بخش تحقیقات صرافی بایننس برای نام‌بردن از شبکه لیبرای فیسبوک به عنوان اسپیس‌ ایکس (SpaceX) دنیای پرداخت دلایل منطقی دیگری مطرح می‌کند. بخش تحقیقات این صرافی اخیرا ادعا کرده بود که همانطور که اسپیس ‌ایکس (شرکت پیشگام در تولید محصولات صنعت فضانوردی ایالات متحده) توانسته سفرهای بین‌ستاره‌ای را به مرحله‌ای نوین وارد کند، شبکه لیبرا نیز می‌تواند چنین عملکردی در صنعت پرداخت‌های دیجیتال داشته باشد. برای خواندن مطالب بیشتر درخصوص رمزارزها و پرداخت‌های دیجیتال با کوین نیک همراه باشید.

یکی از نمایندگان بخش تحقیقات بایننس در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

هنگامی که اسپیس‌ ایکس وارد بخش تولید محصولات هوافضا شد متوجه موانع بسیار در ورود به این حوزه و همچنین سلطه بازیکنان بازارهای عمومی در این بخش شد. بنابراین، این صنعت پیشرفت چندان زیادی نداشت چون مشوق خاصی برای نوآوری و خلاقیت‌پردازی نیز وجود نداشت و دستاوردها فقط منتهی به بهبود برخی محصولات پیشین می‌شد. این مسئله در مورد سیستم پرداخت‌های دیجیتال حال حاضر نیز صدق می‌کند.

رفع محدودیت سیستم‌های پرداخت توسط شبکه لیبرا

بخش تحقیقات بایننس در گزارش مفصل خود در خصوص لیبرای فیسبوک توضیح داد شبکه لیبرا دنیای پرداخت‌های دیجیتال را متحول خواهد کرد همانطور که اسپیس ایکس ایلان ماسک صنعت هوافضا را متحول کرد.

به گفته نماینده بخش تحقیقات بایننس، بانک‌های مرکزی اکثر ساختارهای پرداختی را کنترل می‌کنند. این مسئله باعث نیاز این حوزه به شبکه‌های بزرگ متناسب با حجم استفاده کاربران و همچنین نیاز به سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجه می‌شود. این نماینده همچنین اضافه کرد:

از آنجا که بانک‌های مرکزی اغلب سیستم‌های پرداختی با ارزش بالا (سیستم‌های تسویه حساب ناخالص آنی یا RTGS) را مدیریت می‌کنند، اکثر سیستم‌های پرداختی داخلی هستند و نه بین‌المللی.

این نماینده همچنین به نمونه‌هایی از بازیکنان خصوصی اشاره کرد، گرچه این شرکت‌کنندگان اغلب دولتمردانی مسن هستند که از سال‌ها پیش وارد بازی پرداخت‌های دیجیتال شده‌اند.

ورودی‌های جدید و تحول صنعت پرداخت‌های دیجیتال

با معرفی و حضور موثر شرکت‌های جدید در پرداخت‌های دیجیتالی مانند ترنسفروایز (Transferwise) و برخی دیگر شرکت‌ها و کسب‌وکارها خون تازه‌ای به دنیای پرداخت‌های دیجیتال تزریق شده اما هیچ‌کدام تا حد شبکه لیبرا نمی‌توانند این صنعت را متحول کنند. نماینده بخش تحقیقات بایننس در این خصوص اظهار داشت:

ترنسفروایز بیشتر متمرکز بر پرداخت‌های خُرد است. اگر شبکه لیبرا راه‌اندازی شود می‌تواند حجم گسترده‌تری از مخاطبین را در بگیرد و موج جدیدی از نوآوری آغاز کند که چشم‌انداز پرداخت‌های دیجیتال فعلی را از اساس تغییر می‌دهند.

درحالیکه بسیاری از کشورها در حال توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود هستند، گستره بین‌المللی کوین لیبرا هنوز بر سایر ارزها برتری دارد. دشوار می‌توان پیش‌بینی کرد که شبکه لیبرا چگونه قرار است بر اقتصاد بین‌المللی تاثیر بگذارد. با این حال، قوانین و مقررات کماکان در مقابل لیبرا قرار دارند و این امر باعث نامشخص‌بودن تاریخ عرضه این ارز دیجیتال می‌شود.

منبع: Cointelegraph