صرافی بایننس دوباره در حال تحت فشار قرار دادن کاربران مستقر در ایالات متحده آمریکا است. و این بار، ممکن است کاملا جدی باشد.

بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان ارسال اعلان‌های ایمیلی برای کاربران در ایالات متحده را آغاز کرده است، جایی که بایننس در آن هیچگونه جایگاه قانونی ندارد. بایننس به آنها ۱۴ روز فرصت داده تا حساب‌های خود را ببندند.

در این ایمیل آمده است:

کاربر عزیز، از آنجایی که ما دائماً بازرسی‌های خود را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهیم، متوجه شدیم که شما در حالی که خود را فردی آمریکایی معرفی کرده‌اید، سعی دارید به بایننس دسترسی پیدا کنید. لطفا توجه داشته باشید که طبق قوانین استفاده از این صرافی، ما قادر به خدمات رسانی به افراد آمریکایی نیستیم. شما ۱۴ روز فرصت دارید تمام پوزیشن‌های فعال حساب خود را ببندید و تمام وجوه خود را برداشت کنید، در غیر این صورت حساب شما قفل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس + ویدیو

سابقه سخت گیری‌های این صرافی به کاربران آمریکایی

این اولین باری نیست که بایننس از کاربران آمریکایی می‌خواهد که آن را ترک کنند، اما لحن این صرافی تاکنون اینقدر قاطع نبوده است.

در جولای ۲۰۱۹، بایننس به کاربران آمریکایی ۹۰ روز – تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹- فرصت داد تا شواهدی را ارائه دهند که آن‌ها قوانین و شرایط خدمات این سایت را نقض نکرده یا دسترسی به عملکردهای معامله و سپرده را از دست نداده‌اند.

این هشدار یک روز پس از اعلام بایننس مبنی بر راه‌اندازی Binance.US با همکاری شرکت نسبتاً ناشناخته BAM Trading اعلام شد. Binance.US جفت ارزهای کمتری را ارائه می‌دهد و در همه ایالت‌ها در دسترس نیست، اما قانونمند شده است و از نظر تئوری برای افرادی که می‌خواهند مانده حساب خود را منتقل کنند، شروع آسان و خوبی خواهد بود.

نمودار قیمت بایننس کوین در یک ماه اخیر

راه حل کاربران آمریکایی

به هر حال، کاربران باهوش صرافی بایننس در ایالات متحده اغلب قادر به نادیده گرفتن این هشدارها بودند. نخستین دلیل این است که، بایننس تا حدی به اطلاعات ارائه شده توسط کاربر اعتماد دارد. مشتریان هنگام افتتاح حساب می‌توانستند ادعا کنند که آمریکایی نیستند. بایننس-حداقل در گذشته- از یک سیستم تأیید لایه لایه استفاده می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد مقادیر محدودی از بیت کوین را از طریق معامله spot بدون گذراندن مراحل تأیید شناخت مشتری که در صرافی‌های ایالات متحده اجرا می‌شوند، معامله/برداشت کنند. این بدان معناست که اگر آمریکایی‌ها کاملا صداقت به خرج نمی‌دادند، همچنان می‌توانستند از این صرافی استفاده کنند.

اوایل این ماه، The Block گزارش داد که بایننس ارسال ایمیل برای کاربرانی با آدرس IP مرتبط با ایالات متحده را آغاز کرده است. هر فردی که در آمریکا به سیستم این صرافی وارد می‌شود، ممکن است ایمیلی دریافت کند که به او ۹۰ روز زمان تعویض پلتفرم را بدهد. با این حال، با داشتن یک شبکه خصوصی مجازی (VPN)، کاربران همچنان می‌توانستند این محدودیت‌ها را دور بزنند.

علت این سخت گیری‌ها از زبان مجله فوربز

آخرین سختگیری بایننس کمتر از یک هفته پس از اعلام خبر شکایت از فوربز و دو روزنامه نگار آن به جرم افترا پس از انتشار مقاله‌ای توسط فوربز بود که در آن ادعا شده بود این صرافی برای ایجاد یک شرکت تابعه آمریکایی، ظاهرا Binance.US، قصد داشته تا «توجه قانونگذاران را از طریق این ادعای جعلی منحرف کند».

در این مقاله همچنین آمده است: در تمام مدت، به مشتریان احتمالی آموزش داده می‌شود که چگونه از محدودیت‌های جغرافیایی از راه حل‌های جایگزین استفاده کنند.

بایننس بسیاری از ادعاهای این مقاله را به شدت انکار کرده است.

نظر شما درباره علت سختگیری صرافی بایننس برای کاربران آمریکایی چیست؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt