بایننس، غول صرافی‌های ارز دیجیتال امروز قراردادهای آتی دائمی بیت کوین را، با امکان لوریج تا ۱۲۵ برابر، معرفی کرد. طبق اخبار منتشر شده قرار است بزودی این قراردادهای آتی به بخش بایننس فیوچرز اضافه شود.

جدیدترین قرارداد بایننس فیوچرز در کنار دیگر قراردادهای آتی این صرافی، از جمله قرارداد آتی دائمی تتر قرار خواهد گرفت. بر اساس گفته‌های بایننس، قراردادهای آتی دائمی بیشترین حجم معاملاتی را دارند، به‌طوریکه در ماه اخیر متوسط حجم معاملات این نوع قراردادها ۳۷ درصد بود.

قرارداد آتی دائمی بیت کوین دومین قرارداد آتی دائمی بایننس است که معرفی می‌شود و برخلاف قبلی که مرتبط با استیبل کوین تتر بود، با یک ارز دیجیتال در ارتباط است. این جداسازی در ادامه رویکرد جدید بایننس در طبقه‌بندی قراردادها به دو بخش قراردادهای ارز دیجیتال مثل بیت کوین و قراردادهای استیبل کوین مثل تتر است.

چانپنگ ژائو درخصوص این شکل از طبقه بندی گفته است:

برخلاف بازارهای سنتی، قراردادهای معکوس ارز دیجیتال به‌خاطر ماهیت دارایی‌های دیجیتال، کاملا شهودی هستند. همچنین برخی تریدرها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارز دیجیتال از قراردادهای آتی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. باید از این حقیقت با آغوش باز استقبال کنیم، چرا که موجب مستحکم شدن پایه‌های صنعت ما خواهد شد.

قراردادهای آتی دائمی
قراردادهای آتی دائمی بیت کوین بایننس فیوچرز راه‌اندازی شد

طبقه‌بندی قراردادهای آتی بایننس:

قراردادهای آتی ارز دیجیتال

قراردادهای فصلی: با سررسیدهای سه ماهه و امکان لوریج تا ۱۲۵ برابر

قراردادهای دائمی: بدون سررسید و با امکان لوریج تا ۱۲۵ برابر

قراردادهای آتی تتر

قراردادهای دائمی: بدون سررسید و با امکان لوریج تا ۱۲۵ برابر

بیشتر بخوانید: قرارداد آتی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

بایننس مدعی است بایننس فیوچرز این امکان را به کاربرانش می‌دهد که مارجین را با قراردادهای دائمی و فصلی چندبرابر کنند و همچنین بازده مارجین را ارتقا دهند.

آرون گانگ، مدیر بایننس فیوچرز می‌گوید:

ما تنها صرافی ارز دیجیتالی هستیم که کاربران می‌توانند کنترل قابل‌انعطافی روی بالانس مارجین داشته باشند، چه بخواهند آن را روی همه پوزیشن‌های بازشان پخش کنند، چه بخواهند برای تک‌تک پوزیشن‌ها محدودیت بگذارند. ضمنا در هر زمانی می‌توانند حالت مارجین (ایزوله یا کراس) را تغییر دهند.
کاربران ما در معاملات هم می‌توانند فقط یک جهت (خرید یا فروش) را انتخاب کنند و هم در آن واحد هر دو جهت را در اختیار داشته باشند، مثلا وقتی می‌خواهند هجینگ کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حجم معاملاتی بایننس فیوچرز ماهانه ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و از ۸۷/۶ میلیارد دلار ماه ژوئن، به ۱۰۹/۴ میلیارد دلار در ماه ژوئیه رسیده است. همچنین بایننس فیوچرز توانسته رکورد بیشتر حجم معامله روزانه‌اش را در روز ۲۸ ژوئیه به ثبت برساند؛ به میزان ۱۳ میلیارد دلار.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: FinanceMagnates