پیدا کردن ترند‌های سرمایه گذاری همیشه یک موضوع مهم برای تاجران و سهام داران به حساب می‌آید و حالا که تقریبا نیمی از سال ۲۰۲۰ میلادی گذشته، قصد داریم چگونگی شناسایی بهترین ترندهای سرمایه گذاری در سال جاری را توضیح بدهیم. با کوین نیک در ادامه مطلب همراه باشید.

مقدمه

از آن جایی که ویروس کرونا سبب شده تا تمام کشورها، مرزهای خود را جهت جلوگیری از گسترش و شیوع بیشتر آن ببندند و تجارتی انجام نمی‌گیرد، بازارهای مالی جهانی هم‌اکنون در یک مسیر سراشیبی و رو به افت قرار گرفته‌اند. از نگاه و نقطه نظر یک سرمایه گذار، این می‌تواند بدترین زمان برای تصمیم گیری درباره سرمایه گذاری باشد. با این حال، اگر از هر سرمایه گذار فصلی درباره فرصت سرمایه گذاری بپرسید، آن‌ها می‌گویند که هم‌اکنون بهترین زمان برای ریسک‌های حساب شده است!

اگر در زمینه سرمایه گذاری، با تجربه و کاردان باشید، حتما می‌دانید که سرمایه گذاری، پیرامون چرخه‌های مالی کار می‌کند و به نظر می‌رسد که دوران قرنطینه‌ی ویروس کرونا، یکی از بدترین زمان‌ها برای امر سرمایه گذاری باشد. با تمام این تفاسیر، همین دوران به ظاهر بد نیز می‌تواند فرصت‌هایی را برای افزایش سرمایه‌، گسترشِ سهم و مشاهده مزیت (زمانی که بازار به حالت قبلی منعکس می‌شود) برای شما به همراه داشته باشد.

در این مطلب ما به بررسی بهترین ترندهای سرمایه گذاری در آینده‌ای نزدیک خواهیم پرداخت و آن‌ها را با شما مرور خواهیم کرد. علاوه بر این، قصد داریم بگوییم که چرا این موارد، می‌توانند انتخاب‌ها و گزینه‌های فوق‌العاده‌ مالی باشند.

چگونه از بهترین ترندهای سرمایه گذاری آگاه باشیم؟

سرمایه گذارانی که در بازارهای گاوی و خرسی (bulls and bear) عملیات خود را انجام می‌دهند، برای انتخاب ترندهای سرمایه گذاری برتر، از منابع مختلفی و پر تعدادی کمک و مشاوره می‌گیرند. یکی از بهترین روش‌ها این است که به صورت مرتب به کنفرانس‌ها و صحبت‌های دولت گوش کنیم و این گونه خود را نسبت به ایجاد یا سوختن فرصت‌ها، آگاه نماییم.

سازمان‌های ملل، مانند سران ایالت‌ها، بانک‌های مرکزی و وام دهندگان بزرگ، معمولا درباره وضعیت اقتصادی، راهکارها و نکته‌های مهم و قابل توجهی را می‌گویند. اگر باهوش باشید، با دقت به این راهکارها و کنفرانس‌های خبری گوش می‌دهید و آن‌ها را زیر نظر می‌گیرید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای حفظ ارزش و کسب درآمد از ارز دیجیتال در دوران بحران

این موضوع به شما کمک می‌کند تا بدانید توجه‌ها به کجا معطوف شده‌اند. به عنوان مثال، شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان، عملیات آمازون (Amazon) را محدود نکرده‌اند. آن‌ها به ارائه سرویس‌های ضروری (در برخی کشورها، حتی سرویس‌های غیر ضروری) ادامه می‌دهند. جف بزوس (Jeff Bezos) به تازگی و در همین دوره شیوع ویروس کرونا، میلیاردها سرمایه را به ثروت خود اضافه کرده است.

نکته کلیدی این جا است که به اطلاعیه‌ها و گزارش‌های دولت توجه کنیم و بنا بر آن، مسیر پیش آمده را دنبال نماییم. زمانی که اوضاع به حالت عادی و معمولی خود بازگشت، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این سهم‌ها قرار است افزایش پیدا کنند. به بیان دیگر، سرمایه گذاری کردن روی آن‌ها، هم‌اکنون فکر و ایده بسیار خوبی محسوب می‌شود.

