وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روزهای گذشته بسیار پیچیده بوده است، به طوری که برخی از ارزها در وضعیت صعودی و برخی دیگر از ارزها در حالت ریزش قرار دارند. در همین حال پایشگرهای شبکه بیت کوین نشان می‌دهند تعداد آدرس های فعال این شبکه از مرز ۱ میلیون آدرس منحصربه‌فرد عبور کرده است.

در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در وضعیت سبز قرار دارد و با کمی افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت ۱۰٫۶۲۰ دلار معامله می‌شود.

به هر حال، صرفنظر از نوسانات زیاد روزهای اخیر، بیت کوین نشانه‌های اساسی از قدرت را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش کوین متریکز  (Coin Metrics)، تعداد آدرس های فعال بیت کوین افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد که در ۲ سال اخیر شاهد آن نبودیم.

در این گزارش که از زبان هانس هوگ (Hans Hauge)  مدیر استراتژی شرکت ایکی گی (kigai Fund) در طول سال گذشته شاهد رشد پایدار آدرس های فعال بیت کوین بودیم.

به گفته او بیت کوین نیازی به پیچیدگی ندارد. میزان عرضه محدود شده و تعداد کاربران در این مدت به طور تصاعدی در حال رشد است.

تعداد آدرس های فعال بیت کوین از آن جهت اهمیت دارد که تحلیلگران از این معیار برای ارزیابی نرخ پذیرش یک ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. در واقع هدف از اندازه‌گیری این شاخص، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد بیت کوین فعال روی شبکه به عنوان فرستنده و دریافت کننده است.

به گزارش دیلی هودل (Daily Hodl) در روز ۲۵ سپتامبر تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین از ۱/۱۴ میلیون آدرس فراتر رفت که این بیشترین تعداد از سال ۲۰۱۷ محسوب می‌شود.

تعداد آدرس های فعال بیت کوین

تعداد آدرس های فعال بیت کوین از مرز ۱ میلیون آدرس فراتر رفت

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۴ موقعیتی که می‌تواند ارزش بازار بیت کوین را به بیش از ۳ تریلیون دلار برساند

علاقه شدید وال استریت به بیت کوین

در حالی که پیش از این اغلب سرمایه‌گذاران سنتی نسبت به بیت کوین نگاه خوش بینانه‌ای نداشتند، اما از ابتدای سال جاری میلادی و با شیوع ویروس کرونا و سقوط بازارهای مالی سنتی توجه این سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین بیشتر جلب شد.

کاملا مشخص است که سرمایه‌گذارهای سازمانی مقادیر زیادی را به صورت بلندمدت روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بر اساس گزارش صرافی مشتقات ارز دیجیتال زوبر (ZUBR) این سرمایه‌گذاران دیگر از نوسانات شدیدی بازار وحشت نمی‌کنند و این طور که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذارهای سازمانی در پلتفرم‌های مطابق قوانین و مقررات به دنبال نگه داشتن بیت کوین بر اساس چشم انداز بلند مدت هستند.

به نظر شما رشد آدرس‌های بیت کوین می‌تواند نشانه‌ای برای افزایش قیمت بیت کوین در روزهای آینده باشد؟ تحلیل‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را می‌توانید از طریق کوین نیک با ما و سایر فعالان حوزه ارز دیجیتال به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptogazette