بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بعد از روند کاهشی قیمت سهام سال ۲۰۱۸ که به همه ارزهای مجازی موجود در این حوزه آسیب رساند، بهبود یافته است. ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، ارز رمزنگاری منتشرشده توسط صرافی بایننس هم تحت تاثیر این بازار کاهش سهام قرار گرفته است. با این ‌حال، از دسامبر سال ۲۰۱۸، این ارز مجازی عملکرد استثنایی داشته است. در این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید تا هرچه لازم است را در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین به شما بگوییم.

آیا ارز دیجیتال بایننس کوین یک سرمایه‌گذاری ایمن است؟

قبل از تجزیه‌و‌تحلیل ویژگی‌های خاص ارز دیجیتال بایننس کوین، لازم به ذکر است که ارزهای مجازی چرخه‌های گاو (روند صعودی قیمت سهام) و خرس (روند نزولی قیمت سهام) را دنبال می‌کنند. بسیار محتمل است که اگر کل بازار رمزنگاری در حال رشد باشد، ارز دیجیتال بایننس کوین هم رشد کند. به همین روال، در صورتی که بازار همان‌طور که در سال ۲۰۱۸ رخ داد، روند نزولی قیمت سهام را تجربه کند، این سکه هم کاهش قیمت خواهد داشت.

قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین در ۱۲ ژانویه ۲۰۱۸ وقتی کل بازارهای رمزنگاری در حال رشد و گسترش بود، به قیمت تقریبا ۲۵ دلار رسید. در دسامبر ۲۰۱۸، ارزش BNB به ازای هر سکه به ۵/۴ دلار سقوط کرد. با این ‌حال، از آن لحظه، شروع به رشد کرد و به بالاترین قیمت بی‌سابقه ۳۹ دلار در هر BNB رسید.

ارز دیجیتال بایننس کوین توسط صرافی بایننس به‌عنوان یک توکن کاربردی در اختیار کاربران قرار گرفت تا هزینه‌های کمتری در مبادلات خود بپردازند. علاوه بر آن، این شرکت قادر به جمع‌آوری بودجه برای حمایت از گسترش خود در بازار بود. امروزه، پس از گذشت دو سال از عرضه این سکه به بازار، BNB موارد استفاده بسیاری دارد که به کاربران امکان می‌دهد که از آن برای خرید کالاها و خدمات، شرکت در سرمایه‌گذاری‌ها و پرداخت هزینه‌های معاملات استفاده کنند.

ارز دیجیتال بایننس کوین

۲۰۰ میلیون سکه BNB وجود دارد که به بازار عرضه شده است. با این ‌حال، پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ میلیون از آن‌ها از طریق سوزاندن (حذف) سکه‌های سه ماهه از گردش‌کار خارج شوند. این بدان معناست که انتظار می‌رود در صورت رشد تقاضا، این ارز مجازی هم در آینده به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

مطابق گزارش‌های رسمی بایننس، ۴۰ درصد از توکن‌ها به تیم موسس تعلق دارند، در حالی که ۵۰ درصد از کل توکن‌ها از طریق ICO منتشر شده‌اند. ۱۰ درصد در میان سرمایه‌گذاران فرشته (سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها) قرار گرفته‌اند.

سوختن سه ماهه سکه برای یک ارز دیجیتال نشانه رشد و ترقی است. عرضه به‌طور سیستماتیک با توجه به سود حاصل از شرکت کاهش می‌یابد. بایننس ۲۰ درصد از سود خود را برای خرید BNB و سوزاندن آن‌ها در هر سه ماه استفاده می‌کند.

همان‌طور که چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار بایننس گزارش داده است، تیمی که ۴۰ درصد از کل عرضه BNB را دریافت کرده است، تصمیم گرفت که سکه‌های خود را تسلیم کند و آن‌ها را بسوزاند.

