بایننس از راه‌اندازی فروش توکن لانچ‌ پد (Launchpad) و کشت سود در استخر لانچ‌ پول (Launchpool) برای آزمایشگاه آلفا فایننس (Alpha Finance) خبر داد. این خبر تنها چند روز پس از آزمایش عمومی زنجیره هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) منتشر شد. براساس اخبار رسمی از طرف بایننس، آلفا فایننس یک پلتفرم اختصاص داده شده به تحقیق و نوآوری در فضای غیرمتمرکز مالی یا همان دیفای است. در ادامه این مطلب به جزئیات فروش توکن لانچ پد بایننس به نام آلفا می‌پردازیم.

فروش توکن آلفا پروژه دیفای بایننس

بر اساس خبرهای رسمی فروش توکن‌های آلفا فایننس به صورت قرعه کشی انجام خواهد شد. بایننس قرار است که مقدار دارایی BNB کاربران در یک دوره زمانی ۸ روزه از ۳۰ سپتامبر تا ۸ اکتبر را ثبت کند، مقدار نهایی نگهداری BNB برای هر کاربر با استفاده از مکانیزم محاسبه میانگین روزانه حساب BNB تعیین می‌شود.

استخرهای لانچ پول آزمایشگاه آلفا فایننس از توکن‌های BNB، BUSD و BAND برای استیکینگ و کشت توکن‌های آلفا پشتیبانی می‌کند. طبق برنامه‌ریزی قرار است کشت توکن‌ها از ۳۰ سپتامبر آغاز شود. پس از این توکن‌های آلفا که با نام ALPHA نشان داده می‌شود، در منطقه نوآوری بایننس (Binance’s Innovation Zone) لیست شده و از دهم اکتبر از طریق جفت ارزهای ALPHA/BTC ،ALPHA/BNB، ALPHA/BUSD و ALPHA/USDT قابل معامله خواهد بود.

حداکثر ظرفیت لانچ پد ۲ میلیون دلار و کل موجوری توکن‌های آلفا ۱ میلیارد تعیین شده است. به عبارت دیگر ۱۰ درصد از کل توکن‌های موجود به لانچ پد بایننس اختصاص دارد. قیمت فروش عمومی این توکن به ازای هر آلفا ۰/۰۲ دلار است و قیمت آن نسبت به BNB قبل از قرعه کشی تعیین خواهد شد.

در این گزارش آمده است که کاربران کشورهایی مانند بلاروس، جمهوری کنگو، کوبا، عراق، ایران، کره شمالی، سودان، سوریه، زیمبابوه و برخی از کشورهای امریکای شمالی نمی‌توانند در این فروش توکن در پلتفرم لانچ پد بایننس شرکت کنند.

فروش توکن لانچ پد بایننس

فروش توکن لانچ پد بایننس و راه اندازی لانچ پول

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) برای سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده مناسب است؟

آلفا فایننس چیست؟

هدف بلند مدت آلفا فایننس در حقیقت فراهم کردن شرایطی برای حضور عموم مردم در حوزه دیفای از طریق یک اکوسیستم و محصولات آلفا است که امور مالی سنتی را به صورت غیرمتمرکز باز تعریف می‌کند.

علاوه بر این وام آلفا (Alpha Lending) اولین محصولی است که توسط آزمایشگاه آلفا فایننس ساخته شده است. این پروتکل در اصل یک پروتکل وام دهی غیرمتمرکز با نرخ بهره تنظیم شده به صورت الگوریتمی است که روی زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. رمز بومی این پروتکل آلفا (ALPHA) است که در حال حاضر به عنوان ابزاری برای استخراج نقدینگی، استیکینگ و رای دادن عمل می‌کند.

به این ترتیب آلفا پنجمین پروژه دیفای است که در کنار پروژه‌های مانند ونوس (Venus)، فلامینگو (Flamingo)، وینگ (Wing) و پروتکل بلا (Bella Protocol) روی لانچ پد بایننس راه‌اندازی شده است.

اگر شما هم از کاربران بایننس هستید فراموش نکنید می‌توانید سوالات و تجربه خود در مورد کار با صرافی بایننس را از طریق کوین نیک با ما و سایر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در میان بگذارید.

منبع: bitcoinwarrior