صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، به‌روزرسانی شد. ادعا شده که این به‌روزرسانی بزرگترین آپدیت بایننس به‌شمار می‌آید. این آپدیت ارتقای گسترده سیستم مچینگ این صرافی محبوب را در پی دارد. با کوین‌نیک همراه باشید.

اوایل این هفته، بایننس اعلام کرد که احتمالا پلتفرم معاملات ارز دیجیتالش را روز ۲۸ ژوئن آپدیت کند. ابتدا اعلام شده بود که این به‌روزرسانی تقریبا دو ساعت طول می‌کشد و طی این مدت اغلب سرویس‌های بایننس، از جمله سپرده‌گذاری، برداشت، معاملات تجاری و معاملات P2P غیرفعال می‌شود. این به‌روزرسانی بیشتر از زمانی که پیش‌بینی می‌شد طول کشید، اما به‌هرحال صبح روز ۲۸ام با موفقیت تمام شد.

بزرگترین به‌روزرسانی بایننس

از زمان شروع به‌کار بایننس، یعنی از سال ۲۰۱۷، این پلتفرم چندین به‌روزرسانی داشته، از تغییرات کوچک گرفته تا ارتقاهای بزرگ و اساسی.

در میان این آپدیت‌ها ویژگی‌ها و سرویس‌های مهمی به بایننس اضافه شدند، اما به‌هر حال مدیر عامل بایننس، چانگپنگ ژائو، مدعی است به‌روزرسانی جدید بزرگترین به‌روزرسانی بایننس بوده. در این آپدیت موتور مچینگ ارتقای گسترده‌ای یافته و به زبان برنامه‌نویسی جدیدی بازنویسی شده است. طبق ادعای بایننس، این بازنویسی دو سال طول کشیده است.

ولی به هر ترتیب، جزئیاتی از این به‌روزرسانی منتشر نشده و هنوز مشخص نیست چه تاثیری روی آینده این صرافی خواهد گذاشت. جالبتر آنجاست که ژائو مدعی است این به‌روزرسانی پلتفرم بایننس را برای «موج جدید» آماده کرده.

بایننس، پیشرو در رشد و گسترش

به ادعای خیلی‌ها، موتور مچینگ بایننس سریع‌ترین موتور در بین صرافی‌ها بود و می‌توانست تا ۱.۴ میلیون سفارش در ثانیه را  مدیریت کند.

از طرفی اما، در طول سه سال گذشته کاربران فعال بایننس رشد چشمگیری داشتند و تعداد بازارهای این پلتفرم نیز بیشتر شده. همچنین الگوریتم‌های استراتژی معامله نیز در سال‌های اخیر همه‌گیر و تقریبا عمومی شده. این موارد، به‌علاوه نوسان شدید در بازار ارزهای دیجیتال، منجر به شرایطی شده بود که این صرافی در زمان‌های حساس با مشکل اورلود و ایجاد خطا برای کاربران مواجه شود.

بیشتر بخوانید: صرافی رمزارز بایننس دفتر مرکزی ندارد

بایننس هنوز به طور رسمی جزئیات این به‌روزرسانی بزرگ را منتشر نکرده، اما ژائو در توییترش اعلام کرده که سرعت موتور مچینگ پلتفرم نسبت به موتور قدیمی ده برابر شده است. (از لحاظ نظری می‌شود گفت قادر است حجم مبادلاتی صد برابری را مدیریت کند، ولی به هر حال امکان کم شدن این مقدار توسط سیستم‌های دیگر وجود دارد.)

با این به‌روزرسانی مشتری‌ها می‌توانند سپرده‌گذاری‌ها را متوقف، سفارشی را کنسل و از طریق پلتفرم تجاری دادوستد کنند. اما باید کمی صبر کرد و دید آیا بایننس با این به‌روزرسانی بزرگ می‌تواند برای همیشه از شر مشکلات اساسی‌اش خلاص شود.

منبع: Decrypt