۳ حوزه برتر که هم‌اکنون باید روی آن‌ها تمرکز کنید

شرکتهای فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک

حتی پیش از این که ویروس کرونا و شیوع آن، اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را تضعیف کند، پیشرفت و رشدِ چشمگیر شرکت‌های فروشگاه آنلاین و تجارت الکترونیک، انتظار می‌رفت. حالا پس از دوره‌ی بحران، افراد حرفه‌ای می‌دانند که این ترندها قرار نیست از بین بروند و سقوط کنند. درست است که ارزش سهام این شرکت‌ها در دوره‌ی شیوع ویروس، پایین آمده است اما افت‌ها نسبت به دیگر سهام‌ها و نسبت به آن چیزی که مردم پیش بینی می‌کردند، بسیار کمتر بوده است.

این شرکت‌ها به یک ساختار اساسی در اقتصاد کشورها تبدیل شده‌اند و این وضعیت قرار نیست به زودی تغییری کند و رو به رشد است. حالا فرصت خوبی است تا سهام این شرکت‌های بزرگ را خریداری کنیم.

بیت کوین و دیگر رمزارزها

بیت کوین که به عنوان محبوب‌ترین رمزارز یا کریپتو محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۷ توانست به رکورد قیمت ۲۰۰۰۰ دلار دست پیدا کند. درست است که سال ۲۰۱۹ به صورت کلی، سال خوبی برای بیت کوین نبوده است اما با همین شرایط نیز بازار کریپتو در سال ۲۰۲۰ دوباره به روزهای خوب خود نزدیک شد. رکود اقتصادی و تورم ثابت می‌کنند که ماهیت رمزارزها (مانند بیت کوین)، میزان اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران را افزایش می‌دهد.

بسیاری از افرادی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با اکوسیستم رمزارز سر و کار داشتند، با قطعیت می‌گویند که ۲۰۲۰ قرار است بهترین سال باشد. اگر بتوانید از bitcoin loophole کمک بگیرید، می‌توانید انتظار داشته باشید که دارایی های بیت کوین با رشد مواجه خواهند شد.

شرکت‌هایی که وسایل نقلیه الکتریکی می‌سازند

این یک منطقه و حوزه جدیدتر نسبت به موارد پیشین محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر، سرمایه گذاری قابل توجهی روی آن انجام شده است. با پیشرفتن به سمت سوخت پاک‌تر (سوختی که کمتر و کمتر به محیط زیست آسیب برساند)، تقریباً تمام تولید کننده‌ها و شرکت‌های بزرگ و سرشناس، به ساخت و تولید وسایل نقلیه الکتریکی یا برقی مشغول شده‌اند. این موضوع شامل شرکت‌های سه گانه‌ی مشهور آلمانی (آئودی، مرسدس بنز و BMW) و همچنین شرکت‌های تولید کننده‌ی چینی می‌شود.

در زمانی که همه در این حوزه با تسلا رقابت می‌کنند، سرمایه گذاری روی وسایل نقلیه الکتریکی و شرکت‌هایی که این ماشین‌ها و وسایل نقلیه را تولید می‌کنند، بیشتر شده و ارزش آن‌ها بالا رفته است. شما می‌توانید در این زمینه، نگاه نزدیکی به بازار داشته باشید و برای پیدا کردن مکان و فرصت مناسب، تحقیق و پژوهش کنید. به عنوان مثال، می‌توان تولید کنندگان باتری یا دیگر بخش‌های ماشین‌های الکتریکی را در نظر گرفت.

نتیجه گیری

لطفا در نظر داشته باشید که ویروس کرونا مشکلی است که دیر یا زود رفع می‌شود و از بین می‌رود. شاید بحث طولانی و درازی درباره زمان پا بر جا ماندن کرونا در سراسر جهان وجود داشته باشد و همه بر اساس آن سرمایه گذاری کنند اما یک سرمایه گذار خوب نمی‌تواند از هیچ کدام از فرصت‌های خود بگذرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر کرونا بر شرکت‌ های فین تک ؛ مثبت یا منفی؟

نظر شما در مورد حوزه‌ها و زمینه‌های سرمایه گذاری پیشنهاد شده در این مطلب چیست؟ شما در این وضعیت، چه موارد و نکاتی را برای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌دهید و بهترین ترند‌های سرمایه‌ گذاری را چه می‌دانید؟

منبع: Ambcrypto