دو روز و ۱۳ ساعت دیگر به رویداد پرحاشیه هاوینگ بیت کوین زمان باقی است. جامعه رمزارز سرتاپا علاقه‌مند و چشم‌انتظار این رویداد است و پیش‌‌بینی‌های کمابیش خوش‌بینانه‌ای در مورد قیمت بیت کوین در فضای رمزارز مطرح می‌شوند. در این بین، فعالیت در شبکه بیت کوین نیز رو به افزایش گذاشته است و تعداد آدرس‌های موجود حال حاضر با تعداد آدرس‌هایی که در جهش صعودی سال ۲۰۱۷ به وجود آمدند برابری می‌کند. برای اطلاع بیشتر از اخبار بیت کوین با کوین نیک همراه باشید.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در وضعیت قرمز و با قیمت ۹,۵۹۵/۳۹ دلار معامله می‌شود.

افزایش فعالیت شبکه بیت کوین  

هاوینگ به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و این روزها فعالیت در شبکه بیت کوین افزایش یافته است.

داده‌های جدید از پایانه تحلیل رمزارز گلس نود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های فعال بیت کوین به بالاترین میزان خود پس از جهش قیمت سال ۲۰۱۷ رسیده است.

این افزایش خیره‌کننده در تعداد آدرس‌های فعال شبکه بیت کوین نشان می‌دهد که افزایش گسترده‌ای نه‌تنها در فعالیت، بلکه در میزان گسترش و پذیرش بیت کوین رخ داده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها از سوی نشریه آنلاین دیلی هودل (Daily Hodl)، افزایش فعالیت درون زنجیره‌ای شبکه بیت کوین از سوی «سه منبع سرمایه‌گذاران، ذخیره‌کنندگان طولانی‌مدت، و نهنگ‌هایی که بیت کوین با حجم‌های بالا ذخیره می‌کنند» شکل گرفته است.

علاوه بر این، گلس‌ نود می‌گوید اندیکاتور خالص ذخیره‌کنندگان (اندیکاتوری که تعداد سرمایه‌گذارانی که برای طولانی‌مدت دارایی ذخیره می‌کنند را دنبال می‌کند) هنوز در قلمرو مثبت است.

معامله‌گران ذخیره و جمع‌آوری می‌کنند

این مسئله نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال ذخیره و جمع‌آوری پیش از هاوینگ هستند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از گلس نود:

اینکه هودلرها حتی در این سطوح در حال جمع‌آوری بیت کوین هستند نشان‌دهنده اعتماد آن‌ها به آینده کوتاه‌مدت و بلندمدت این ارز دیجیتال است. بیت کوین احتمالا با هاوینگ پیش‌رو شاهد جهش قیمتی خواهد بود که پیش از این نیز در هاوینگ‌های قبلی دیده شده بود.

همچنین این گزارش‌ها ادامه یافته و اعلام می‌دارند:

این جمع‌آوری بیت کوین را می‌توان تا حدی با افزایش پذیرش بیت کوین به عنوان یک دارایی ایمن در میان بازارهای آشفته مالی توضیح داد.

علاقه به بیت کوین هنوز رو به افزایش است و این طلای دیجیتال هنوز به عنوان راهی برای ایمن‌سازی دارایی‌ها در میانه بحران جهانی اقتصاد در نظر گرفته می‌شود.

منبع: Cryptogazette