اعلام این مطلب از طریق پست وبلاگ رسمی، به شرح زیر است:

«کل ذخیره نهایی BNB 100،۰۰۰،۰۰۰ BNB خواهد بود. ذخیره کلی فعلی BNB ، ۱۸۹،۰۰۰،۰۰۰ BNB است، به این معنی ‌که ۸۹،۰۰۰،۰۰۰ BNB هنوز نیاز به سوختن دارد. این تیم ابتدا تعداد ۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تخصیص تیم BNB را از بین می‌برد و ۹،۰۰۰،۰۰۰ BNB باقی‌مانده توسط صرافی Binance.com سوزانده می‌شود.»

این امر باعث می‌شود تا سوزاندن نهایی ۱۰۰ میلیون توکن BNB سریع‌تر انجام شود که این امر در مدت زمان کوتاه‌تری روی BNB تاثیر می‌گذارد.

ارز دیجیتال بایننس کوین از ۳۹ دلار در پایان ژوئن به ۴/۲۵ دلار در ۱۷ ژوئیه به‌دلیل تقویت موقعیت بیت کوین در بازار سقوط کرد. محبوب‌ترین دارایی دیجیتالی، حضور خود را در حوزه رمزنگاری از نظر سلطه افزایش داده و تقریبا به ۷۰ درصد کل ارزش بازار ازرهای رمزنگاری‌شده رسیده است.

ارز دیجیتال بایننس کوین از زمان رسیدن به ۴/۲۵ دلار، بخشی از ارزش ازدست‌رفته خود را پس گرفته است و در حال حاضر نزدیک به ۳۰ دلار برای هر BNB معامله می‌شود.

از لحاظ BTC ، BNB در آوریل سال ۲۰۱۹ به بالاترین حد خود رسید که هر توکن BNB می‌توانست با ۰۰۴۷۱۵۳/۰ BTC خریداری شود. پس از گذشت سه ماه و نیم، BNB در هر سکه حدود ۰۰۲۳۵/۰ BTC معامله می‌شود.

شایان ذکر است که بیت کوین طی ماه‌های گذشته در مقایسه با بازار آلت کوین که روبه کاهش بوده، رشد داشته است.

مشخصات ارز دیجیتال بایننس کوین

صرافی بایننس

این مطلب راهم مطالعه کنید: تکنولوژی بلاک چین در احراز هویت چه نقشی دارد و چطور بکارگرفته می‌شود؟

تیم بایننس

تصمیم به استفاده‌نکردن از بودجه‌ای که برای ایجاد این پلتفرم اعطا شده است، نشان می‌دهد که این تیم کاملاً بر ایجاد یک صرافی سودآور متمرکز است که به بیشترین تعداد ممکن کاربر برسد. علاوه بر آن، این شرکت در تلاش است تا خدمات جدید و بهتری ارائه دهد.

چانگ ‌پنگ ژائو خود بنیان‌گذار Bijie Tech است، بنگاهی که سیستم‌های تبادلی ابری را برای اپراتورهای صرافی فراهم می‌کند. این شرکت قادر به برقراری بیش از ۳۰ مبادله مختلف در قاره آسیا است و نزدیک به چندین میلیون دلار درآمد داشته است.

آقای ژائو نه تنها دو سال به‌عنوان مدیرعامل بایننس مشغول به کار بوده است، بلکه همچنین به‌عنوان مدیر ارشد فناوری (CTO) شرکت OKCoin پس از تاسیس آن مشغول به کار بوده است.

اعضای دیگر تیم عبارت‌اند از تد لین، مدیر ارشد رشد، یی هی، کمک‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی (CMO)، و آلخاندرو ایسازا، توسعه‌دهنده Lead Blockchain.

محصولات بایننس

بایننس رو به رشد است و خدمات جدیدی را به بازار ارزهای رمزنگاری‌شده ارائه می‌دهد. در حال حاضر، آن‌ها نه تنها یک صرافی ساده ارز رمزنگاری نیستند، بلکه یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، یک میز تجارت فرابورس (OTC) برای سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر، یک بنیاد خیریه و Binance Launchpad را توسعه داده‌اند.

