روز گذشته شبکه بلاک چین بایننس یعنی اسمارت چین (Binance Smart Chain) موفق شد ۲۱ درصد از تراکنش‌های اتریوم را ۳۵ برابر ارزان‌تر از شبکه اتریوم پردازش کند که در نوع خودش بی‌سابقه است. مدیرعامل مشهور بایننس یعنی آقای چانگ‌پنگ ژائو (CZ) گفت این خبر بسیار خوبی برای کاربران و توسعه‌دهندگان اسمارت چین بایننس است و می‌تواند تاثیر خوبی روی قیمت توکن بایننس (BNB) بگذارد. در ادامه این مطلب به جزئیات پردازش ارزان تر تراکنش اتریوم روی اسمارت چین بایننس خواهیم پرداخت.

پردازش ارزان تر تراکنش اتریوم روی زنجیره هوشمند بایننس

بر اساس توییت چانگ‌پنگ ژائو، بایننس اسمارت چین (BSC) موفق شد ۲۱ درصد از معاملات اتریوم را تنها با ۰/۶ درصد از هزینه تراکنشی که اخیرا نیاز بود پردازش کند. بنابراین استفاده از زنجیره هوشمند بایننس ۳۵ برابر ارزان‌تر خواهد بود. همچنین آقای CZ اضافه کرد اگر BSC بتواند حجم بیشتری از معاملات را پردازش کند، سود خوبی نصیب BNB و اپراتورهای نودها خواهد شد.

پردازش تراکنش اتریوم روی اسمارت چین بایننس

توییت چان‌پنگ ژائو در مورد پردازش تراکنش اتریوم روی اسمارت چین بایننس

این مطلب راهم مطالعه کنید: فروش توکن لانچ پد بایننس به نام آلفا و راه اندازی لانچ پول آلفا فایننس

اگر به جدولی که CZ منتشر کرده است نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که اسمارت چین بایننس در مقابل اتریوم که ۱٫۰۱۹٫۴۴۶ تراکنش را انجام داده، موفق شده ۲۱۳٫۹۰۰ انتقال را پردازش و تنها ۱۳٫۰۰۰ دلار کارمزد دریافت کند. در حالی که نودهای اتریوم برای پردازش تراکنش‌ها ۲/۲ میلیون دلار کارمزد دریافت کرده‌اند.

با یک محاسبه ساده متوجه می‌شود که هزینه کارمزد BSC برای هر تراکنش تنها ۰/۰۶ دلار محاسبه شده است، در حالی که برای اتریوم ۲/۱۶ دلار است.

به این ترتیب CZ اعلام کرده است، استفاده از زنجیره هوشمند بایننس ۳۵ برابر ارزان‌تر است و پردازش تراکنش اتریوم روی اسمارت چین بایننس می‌تواند جایگزین مناسبی برای تراکنش های اتریوم باشد.

مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال بایننس همچنین اضافه کرد که این کاهش کارمزد تراکنش‌ها شاید الان تاثیر چندانی روی قیمت بایننس کوین و درآمد نود اپراتورها نداشته باشد، اما در بلند مدت و با افزایش حجم معاملات، بایننس کوین و نود اپراتورها سود زیادی خواهند برد.

اسمارت چین بایننس چیست؟

براساس گفته‌های سایت رسمی بایننس، بایننس اسمارت چین (BSC) به طور موازی در کنار بایننس چین (BC) کار می‌کند، اما شکاف ایجاد شده در BC را پر می‌کند، این شکاف چیزی نیست جز قابلیت سازگاری با قراردادهای هوشمند.

در حقیقت اسمارت چین بایننس با اضافه کردن سازگاری با ماشین مجازی اتریوم، توان عملیاتی بایننس چین را حفظ کرده است. در واقع هدف اولیه از طراحی اسمارت چین بایننس هم همین بود.

هدف طراحی BSC این بود که هنگام معرفی قراردادهای هوشمند به اکوسیستم، توان بالای BC دست نخورده باقی بماند.

اما لازم است به این نکته توجه شود که هر دو BC و BSC همزمان با یکدیگر کار می‌کنند. همچنین، BSC لایه دوم یا در واقع راه حل مقیاس پذیری زنجیره بایننس محسوب نمی‌شود.

به گفته توسعه دهندگان بایننس، BSC یک بلاک چین مستقل است که حتی در صوت آفلاین شدن BC هم می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. BC و BSC هر دو از نظر طراحی یکسان بوده و شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

جالب است به این نکته هم اشاره کنیم که با وجود این خبر هیجان‌انگیز قیمت سکه بایننس (BNB) نسبتا ثابت مانده است هر چند به دلیل افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۱۱٫۰۰۰ دلار، بایننس کوین هم کمی افزایش قیمت را تجربه کرده است و حالا با قیمتی در حدود ۲۸ دلار معامله می‌شود.

به نظر شما پردازش ارزان‌تر تراکنش های اتریوم روی اسمارت چین بایننس چه تاثیری در بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: cryptopotato