدیدی را در ۲۰ کشور جهان افتتاح کند.

سلسیوس؛ کیف پول موبایل ارز دیجیتال برای کسب سود بیشتر

گرچه سلسیوس (Celsius) از نظر فنی یک کیف پول نیست (یا حداقل فقط کیف پول نیست) اما همچنان گزینه‌ای است برای کسانی که دارایی‌های دیجیتال خود را در کیف پول حضانتی نگهداری نمی‌کنند؛ مخصوصاً اگر با این کار درآمد کسب می‌کنند، برای آنها بسیار مفید است.

کیف پول سلسیوس

سلسیوس به کاربران خود امکان می‌دهد سود نسبتاً بالایی از سپرده‌ها کسب کنند

در ضمن، برخی ممکن است استدلال کنند که نگه داشتن دارایی‌های شخصی در کیف پول حضانتی، در صورتی که در مدیریت پشتیبان‌گیری از کلید خصوصی خود مهارت کافی نداشته باشید، گزینه ایمن‌تری است. دارایی‌های دیجیتال در سلسیوس بیمه شده‌اند، زیرا وجوه در متولیان حضانتی Fireblocks و Prime Trust نگهداری می‌شوند که هر دو سپرده‌ها را بیمه می‌کنند. سلسیوس در وب سایت خود در این باره چنین توضیح می‌دهد:

Fireblocks و PrimeTrust، متولیان حضانتی ما، هر دو دارایی‌ها را بیمه می‌کنند. با این حال، ما با وام دادن دارایی‌ها به شرکا سود تولید می‌کنیم. وقتی این دارایی‌ها قرض داده می‌شوند، بیمه نیستند. همه وام‌های ما تا ۱۵۰٪ وثیقه دارند، به این معنی که وام گیرنده دارایی دیگری را به عنوان وثیقه وام خود به سلسیوس می‌دهد.

سلسیوس مناسب برای کسب سود بیشتر

دلیل اصلی استفاده از سلسیوس این است که به کاربران خود امکان می‌دهد سود نسبتاً بالایی از سپرده‌ها کسب کنند. مدل کسب‌و‌کار این شرکت در قالب وام دادن وجوه و سپس تقسیم بیشتر سود حاصل از کارمزد به عنوان سود برای کاربران سپرده‌گذار است.

در زمان نگارش این مقاله، نرخ سالانه سپرده‌های سلسیوس به ۲۱/۴۹٪ می‌رسد. این نرخ توسط یک سیستم پیچیده تعیین می‌شود که نرخ متفاوتی را براساس دارایی سپرده اعطا می‌کند؛ بر حسب اینکه کاربر کدام توکن را انتخاب کند و درصد دارایی‌های نگهداری شده به صورت توکن‌های اختصاصی شرکت (CEL) چقدر باشد.

کاربران برای اینکه بیشترین سود را به‌دست آورند، باید توکن CEL را برای پرداخت‌ها انتخاب کنند.

برای دسترسی به سیستم، هر کاربر باید اپلیکیشن تلفن همراه Celsius Wallet را دانلود کرده و هویت خود را تأیید کند. همین اپلیکیشن امکان گرفتن وام به صورت نقدی در برابر دارایی‌های دیجیتال را دارد. سود وام‌ها از ۱٪ بهره متعلقه در هر سال شروع می‌شود، حداقل ۵۰۰ دلار است و کل فرآیند تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

شما از کدام یک از کیف پول موبایل ارز دیجیتال استفاده کرده‌اید؟ نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارز دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: beincrypto