این صرافی غیرمتمرکز ایجاد شده است تا به کاربران امکان کنترل دارایی‌های دیجیتالی آن‌ها را بدهد. صرافی‌های متمرکز معمولاً هدف هکرها و مهاجمان قرار می‌گیرند. در واقع، خود بایننس چند ماه پیش توسط ۷۰۰۰ BTC هک شد. در یک صرافی غیرمتمرکز، کاربران با نگه‌داشتن کلیدهای شخصی خود، دارایی‌های دیجیتالی خود را کنترل می‌کنند. صرافی‌های متمرکز، ارزهای دیجیتال را به نمایندگی از کاربران نگه می‌دارند.

از طریق میز تجارت OTC، سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر می‌توانند معاملات خود را بدون این‌که تاثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال داشته باشد، انجام دهند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند برای تجارت خود قیمت توافقی بهتری پیدا کنند.

Binace Launchpad ابتکاری است که توسط این صرافی راه‌اندازی شد و به استارت‌آپ‌ها امکان می‌دهد تا با استفاده از پلتفرم بایننس وجوه خود را جمع‌آوری کنند. این وجوه را می‌توان با سکه‌های BNB خریداری کرد و کاربران باید برای شرکت در این IEOها (پیشنهادات اولیه صرافی)، یک طرح قرعه‌کشی (لاتاری) را انتخاب کنند. این امر باعث می‌شود BNB یک سکه بسیار مفید برای شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و کل جامعه رمزنگاری باشد.

همچنین، این صرافی ارز دیجیتال بنیاد خیریه بلاک چین را راه‌اندازی کرده است که به افراد امکان می‌دهد ارزهای دیجیتالی را به بنیادهای مختلف اهدا کنند. بیشتر این پروژه‌ها در آفریقا اجرا می‌شوند و سعی می‌کنند به بچه‌ها و افراد تحت حمایت امکان آموزش، خدمات خوب، مراقبت‌های بهداشتی و … را ارائه دهند.

به گفته سایت رسمی خیریه بایننس، ۱۲۲۴ اهداکننده برای کمک به ۷۴۷۹۴ فرد در برخی از فقیرترین کشورهای جهان ۴۹۳.۴۹ BTC اهدا کرده‌اند.

همان‌طور که در این بخش اشاره کردیم، موارد استفاده ارز دیجیتال بایننس کوین هم در بازار رو به رشد است. چندین ارز رمزنگاری‌شده با استفاده از پروتکل BEP2 در زنجیره بایننس منتشر شده‌اند. در گذشته، بسیاری از پروژه‌ها توکن‌های خود را بر اساس اتریوم (ETH) منتشر می‌کردند. اکنون ICOها، پروژه‌ها و شرکت‌ها می‌توانند از پروتکل BEP2 بر اساس زنجیره بایننس استفاده کنند تا ارزهای رمزنگاری‌شده خود را منتشر کنند.

در ۲۴ ژوئن، Stably اولین ارز با قیمت ثابت را بر اساس زنجیره بایننس اعلام کرد. هدف این بود که یک جفت تجاری در پلتفرم‌های بایننس DEX و بایننس هم پیشنهاد شود. جفت تجاری در بایننس DEX ، BNB/USDSB است.

این اولین ارز با ثبات قیمت BEP2 بود که در بایننس DEX به بازار عرضه شد؛ که این امر ایجاد سایر جفت‌های تجاری شفاف، در جریان و پایدار را برای سایر پروژه‌های بلاک چین امکان‌پذیر می‌سازد.

برای این‌که بایننس بتواند پشتیبانی EUR و GBP را به کاربران ارائه دهد، این شرکت تصمیم گرفت یک صرافی رمزنگاری را با نام Binande Jersey راه‌اندازی کند. Binance Jersey دارای ۱۱ جفت تجاری در EUR و GBP است. کاربران همچنین می‌توانند از سکه با ثبات GBP (BGBP) بایننس برای GBP استفاده کنند. اگرچه این صرافی حجم معاملات پایین‌تری نسبت به صرافی سنتی بایننس دارد، گامی در جهت صحیح است.

