چین لینک تأیید دیگری دریافت کرده است؛ این بار از سوی بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال: بایننس. صرافی بایننس از ادغام موفقیت‌آمیز پلتفرم غیرمتمرکز اوراکل چین لینک و بلاکچین قرارداد هوشمند خود، زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) خبر داد.

این ادغام به صورت ریشه‌ای است. به این معنی که این اوراکل‌ها به پشتیبانی شبکه اتریوم نیاز نخواهند داشت، زیرا مستقیماً روی زنجیره هوشمند بایننس کار می‌کنند. این کار پیشرفت قابل توجهی در توسعه این زنجیره هوشمند جوان است، ضمن اینکه به گسترش دسترسی چین لینک به عنوان یک اکوسیستم کاملاً کارا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

بایننس و چین لینک: یک همزیستی غیرمتمرکز و خوب

این اطلاعیه مستقیماً در وب سایت رسمی صرافی بایننس منتشر شده است. تیم این صرافی اطمینان داده که در حال حاضر، تمام قراردادهای هوشمندی که در این زنجیره هوشمند اجرا می‌شوند می‌توانند با اوراکل‌های چین لینک ادغام شوند.

با ادغام چین لینک، اکنون زنجیره هوشمند این صرافی می‌تواند از یک اکوسیستم قوی از اپلیکیشن‌های دیفای متصل به خارج و تعداد زیادی قرارداد هوشمند دیگر از قبیل بازی‌سازی، بیمه و مدیریت زنجیره تأمین پشتیبانی کند. اوراکل‌های چین لینک بدون هیچ وابستگی به شبکه اتریوم در  اسمارت چین صرافی بایننس قابل دسترسی هستند.

بلاکچین‌های بایننس

در حال حاضر، بایننس دو بلاکچین مجزا دارد: بایننس چین (Binance Chain) که قادر به پردازش سریع و ارزان حجم زیادی از معاملات است و بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) که کمی کندتر است اما به لطف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، با هدف توسعه یک اکوسیستم غیرمتمرکز طراحی شده است.

به عبارت دیگر، بایننس چین یک بلاکچین نسل اول (شبیه بیت کوین یا لایت کوین) است. بایننس اسمارت چین یک بلاکچین نسل دوم است (شبیه به اتریوم، ترون، N.E.O. یا E.O.S.).

نسل های بلاکچین

نسل های مختلف بلاکچین

تیم بایننس توضیح داده است که بلاکچین آنها از قبل با چندین فید قیمت سازگار شده و اطلاعات غیرقابل دستکاری و قابل اعتماد از اشخاص ثالث را ارائه می‌دهد. نیاز به اطلاعات مطمئن در توسعه اکوسیستم دیفای بسیار مهم بوده و یکی از مواردی است که در چندین هک مختلف پروتکل مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

به عنوان مثال، اخیراً پروتکل Value DeFi پس از سوءاستفاده یک هکر از طریق آسیب‌پذیری وام فلش، بیش از ۶ میلیون دلار ضرر کرده است. این هکر توانست این کار را انجام دهد، زیرا Value DeFi از یک اوراکل متمرکز برای تعیین قیمت دارایی‌های دیجیتال مختلف استفاده می‌کرد.

اندکی پس از این هک، Value DeFi اعلام کرده که از اوراکل چین لینک برای جلوگیری از حملات آینده استفاده خواهد کرد.

چین لینک کار خود را به خوبی انجام می‌دهد

در حال حاضر، بسیاری از کسب‌وکارها پتانسیل اوراکل‌های غیرمتمرکز را درک کرده‌اند. اکنون، چین لینک بهترین و شناخته‌شده‌ترین ارائه دهنده اوراکل غیرمتمرکز در بازار است. بنابراین، بایننس در میان ۳۴۷ شرکتی است که از این فناوری بهره‌مند می‌شوند.

از جمله پروژه‌های دیگری که از چین لینک پشتیبانی کرده یا از آن بهره‌مند می‌شوند، SWIFT ، Google ، Oracle ، Orion ، CoinGecko ، Hyperledger و Tezos هستند. همچنین، سرمایه‌گذاران دیفای مانند C.R.E.A.M. Finance  ، Crypto.com، Kyber Network ، Kava و Synthetix در این میان قرار دارند.

بایننس علاوه بر فیدهای قیمت چین لینک، تابع تصادفی قابل تأیید (VRF) خود را هم در بایننس اسمارت چین ادغام می‌کند. با این کار، این بلاکچین به لطف منبع جدید تصادفی روی زنجیره‌ای، قابلیت استفاده گسترده‌تری خواهد داشت.

از این تابع عملکردی می‌توان در شرایط مختلف مانند رأی‌گیری، انتخاب هیئت منصفه، فروش توکن و غیره استفاده کرد.

نظر شما درباره اوراکل‌های چین لینک چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptopotato