براساس یک اعلامیه مطبوعاتی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار، نیکوکار و هم‌بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، از هیات مدیره این شرکت جدا می‌شود. علت این جدایی انجام اقدامات خیرخواهانه در مناطق محروم آفریقا و آسیا اعلام شده است.

این مرد پرنفوذ ۶۴ ساله مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ به همراه پل آلن بنیانگذاری کرد. شهرت این شرکت بیشتر به خاطر سیستم عامل کامپیوتر ویندوز است که برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ عرضه شد و تاکنون نیز شهرت و محبوبیت خود را از دست نداده است.

مایکروسافت در پایان سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که یک سرویس مدیریتی داده و توکن بلاک‌چین ابزاری جدید برای کاربران سرویس آژور (Azure) این شرکت خواهد بود. خود گیتس نیز اخیرا با نوشتن چکی به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از کِرِست (Crest) حمایت کرده است. کرست یک سرویس امنیتی با پشتوانه بلاک‌چین است که برای شرکت‌های فین‌تک فعال در آفریقا و آسیا طراحی شده. هدف از حمایت گیتس کمک به رشد شرکت‌های فناوری مالی در این مناطق و اعطای خدمات مالی به افرادی است که از سرویس‌های بانکی بی‌بهره‌ هستند.

مایکروسافت در توضیح علت جدایی گیتس از هیئت مدیره این شرکت به آزادکردن زمان او برای رسیدگی به فعالیت‌های خیرخواهانه و تلاش برای مبارزه با تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

منبع: cointelegraph.com