سرانجام، بایننس هم در تلاش است تا به کاربران ایالات متحده امکان دسترسی به جفت‌های تجاری مختلف را در بازار ارائه دهد. بایننس پس از همکاری با یک شرکت محلی در ایالات متحده، اعلام کرد که آن‌ها Binance US را راه‌اندازی می‌کنند، که انتظار می‌رود روی ارزهای رمزنگاری‌شده برای بازار ایالات متحده متمرکز شود.

ایالات متحده، مانند بسیاری از کشورهای دیگر، یک چارچوب نظارتی دارد که برای دارایی‌های دیجیتالی خاص بسیار محدود‌کننده است. به‌همین دلیل آژانس‌های نظارتی آن‌هایی را که این توکن‌ها را تبلیغ می‌کنند یا خدمات مرتبط با آن‌ها را ارائه می‌دهند، کنترل می‌کنند.

برخی از ارزهای دیجیتالی که برای تجارت در Binance US در دسترس هستند عبارت‌اند از: Cardano (ADA) ، بیت کوین(BTC) ، توکن Basic Attention (BAT)، سکه بایننس (BNB)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، Decentraland (MANA)، NEO (NEO) ، سکه USD (USD)، Stellar (XLM) و بسیاری دیگر.

بایننس در این‌باره توضیح داد:

« Binance US یک چارچوب ارزیابی ریسک دارایی دیجیتال را به‌منظور کمک به انتخاب پروژه‌های اصیل و معتبر بلاک چین با شانس واقعی کارآمدتر کردن جهان، فراهم‌کردن شفافیت در استانداردهای فهرست ما و اطمینان از مطابقت Binance US  با الزامات قانونی قابل اجرا، اتخاذ کرده است.»

برخی از ارزهای دیجیتال از بین ده کشور برتر که ممکن است شامل آن نشوندXRP ، Bitcoin Satoshi Vision  (BSV) و Monero (XMR)  هستند. اگر ارز دیجیتال بایننس کوین به بورس ایالات متحده اضافه شود، انتظار می‌رود که با هجوم جدیدی از سرمایه‌گذاران روبه‌رو شود.

محصولات بایننس و ارز دیجیتال بایننس کوین

صرافی غیرمتمرکز (DEX)

این مطلب راهم مطالعه کنید: تفاوت بیت کوین با بلاک چین به زبان ساده ؟

نتیجه‌ گیری

سرانجام، گزارشی که توسط Multicoin Capital تهیه شده است، نشان می‌دهد که آن‌ها نسبت به این ارز دیجیتال و آینده آن بسیار امیدوار هستند. تحلیلگر Multicoin Capital معتقد است که ارزش طولانی مدت غیر سوداگرانه توکن‌های BNB تابعی از سود خالص بایننس، ابزار BNB، تعداد BNB نگه داشته‌شده توسط کاربران و حجم و پارامترهای Binance Chain DEX است.

با پروژه‌های در حال رشد که به توکن‌های BNB نیاز دارند، با تقاضای بیشتر برای توکن‌های BNB از شرکت‌کنندگان در بازار، با تیمی که تصمیم گرفته است تمام سکه‌های دریافتی خود را پس از ICO بسوزاند و با بسیاری از ویژگی‌های دیگر، به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال یکی از ازرهای با بهترین چشم‌انداز در آینده است.

از دسامبر سال ۲۰۱۸ تاکنون، این ارز مجازی ۷۶۶ درصد افزایش یافته و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مقایسه با سایر دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت کوین، اتریوم یا لایت کوین عملکرد بهتری در این سرمایه‌گذاری داشته باشند. در واقع، این ارز دیجیتال در میان ۶ ارز برتر دیجیتال وارد شده و می‌تواند در آینده هم به رشد خود ادامه دهد.

برای این صرافی بسیار مهم خواهد بود تا بتواند شتاب فعلی را که ارز دیجیتال بایننس کوین طی سال گذشته ساخته است، حفظ کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید بایننس کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!